سخنگوی دولت با اشاره به ابطال مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی دولت توسط دیوان عدالت گفت: مصوبه دولت از مصوباتی نیست که دیوان عدالت در آن ورود کند.

غلام‌حسین الهام سخنگوی دولت درباره ابطال مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت توسط دیوان عدالت گفت: متاسفانه الان یک مسابقه برای مخالفت با تصمیمات دولت ایجاد شده و فضای سیاسی بر فضای حقوقی حاکم شده است.

وی با بیان اینکه چنین رویکردی به ضرر کشور است، تصریح کرد: این مصوبه نه از مصوباتی است که دیوان عدالت در تصمیمات مجمع عمومی بانک ورود کند، و نه این تصمیم غیر قانونی است به دلیل اینکه مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون مبادرت می‌کند، اگر این تصمیم در اجرا غیر قانونی است پس چرا قانون را تغییر می‌دهند و بعد لابد این قانون را به گونه‌ای عطف به ما سبق می‌کنند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: همین که برای توقف تصمیم دولت مبادرت به قانون‌گذاری می‌کنند معنایش این است که این تصمیم قانونی بوده‌ است.

به گزارش عصر ایران الهام همچنین اضافه کرد: ثانیا این تصمیم چه مشکلی برای کشور دارد؟ بلکه یک فضای تازه ایجاد می‌کند، دولتی که بدهی‌هایش پرداخته شده باشد به نفع کشور است یا به ضرر کشور، آن هم با محاسباتی که خودشان دارند، قبول می‌کنند اشکال حقوقی ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه پس از پایان کار دولت دهم در کجا مشغول خواهد شد،گفت: هر جا که بار باشد، به دانشگاه می رویم همانگونه که هم اکنون در دانشگاه هستیم.