مسکن مهر یک خیزش و جنبش بزرگ برای پاسخگویی به نیازهای مسکن جوانان بود که به همت دولت احمدی‌نژاد عملی شد. بحث هدفمندی یارانه‌ها یکی دیگر از نقاط قوت دولت نهم و دهم است، در حالی که در دولت های قبل هم این مباحث مطرح بود ولی این دولت با شجاعت هدفمندی یارانه‌ها را عملیاتی کرد.

حسین آذین، نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقاط قوت و اقدامات سازنده دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت:شروع دولت احمدی‌نژاد در دولت نهم با شعارهای اساسی گفتمان انقلاب اسلامی بود که بدون اینکه ادعایی درمورد اصولگرایی و وابستگی به طیف خاص داشته باشد، روی کار آمد و با توجه به‌اینکه رئیس‌جمهوری شعارهای اصولگرایی را مطرح کرد، اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت کردند.

وی با اشاره به‌اینکه در دولت نهم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت، اظهار داشت: سفرهای استانی یکی از طرح‌های ابتکاری دولت احمدی نژاد بود که در راستای سرکشی به مناطق مختلف کشور صورت گرفت؛ این طرح با اینکه انتقاداتی به نحوه آن می‌شود، جای تقدیر شایسته از دولت دارد. حضور دولت در استان‌ها با هدف تمرکز زدایی و رسیدگی به مناطق محروم بسیار ارزشمند بود.

آذین خاطرنشان کرد: مسکن مهر یک خیزش و جنبش بزرگ برای پاسخگویی به نیازهای مسکن جوانان بود که به همت دولت احمدی‌نژاد عملی شد. رسیدگی به معضل مسکن موضوعی است که اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد. بحث هدفمندی یارانه‌ها یکی دیگر از نقاط قوت دولت نهم و دهم است، در حالی که در دولت های قبل هم این مباحث مطرح بود ولی این دولت با شجاعت هدفمندی یارانه‌ها را عملیاتی کرد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه همه برکات این طرح را تایید می‌کنند، به عقیده من همزمان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها اگر در بخش حمایت از تولید، درمان و بیمه بیکاری اقداماتی صورت گیرد، نتیجه مطلوب‌تری حاصل می‌شود. به عبارت دیگر هدفمندی یارانه‌ها اقدام بسیار ارزشمند دولت بود که می‌تواند در اجرا با تغییراتی مواجه شود. برای مثال اگر بخشی از دهک‌های بالا از دریافت یارانه حذف شوند، می‌توان بخشی از این سرمایه را به تولید و حمایت از اشتغال اختصاص داد.

عضو کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت یازدهم ضمن ادامه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، تغییراتی در چگونگی اجرای آن صورت دهد تا از نظر اقتصادی، جامعه بهره‌مندی بیشتری از این طرح داشته باشد. وی با بیان اینکه در بررسی عملکرد دولت نباید بی‌انصافی کرد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ارزشمند بسیاری در حوزه‌های زیر بنایی مانند صنعت و کشاورزی انجام شد که ما می‌بینیم در بسیاری از استان‌های محروم کارهای خوبی در جهت بهتر شدن معیشت و رفاه اجتماعی مردم صورت گرفت.

وی با اشاره به روی کارآمدن دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید و رویکرد اعتدال‌گرایانه اظهار داشت: اعتدال همیشه پذیرفته و شایسته است. اعتدال راه هدایت مستقیم است. امیدواریم دولت آتی با رعایت اصول انقلاب و توجه به خط قرمزها مسیر حرکت اعتدالی خود را پیش بگیرد. ما به عنوان مسئول و خادم ملت، مسئولیتی جز اینکه شأن نظام را در خدمتگزاری شایسته به مردم حفظ نماییم، نداریم و نخواهیم داشت. مردم ما نشان دادند همواره پشتیبان نظام بوده و هستند؛ ما وظیفه داریم عرصه خدمتگزاری و توسعه را در بخش‌های مختلف برای آنها آماده کنیم.

آذین در گفتگو با شهروند یادآور شد: مهمترین مبحث در شرایط فعلی تعامل است؛ تعامل مجلس و دولت که در سایه ‌این تعامل کارآمدی نظام روزافزون شود. دولت آتی با توجه به‌اینکه گفته شده بدون افراطی‌گری حرکت می‌کند؛ انتظار می رود تا با همدلی و هم افزایی فصل جدیدی از خدمت به مردم ایران اسلامی را بگشاید.

عضو کمیسیون اصل نود در رابطه با توفیقات ایران در سیاست خارجی در دولت احمدی نژاد با توجه به‌اینکه با شدیدترین تحریم‌های غرب در این دوره مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به‌اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید هماهنگ با سیاست‌های کلی نظام باشد، در این دوره در پیگیری حقوق هسته‌ای حرکت خوبی آغاز شد؛ با این وجود به واسطه تحریم‌های یک جانبه غرب ما نتوانستیم انطور که باید با کشورهای جهان تعامل داشته باشیم. به عقیده من می‌توانیم در دولت آتی با تدبیر در برخی از امور و بازکردن عرصه برای صاحبنظران توانمند عرصه بین‌الملل گشایش‌هایی در تعامل با جامعه بین ‌الملل و کاهش تحریم‌ها و فشارهای غرب را شاهد باشیم.