مجری صدای آمریکا که هفته گذشته در قبال توهین بیشرمانه کارشناسش به ملت ایران سکوت کرده بود در برنامه این هفته به کارشناس دیگرش به دلیل آن که به این توهین اعتراض می کرد، اجازه سخن گفتن نمی داد. صدای آمریکا برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری برنامه های گسترده ای داشت؛ اما اینک از حضور گسترده مردم عصبانی است.

صدای آمریکا که برنامه ای به بهانه پیروزی رئیس جمهوری منتخب و رأی 18 میلیونی ایشان پخش می کرد فکرش را هم نمی کرد که توهین هفته قبل کارشناسش، این برنامه را به چالش بکشد و پشت پرده این شبکه را به رخ مخاطبان بکشد.

 

 

هفته گذشته سه شنبه 21/ 3/ 92 در برنامه افق صدای آمریکا که به بررسی سوابق آقای حسن روحانی اختصاص داشت یکی از میهمانان توهین بیشرمانه ای را به ملت ایران روا داشت و مجری صدای آمریکا در همراهی با وی سکوت کرد.

 

 

"حسن داعی" که از اعضای منافقین است و امروز با ژست کارشناس در صدای آمریکا حاضر می شود، در توهینی آشکار گفت: «مردم شریف ایران، یک استخوانی می اندازند و می گویند اگر این استخوان را بر ندارید وضع بدتر می شود و این استخوان را هم نخواهید داشت.»

 

 

 

 

 

 

مجری برنامه که هفته گذشته در برابر توهین به ملت ایران سکوت کرده بود این هفته تمام تلاشش را به کار بست تا کسی از صدای آمریکا انتقاد نکند و یک وقت از مردم ایران دفاع نکند.

 

 

 

"مجید تفرشی" در ابتدای سخنانش، انتقادها از حجت الاسلام دکتر روحانی را این طور جواب داد: «کسانی که معتقدند آقای روحانی ناشناخته بود یا مواضعش طور دیگری بود عین همین حرف ها را درباره آقای خاتمی در سال 76 وجود داشت که کارنامه منفی و سیاهی دارد، در مورد آقای موسوی هم می گفتند که در قتل های زنجیره ای مخالفتی نکرده است و حتی حمایت کرده است. معضل بزرگ کسانی که چنین حرف هایی می زنند این است که وقت کافی برای مطالعه نمی گذارند.»

 

 

 

در ادامه برنامه، مشاجره ای میان مجید تفرشی و دهقان پور مجری صدای آمریکا به وجود آمد و مجری این شبکه کوشید جلوی سخنان کارشناس منتقدش را بگیرد. بخشی از این مشاجره را می آوریم:

 

 

تفرشی: خیلی از مطالبی که می توانستید درباره برنامه آقای روحانی استفاده کنید، شما ندیدید. نتیجه اش این می شود که روز سه شنبه کسی را دعوت کردید که مردم ایران را به سگی تشبیه می کند که استخوان جلویش می اندازند.

 

مجری: شما می خواهید جواب سؤالات مرا بدهید یا برای آقای روحانی تبلیغ کنید؟

تفرشی: من تبلیغ کسی را نمی کنم. من متأسفم. این تشبیه، تشبیه درستی نبود.

 

مجری[مدعی شد]: تا حالا نگفته بودم اما حالا می گویم که در آن برنامه از کمپین آقای روحانی دعوت کردیم، قرار بود کسی بیاید، من اسم نمی آورم برای این که برایشان دردسر نشود، خودشان شرکت نکردند.

تفرشی: وقتی شما لابی تروریست ها را دعوت می کنید طبیعی است که آن ها نیایند.

 

مجری: خواهش می کنم اتهام به کسانی که در برنامه نیستند، نزنید. این کار صحیح نیست.

تفرشی: شما که صبح تا شب دارید اتهام میزنید.

و....

 

 

 

 

مجید تفرشی از این که صدای آمریکا از کارشناسانی دعوت می کند که جنگ با ایران را تبلیغ می کنند به شدت انتقاد کرد و از آن ها خواست به رأی مردم احترام بگذارند و تصریح کرد: «اگر نمی خواهید من صحبت کنم، بروم...مگر دارید از من بازجویی می کنید؟»

 

 

در نهایت مجری صدای آمریکا با این استدلال که سخنان کارشناسان ، مواضع شخصی آن هاست و خودشان باید پاسخگو باشند سکوتش در مقابل توهین به ملت ایران را توجیه کرد.

 

 

 

 

نکته پایانی این است که در بازپخش این برنامه، صدای آمریکا برای این که به کارشناسش؛ یعنی مجید تفرشی تبلیغ کردن برای آقای روحانی را نسبت دهد و سکوت و بی توجهی خود را توجیه کند، برای اولین بار پشت صحنه برنامه را پخش کرد که در آن تفرشی با مجری افق سخنانی به شوخی و جدی رد و بدل می کنند.

 

 

 

 

گفتنی است صدای آمریکا که ادعای "رسانه بی طرف" را مدام تکرار می کند از بودجه دولت آمریکا استفاده می کند و در برنامه های یک جانبه اش بارها به ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران توهین کرده است.

 

 

این شبکه مدعی آزادی بیان و رسانه، که جمهوری اسلامی را به سانسور و دیکتاتوری متهم می کند حتی به کارشناس خودش هم اجازه اظهار نظر نمی دهد، سخنانش را قطع می کند، اتهام می زند و تلاش می کند با پخش پشت صحنه برنامه و سخنان شوخی وجدی کارشناسش، وی را به چالش بکشد.

 

توهین به مردم ایران در صدای آمریکا و مشاجره میان مجری و کارشناس، میزان صحت ادعاهای مدیران این شبکه را مقابل چشمان مخاطبان قرار داده است.