«هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای حزب کارگزاران، که برای آگاهی از مسیر فعالیت حزبی خود به نزد وی رفته بودند، گفت:"اقلیت مغرض!! چشم بسته به میدان نقد آمده و در تاریکی رویگردانی مردم از خود، کاه را کوه می‌سازد تا به وظیفه خویش در مانع ‌تراشی برای دولت عمل کند"»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از العربیه، هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای حزب کارگزاران، که برای آگاهی از مسیر فعالیت حزبی خود به نزد وی رفته بودند، گفت:"تحزّب راه تجربه شده دنيا برای تعميق تدريجی مردم سالاری در جوامع است. تقويت جمهوريت نظام اسلامی می­ طلبد تا بر اساس صراحت قانون اساسی در تعدد احزاب، برنامه ريزی كنيم و موانع غيرقانونی، غيرمنطقی، غيرمنصفانه و متعصبانه را برداريم".
بنابر این گزارش، او هاشمی اظهار داشت: "اقلیت مغرض چشم بسته به میدان نقد آمده و در تاریکی رویگردانی مردم از خود، کاه را کوه می‌سازد تا به وظیفه خویش در مانع ‌تراشی برای دولت عمل کند".
رفسنجانی عملکرد براساس معیارها را وظیفه احزاب در برگزاری انتخابات خواند و افزود: "بدون کارهای تشکیلاتی، نمی‌توان به نظام‌های مردم‌سالار نظم داد".
وی از احزاب به عنوان آموزگار تربیت کادرهای اداره کشور و ضربه گیر نظام در انتقادها و نارضایتی‌های احتمالی یاد کرد و گفت: "با وجود احزاب واقعی، مردم حقوق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را از کاندیدای حزبی که به آنها رأی دادند، مطالبه می‌کنند و نارضایتی‌های خود را پای صندوق‌ها، با آرای سلبی به جناح حاکم اعلام و برای دوره‌های بعد نامزدهای احزاب دیگر را انتخاب می‌کنند. "
رئیس دولت پنچم و ششم ضمن تمجید از برنامه اقتصادی در دوران ریاست جمهوری خود!!، در باره شرایط کنونی کشور گفت: "مهمترین دستاورد انتخابات ریاست جمهوری، در داخل، امیدواری مردم و در خارج تغییر فضای تهدید، جلوگیری از تشدید تحریم‌ها و خاموش شدن شعله‌های جنگ روانی بود، چون همان کسانی که برای صدور و تصویب قطعنامه‌ها علیه ایران در مجامع بین المللی تلاش می‌کردند، در این شرایط برای مذاکره با ایران با هم مسابقه گذاشتند"!!
به نوشته العربیه، «« هاشمی رفسنجانی، هیاهوی تندروها در مسائل کلان مانند مذاکرات هسته‌ای و جلوگیری از تشدید تحریم‌ها را برای منافع ملی خطرناک دانست و با تشبیه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به یک جراحی مهم گفت:" اهمیت این کار موقعی بیشتر می‌شود که بر پیکر نحیف و مریض اقتصادی انجام می‌شود که در مرحله اول خونریزی داشت و دستگاه‌های تنفس آن نیز قطع شده است."»»