حرف های ناشایست باندهای سیاسی که همواره احمدی نژاد را مورد تاخت و تاز قرار داده اند نه تنها از منزلت او نخواهد کاست بلکه فقط مظلوم بودن را به امتیازاتش افزوده که خود موجب افزایش محبوبیت او شده است.

معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی گفت: دکتر محمود احمدی نژاد بر خلاف همه تحلیل ها و قضاوتهای غیرمنصفانه به عنوان یک رییس جمهوری برتر در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به زیبایی ظاهر شد.
حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» افزود: دکتر احمدی نژاد ظرفیت و توانایی های این جایگاه را به خوبی نشان داد و به عنوان یک شخصیت انقلابی و جذاب و تاثیرگذار در سطح ملی و بین المللی بروز و ظهور یافت.
میرتاج الدینی با تاکید بر این که احمدی نژاد ارزش های انقلاب اسلامی و منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری را در گفتار و رفتار خود نشان داد، گفت: وی نه تنها در رساندن پیام انقلاب اسلامی در مجامع بین المللی کوتاهی نکرد بلکه فضاهای سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران را شکست و از عزت مردم ایران، آرمان های اسلامی و دینی و ارزش های انقلابی با همه وجود دفاع کرد و کوچکترین سستی و خللی به خود راه نداد.
وی با اشاره به این که بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در آخرین دیدارشان با دولت دهم شاهدی بر این مدعا است،ادامه داد: عشق و علاقه مردم عزیز کشورمان و ملت های منطقه و آزادیخواهان جهان به شخصیت انقلابی احمدی نژاد ، وی را به عنوان یک سرمایه عظیم انقلاب اسلامی ماندگار ساخت.
معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی ادامه داد: علاقه ایرانیان و ملت های آزادیخواه جهان به رییس جمهوری، حرف های ناشایست بدخواهان و باندهای سیاسی که بدور از اخلاق اسلامی همواره احمدی نژاد را مورد تاخت و تاز و حمله های ناجوانمردانه قرار داده اند نه تنها از منزلت او در میان مردم و دلسوزان انقلاب و ولایت نخواهد کاست بلکه فقط مظلوم بودن را به امتیازاتش افزوده که خود موجب افزایش محبوبیت او شده است.
میرتاج الدینی ادامه داد: البته این بدین معنا نیست که ما دولتی ها، خود را عاری از هرگونه خطا و اشکال بدانیم و یا مصون از هرگونه نقد و ایراد بپنداریم بلکه ما انتقادهای منصفانه را با جان و دل می پذیریم.

**آیین نامه داخلی مجلس نمی تواند روابط قوای سه گانه را تعریف کند
میرتاج الدینی افزود: آیین نامه داخلی مجلس به عنوان یک قانون عادی نمی تواند روابط قوای سه گانه را تعریف کند.
وی تاکید کرد: آیین نامه داخلی مجلس به این خاطر نمی تواند روابط قوای سه گانه را تعریف کند که آن را خود مجلس نوشته و طبیعی است که به نفع خودش است.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: برخی مواد آیین نامه داخلی مجلس، اختیارات مجلس را در مقابل قوای دیگر بیشتر کرده که با روح بعضی از اصول قانون اساسی سازگار نیست.
میرتاج الدینی افزود: برخی مواد آیین نامه داخلی مجلس توانسته از منطق الفراغ قانون اساسی استفاده کرده و از جاهایی که قانون اساسی ساکت بوده عبور کند اما باید یک اصل کلی مدنظر قرار گیرد و آن این که هر آنچه به تنظیم روابط بین قوا مربوط می شود باید با لحاظ اصول قانون اساسی و با نظر مشترک قوای سه گانه کشور تدوین شود.
وی یادآور شد: طبق بند 7 اصل 110 قانون اساسی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه از وظایف و اختیارات رهبری و مقام عالی ولایت است کما این که اخیرا در خصوص مکاتبه معاونت نظارت مجلس با رییس جمهوری که به هیات عالی حل اختلاف قوا ارجاع شده بود نظر این هیات از سوی دفتر مقام معظم رهبری به مجلس و دولت ابلاغ شد که مجلس شورای اسلامی چنین اختیاری ندارد.
معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی یادآور شد: گاهی برخی از نمایندگان مجلس با استفاده ابزاری از آیین نامه داخلی مجلس نظرات خود را نسبت به سایر قوا القاء کرده و با تحکم رفتار می کنند.
میرتاج الدینی اظهار داشت: قوه مجریه و رییس جمهوری باید در حوزه اختیارات و وظایف خود آزادی عمل داشته باشند و بتوانند امور کشور را اداره کنند و این طور نباشد که هرکاری که می خواهد انجام شود قوه دیگری از طرق مختلف راه را بر او ببندد و مشکل تراشی کند کما این که مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری و نظارت اختیارات مشخصی دارد.
معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی در ادامه به طرح نمایندگان مجلس در خصوص شرایطی برای وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: طرحی که اخیرا نمایندگان مجلس برای تعیین یک سری شرایط برای انتخاب وزرا مطرح کرده اند نوعی ایجاد محدودیت برای رییس جمهور است که با روح قانون اساسی سازگار نیست.
میرتاج الدینی، طرح مجلس برای احیای سازمان مدیریت برنامه ریزی را نوع دیگری از محدود کردن اختیارات رییس جمهوری برشمرد و افزود: بر اساس اصل 126 قانون اساسی برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور از اختیارات رییس جمهوری است که می تواند تمام یا بخشی از آن را به دیگری تفویض کند.
به گفته وی، بنابر این اگر رییس جمهوری منتخب صلاح دید می تواند نسبت به احیای سازمان مدیریت اقدام کند یا آن را به معاون خود واگذارد و هر گونه طرحی از سوی نمایندگان مجلس در این خصوص محدود کردن اختیارات رییس جمهور منتخب است.
معاون رییس جمهوری یادآور شد: قوای سه گانه هر کدام وظایف و اختیاراتی دارند و هماهنگ و همسو عمل کردن آنها باعث سرعت یافتن کارهای کشور می شود اما اگر این هماهنگی و همکاری بین قوا نباشد و به حیطه اختیارات همدیگر وارد شود تعامل به تعارض تبدیل شده و اختلافاتی را بوجود می آورد که دودش به چشم مردم می رود.
میرتاج الدینی با تاکید بر این که رییس جمهوری از این مرزها و استقلال قوا دفاع کرد افزود: معتقدم در رابطه بین دولت و مجلس اگر اختلافی بروز کرد از همین ناحیه بود که ضروری است مبنای ارتباط بر اساس رعایت قانون و حدود و اختیارات هر کدام باشد.
وی همچنین به ارتقاء جایگاه ریاست جمهوری از سوی دکتر احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: من به عنوان یک فرد مطلع که در کنار دکتر احمدی نژاد بودم و از نزدیک با وی کار کرده ام شهادت می دهم که جایگاه ریاست جمهوری آنچه قانون اساسی مشخص کرده و برای آن در نظر گرفته است را ارتقاء داده و در مقابل گروه هایی که می خواستند اختیارات رییس جمهوری را محدود کنند و تحت سیطره خود در آورند ایستادگی و از حق و عدالت دفاع کرد.
وی تصریح کرد: بسیاری ناملایمات و مخالفت ها ناشی از همین موضوع بود و امیدوارم روسای جمهوری بعدی بتوانند از تنزل آن جلوگیری کنند.
میرتاج الدینی افزود: بر اساس اصل 113 قانون اساسی رییس جمهوری پس از رهبر معظم انقلاب بالاترین مقام رسمی کشور است و مسوولیت اجرای قانون اساسی و قوه مجریه را بر عهده دارد. رییس جمهوری، منتخب مردم است و نباید این طور تلقی شود که فقط نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند.
وی به برخی موضع گیری های مغرضانه افراد و گروه های سیاسی علیه رییس جمهوری و دولت انتقاد کرد و اظهار داشت: در برخی مصاحبه ها دیده می شود برخی از روی انصاف قضاوت نمی کنند و اغراض سیاسی آنها را وادار به اظهار نظری می کند که از انصاف به دور است.
معاون رییس جمهوری گفت: بهتر است افراد ارزش های اسلامی و آموزه های دینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید کرده اند را ملاک و معیار هر گونه اظهار نظری قرار دهند تا جانب انصاف رعایت شود.