عضو كميته 6 نفره مجلس شوراي اسلامي در انتخابات رياست جمهوري با ارائه جزئياتي از ديدارهاي اين كميته با موسوي، كروبي، رضايي و هاشمي نكات مهمي را درباره انتخابات اخير رياست جمهوري و پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي مطرح كرد.

 

به گزارش فارس، عليرضا زاكاني يكي از اعضاي كميته 6 نفره مجلس شوراي اسلامي در انتخابات رياست جمهوري شب گذشته در نشست "فتنه و فرجام " كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) برگزار مي‌شد به واكاوي حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوري پرداخت و اظهار داشت: بسياري از افرادي كه به موسوي راي دادند، تنها به اين دليل از وي حمايت كردند كه خاطرات خوبي از نخست‌وزير دوران امام در ذهن داشتند و در واقع با حمايت از موسوي به شعارهاي انقلاب راي دادند و نمي‌توان راي آنها را به معناي مخالفت با نظام تعبير كرد.

وي افزود: موسوي حتي در شعارهاي خود نيز به اين مسائل تمركز كرده و ادعا داشت كه نخست‌وزير دوران امام است و مردم نيز با همين شعارها به وي راي دادند.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه در اين انتخابات يك همگرايي بي‌سابقه بين سران گروه‌هاي مختلف شكل گرفته بود، اضافه كرد: اين همگرايي به حدي بود كه رقيب از درون جبهه نظام تا نيروهاي ضد انقلاب را براي خود جذب كرده بود.

زاكاني برنامه‌هاي انجام شده در اين انتخابات را سناريويي از پيش تعيين شده خواند و خاطرنشان كرد: تمام اقدامات رخ داده در اين انتخابات از قبل برنامه‌ريزي شده بود و شاهد بوديم كه اين برنامه‌ها يكي يكي اجرا مي‌شد و حتي طرح مباحثي مانند دروغ و دروغ‌گويي نيز از ابتدا مورد نظر اين جريان بود.

وي ادامه داد: اين جريان از كانديداهاي مختلف استفاده كرد تا بتواند به هر شكلي از آراي احمدي‌نژاد كم كند و در نهايت يكي از گزينه‌هاي خود كه بعدا مشخص شد، موسوي است را به رياست جمهوري برساند.

اين نماينده مجلس به مباحثي مانند دروغ و بحث تقلب اشاره كرد و گفت: اين سناريوي از پيش تعيين شده مرحله به مرحله اجرا مي‌شد. به شكلي كه از ساعت 11 شب روز انتخابات پيام‌هاي تبريك براي موسوي صادر شد و موسوي نيز در همان شب خود را رئيس‌جمهور اعلام كرد اما از فردا كه كمي از نتيجه انتخابات مشخص شده بود، اين جريان بحث تقلب را مطرح كرد.

 

* موسوي حتي يك استدلال هم نداشت

 

زاكاني در ادامه به عملكرد گروه شش نفره مجلس براي بررسي حوادث مربوط به انتخابات اشاره كرد و گفت: اين گروه تركيبي از نادران، كاتوزيان، عباسپور، ابوترابي، كاظم جلالي و بنده بود كه با كروبي و رضايي، موسوي و همچنين 2 بار با هاشمي رفسنجاني ديدار كرديم.

وي افزود: اولين ديدار ما با موسوي بود كه در سه‌شنبه بعد از انتخابات،‌يكساعت و نيم با وي صحبت كرديم. در آن جلسه جلالي به موسوي گفت كه تركيب اين هيئت كاملا منصفانه است. نادران و زاكاني مخالف شما و حامي احمدي‌نژاد هستند. كاتوزيان مسئول ستاد اصولگرايان حامي شما بوده و عباسپور هم كه از حاميان شما است. فقط راي من كه ديپلمات هستم و همچنين راي ابوترابي مشخص نيست.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه موسوي در آن جلسه حتي يك كلمه حرف درست وحسابي نزد، خاطرنشان كرد: بنده هم در آن جلسه به موسوي گفتم كه ما در زمان تبليغات انتخابات به بسياري از استان‌ها سفر كرده و سخنراني كرديم كه تو راي نياوري. اما حالا مي‌گويم كه ما دشمن تو نيستيم. فقط تو را لايق رياست جمهوري نمي‌دانستيم و اكنون نيز به دنبال حق هستيم و اگر مطلبي مستند داري، ارائه كن كه ما به دنبال آن برويم.

زاكاني در ادامه خاطرنشان كرد: در همان جلسه بنده به موسوي گفتم كه ما شما را از نيروهاي انقلاب مي‌دانيم چرا شما خودت را خراب مي‌كني. اگر دليلي در خصوص تقلب در انتخابات داري، مي‌تواني آن را ارائه كني تا ما پيگيري كرده و به نتيجه برسيم اما دريغ از يك استدلال و سرخط كه ما به دنبال آن برويم. البته بايد بگويم كه موسوي در آن ديدار خيلي نرم و آرام با ما برخورد كرد.

 

* نظر هاشمي شوراي حكميت غير از شوراي نگهبان بود

 

وي با بيان اينكه در روز بعد از اين ديدار به ديدار هاشمي رفسنجاني رفتيم،‌يادآور شد: پس از آنكه ابوترابي به هاشمي گفت كه ديروز با موسوي صحبت كرده‌ايم، هاشمي اعلام كرد كه موسوي همه حرف‌هايش را به شما نگفته و پنهان‌كاري كرده است. چون فرداي انتخابات خاتمي،‌موسوي و سيدحسن خميني به من زنگ زده و ظهر همانروز به دفترم آمدند.

اين نماينده مجلس ادامه داد: هاشمي در همان جلسه گفت كه موسوي جز به ابطال انتخابات قانع نيست و البته موارد ديگري را هم خواهان شده تا دست از اعتراض بردارد.البته هاشمي در همان جلسه گفت كه من به آنها اعلام كردم كه از مسير قانون حركت كنيد هر چند كه آنها مي‌گفتند كه شوراي نگهبان را قبول نداريم،‌نكته قابل توجه اين است كه قانوني كه هاشمي به آن اشاره مي‌كرد، يك شوراي حكميت غير از شوراي نگهبان بود.

زاكاني در ادامه اين جلسه به بخش ديگري از سخنان هاشمي در آن ديدار اشاره كرد و گفت: هاشمي در آن جلسه چنين گفت كه شرايط جامعه سخت شده است و اكنون دانشجويان به جاي روحانيت به گروه‌هاي مرجع جامعه تبديل شده‌اند، اين 3.5 ميليوني كه به خيابان آمده‌اند، به خانه‌هايشان برنمي‌گردند و بهتر است كه خودمان به خواسته‌هاي آنها عمل كنيم.

وي با اشاره به برخي اظهارات جاسبي در ايام قبل از انتخابات مبني بر اينكه اگر موسوي از صندوق بيرون نيايد، در جامعه نافرماني مدني رخ خواهد داد، اظهار داشت: در كنار اين موارد بايد اظهارات همسر آقاي هاشمي در روز راي‌گيري را نيز مد نظر قرار داد.

 

* سخنان هاشمي درباره نامه به رهبري

 

نماينده مردم تهران گفت: البته هاشمي در خصوص نامه آتشين خود پيش از انتخابات كه خطاب به مقام معظم رهبري منتشر كرده بود، نيز در آن جلسه چنين گفت كه من ابتدا نامه را به دفتر آقا دادم اما چون جواب ندادند، بعد از 2 ساعت آن را رسانه‌اي كردم.

زاكاني با بيان اينكه اين جريان براي موفقيت و همچنين شكست در انتخابات برنامه داشت، يادآور شد: از چند هفته قبل از انتخابات آنها فهميده بودند كه در انتخابات موفق نمي‌شوند ولي برنامه آنها اين طور تنظيم شده بود كه اگر موفق شدند به بهانه پيروزي به خيابان آمده و گام به گام ولي فقيه را محدود كنند. اگر هم ناكام شدند باز هم مردم را به خيابان بريزند تا از نظام امتياز بگيرند.

وي با اشاره به برخي امكاناتي كه اين جريان از ماه‌ها قبل براي خود فراهم كرده بود، خاطرنشان كرد: در اين زمينه تجربه‌هايي از گذشته كسب كرده بودند به شكلي كه از دهه 60 هسته‌هايي را در خارج از كشور شكل داده و در انتخابات اخير شاهد بوديم كه از تمام ظرفيت خود استفاده كردند به شكلي كه حتي توانستند ناطق نوري را با خود همراه كنند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در ادامه به طرح وحدت ملي كه از سوي ناطق نوري مطرح شده بود،‌اشاره و يادآور شد: در اين طرح مي‌خواستند لاريجاني را كانديد كنند و جالب است كه حتي هاشمي رفسنجاني در مورد اين طرح گفته بود كه طرح وحدت ملي از سوي من ارائه نشده و لاريجاني و ناطق نوري آن را مطرح كرده‌اند.

زاكاني در اين خصوص ادامه داد: لاريجاني خودش علاقه داشت كه در انتخابات حاضر شود اما وي در شرايط كنوني جريان دوم خرداد را خطرناك نمي‌دانست و به همين دليل به دنبال جذب نيرو از ميان اين جريان بود ولي در نهايت تمام اين افراد به دنبال گزينه‌اي غير از احمدي‌نژاد بودند.

وي همچنين در خصوص طرح وحدت رضايي نيز يادآور شد: طرحي كه محسن رضايي مطرح مي‌كرد اين گونه بود كه چند نفر با هم رقابت كنند ولي در نهايت فردي كه از سوي مردم انتخاب شد، ديگران نيز به وي كمك كنند و در دولت نيز سهيم باشند.

نماينده مردم تهران در ادامه تصريح كرد: در هر صورت اين جريان از تمام ظرفيت خود استفاده كرد و در فضاي مجازي نهايت بهره را برد و شرايطي مناسب حال خود ايجاد كرد.

زاكاني با بيان اينكه اصلاح‌طلبان در پايان مجلس ششم اذعان داشتند كه جريان اصلاحات ساماندهي درستي ندارد،‌گفت: ‌به همين دليل در اين سالها تلاش كردند كه اين ساماندهي را شكل دهند و حتي در اين انتخابات شاهد بوديم كه گروه‌هاي 20-30 نفره از اوباش نيز ساماندهي شده بود كه بسياري از آشوب‌هاي بعد از انتخابات از سوي آنها انجام شد.

وي همچنين يادآور شد: اين جريان 16 سال دولت و تمام مناصب آن را در اختيار داشت البته در اين دوره هم بسياري از مناصب همچنان در اختيار آن جريان قرار داشت.

 

* تنها نظرسنجي‌هاي وابسته به دولت نشان مي‌داد كه انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود

 

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در ادامه به نظرسنجي‌هاي انتخاباتي نيز اشاره كرد و اظهار داشت: تمام نظرسنجي‌ها حتي نظرسنجي جهاد دانشگاهي كه نوع نگاهش مشخص است، پيش از انتخابات نشان مي‌داد كه احمدي‌نژاد در دور اول پيروز انتخابات خواهد بود اما درست در روز پنجشنبه 21 خرداد 2 نظرسنجي از سوي وزارت كشور و وزارت اطلاعات كه 2 نهاد وابسته به دولت بودند، منتشر شد كه نشان مي‌داد انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود و جالب اينكه کارشناسان شوراي امنيت ملي هم بر اساس این دو نظرسنجی و بدون توجه به سایر نظرسنجی ها جمع‌بندي اولیه كردند كه انتخابات به دور دوم كشيده خواهد شد.

زاكاني با بيان اينكه همين نظرسنجي‌ها زمينه‌اي بود كه بهانه تقلب را فراهم كند، افزود: بعد از انتخابات نيز مشخص شد كه در درون وزارت اطلاعات نيز جرياناتي بودند كه سرخط‌هايي براي هدايت آشوب‌هاي بعد از انتخابات مي‌دادند و اين نشان مي‌دهد كه جريان رقيب از تمام امكانات خود استفاده كرد تا به نظام ضربه بزند.

وي همچنين به ليستي از عوامل اصلي فتنه در انتخابات اخير رياست جمهوري اشاره كرد و يادآور شد: عوامل خارجي و دشمنان، عوامل استحاله شدن درون نظام،‌عناصر قدرت‌طلب، عناصر بي‌بصيرت و اهل ترديد كه آب به آسياب دشمن مي‌ريزند از مهمترين عواملي بودند كه در فتنه اخير نقش‌آفريني كردند.

 

* رضايي گفت من با ساير كانديدا فرق دارم و اعتراضات خود را قانوني دنبال مي‌كنم

 

اين نماينده مردم تهران در ادامه همچنين به ديدارهاي گروه 6 نفره با هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: هاشمي در يكي از اين ديدارها گفت كه رضايي به من گفته كه راي درست در اين انتخابات 32 ميليون است و 8 ميليون ديگر ساختگي است، روز بعد كه ما نزد رضايي رفتيم ابتدا وي اعلام كرد كه گله‌هايي از بنده دارد كه پيش از انتخابات گفته بودم هاشمي رضايي را وارد انتخابات كرده است.

زاكاني افزود: من در آن جلسه به رضايي گفتم كه اكنون زمان اين بحث‌ها نيست و ضمناً سوال کردم آیا شما بحث 32 ميليوني را به هاشمي گفته‌ايد؟ البته رضايي ابتدا اين موضوع را رد كرد ولي بعد در استدلال‌هايي كه ارائه مي‌كرد چنين برداشت كرديم كه اين موضوع را گفته است. وي اين طور استدلال مي‌كرد كه تا ساعت 5 بعداز ظهر تنها 17 ميليون تعرفه مصرف شده و امكان ندارد كه بعد از اين ساعت 21 ميليون تعرفه مصرف شده باشد كه در اين ميان به برخي از موارد توجه نكرده بود و تنها نكته اميدواركننده در صحبت‌هاي رضايي اين بود كه اعلام كرد من با ساير كانديدا فرق دارم و اعتراضات خود را از مسير قانوني دنبال خواهم كرد.

وي در ادامه اين برنامه با بيان اينكه مقام معظم رهبري براي اعتمادسازي و حفظ تمام افراد در دايره نظام اقدامات بسياري انجام داده‌اند،‌خاطرنشان كرد: ايشان از هر ستاد 4 نفر را دعوت كردند كه اعتراضات خود را بيان كنند در همان جلسه باجناق ناطق نوري به نمايندگي از ستاد موسوي اعلام كرد كه از صندوق‌هاي راي نتيجه‌اي غير از اين خارج نمي‌شود و دانش‌جعفري نيز در آن جلسه تندترين صحبت‌ها را مطرح كرد كه مثلا مقام معظم رهبري در سفر به كردستان از احمدي‌نژاد حمايت كرده است.

اين نماينده مجلس ادامه داد: اين صحبت‌ها به حدي تند بود كه بنده بعدا به دانش‌جعفري گلايه كردم و او گفت كه چون ديگران صحبت‌هاي خود را مطرح نكردند، من تمام صحبت‌هاي آنها را گفتم.

زاكاني با بيان اينكه ما اميدوار بوديم كه رضايي مطالب خود را از طريق قانون پيگيري كند، اظهار داشت: قرار بر اين بود كه اعتراضات رضايي از طريق دانش‌جعفري به ما منتقل شود اما دانش‌جعفري جواب تلفن همراه خود را نمي‌داد و رضايي نيز در برنامه‌اي كه به صدا و سيما رفته بود، تمام اتهامات را دوباره مطرح كرد اما بعد از بازشماري آراء مشخص شد كه راي آنها كمتر از ميزان اوليه بود و به همين دليل رضايي با تنظيم نامه‌اي حق نداشته خود را بخشيد.

 

* حاضر بوديم تمام صندوق‌هاي مورد ادعاي كروبي را بازشماري كنيم

 

وي در ادامه به ديدارهاي اين گروه 6 نفره با كروبي اشاره كرد و يادآور شد: در اين خصوص اولين نكته جالب اين بود كه كرباسچي كه مسئول ستاد كروبي در انتخابات بود، ولي در انتخابات به موسوي راي داده بود، در ديدار ما با كروبي در ستاد وي بود و اين نشان مي‌دهد كه اين جريان يك تقسيم كار انجام داده بود.

نماينده مردم تهران همچنين به برخي اظهارات كروبي در آن ديدار اشاره كرد و گفت: كروبي هم بحث تقلب را مطرح كرد و مدعي شد كه در دوره قبل بیش از 4 ميليون راي داشته كه در اين دوره به 350 هزار تنزل يافته است. وي در اين خصوص چنين استدلال مي‌كرد كه در دوره گذشته در فلان صندوق بجنورد 200 راي داشته كه اين راي در اين دوره نيز تكرار شده اما در 700 صندوق ديگر تنها 4500 راي كسب كرده است كه ما اعلام كرديم كه حاضريم همه 700 صندوق را بازشماري كنيم.

زاكاني با بيان اينكه فرآيند شمارش آرا و ارائه گزارش آن كاملا مشخص است، تصريح كرد: بعد از شمارش آرا ميزان هر صندوق در 5 برگه نوشته مي‌شود و نمايندگان حاضر در محل نيز پاي برگه‌ها را امضا مي‌كنند، يكي از اين برگه‌ها در صندوق قرار مي‌گيرد، 2 تا به وزارت كشور ارسال مي‌شود و 2 برگه ديگر نيز براي شوراي نگهبان فرستاده مي‌شود. بنابر اين اختلاف آمار كه در حين شمارش آرا در وزارت كشور و شوراي نگهبان مشاهده مي‌شود نمي‌تواند معيار قرار گيرد و بايد اختلاف موجود در نتيجه نهايي را مورد نظر قرار داد.

 

زاكاني با بيان اينكه اين انتخابات به تقابل نماد اشرافيت با نماد مظلوميت تبديل شده بود، اظهار داشت: در اين انتخابات شاهد مشاركت 95 درصدي مردم در روستاها بوديم و جالب اينكه 90 درصد آرا همين روستائيان به احمدي‌نژاد اختصاص داشت و در جريان رقيب فقط در شهر تهران آنهم با استفاده از برخي ترفندهاي خاص توانسته بود براي خود راي قابل ملاحظه‌اي جمع كند.

وي در ادامه همچنين به ماجراي كهريزك اشاره كرد و گفت: بسياري در آن ماجرا به اعتراضات ما انتقاد مي‌كردند اما ما معتقد بوديم كه عده‌اي خودسر در اين ماجرا عمل كرده و اشتباهاتي انجام داده بودند كه نظام بايد با اين غده‌هاي چركين برخورد مي‌كرد.

 

* در حكم كميته 6 نفره مجلس تبريك به رييس جمهور منتخب خط خورده بود

 

اين نماينده مجلس با بيان اينكه فتنه اخير شعبه‌هاي زيادي داشت و بسياري را دچار خود كرده بود، يادآور شد: در روزهاي بعد از انتخابات مي‌خواستند احكام اعضاي كميته 6 نفره مجلس را بنويسند، ابتدا اين حكم با تبريك انتخابات رياست جمهوري شروع مي‌شد ولي بعدا بنده ديدم كه اين تبريك را حذف كردند در همان زمان به كاتوزيان گفتم كه چرا اين كار را كرده‌ايد؟ كه وي گفت من اين كار را نكرده‌ام. يكي از نزديكان آقاي لاريجاني تبريك را خط زده است. بنده به آن فرد نيز تذكر داده و سوال پرسيدم كه چرا چنين كاري كرده‌اي كه او در پاسخ به من گفت كه در انتخابات تقلب شده است. البته جالب توجه است كه اين افراد در همانروزي كه حاميان موسوي به راهپيمايي در ميدان انقلاب تا ميدان آزادي آمده بودند در مجلس خوشحالي مي‌كردند.

 

* ماجراي 50-50 بودن جمعيت حاميان موسوي و مردم در نماز جمعه به نقل از هاشمي

 

زاكاني اضافه كرد: نكته ديگر اين است كه بعد از روز قدس،‌هاشمي رفسنجاني در جايي اعلام كرده بود كه جمعيت افراد در روز قدس 50-50 بوده است يعني نصف جمعيت حاضر را حاميان موسوي تشكيل داده بودند در حالي كه بالاترين تخمين‌ها از جمعيت 40-50 هزار نفري آنها خبر مي‌داد. البته بعدها مشخص شد كه اين نكته را لاريجاني به هاشمي رفسنجاني انتقال داده است.

وي در ادامه به ديدار سران سه قوه با مقام معظم رهبري اشاره كرد و يادآور شد: در آن ديدار مقام معظم رهبري در خصوص اين مسئله از لاريجاني سوال پرسيد كه لاريجاني آن را رد كرد، حضرت آقا نيز به وي گفت كه هاشمي گفته كه لاريجاني اين مسئله را به من منتقل كرده است كه لاريجاني هم در ادامه به توجيه اين مسئله پرداخت كه اين نشان مي‌دهد شرايط فتنه بسيار سخت بوده و بسياري را با خود درگير مي‌كند.

 

* ديدار مهدي هاشمي رفسنجاني با علما

 

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس همچنين به مواضع برخي از علما در حوادث اخير اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در ديداري نزد آقاي جوادي آملي رفته بوديم كه در انتهاي اين ديدار ايشان به ما گفت كه قبل از شما مهدي هاشمي پيش ما بود.يعني اين افراد همواره نزد علما مي‌روند و تلاش مي‌كنند اخبار را از نگاهي خاص و به نفع خود به علما منتقل كنند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني مهمترين نكته شفاف‌سازي و بصيرت‌بخشي در دورن نظام است كه در اين مسير ابتدا بايد از مسئولين نظام شروع كرده و در ادامه آن را به عموم مردم منتقل سازيم.

وي افزود: اين شفاف‌سازي همان كاري است كه مقام معظم رهبري در طول اين مدت انجام داده‌اند، چون اين افراد كه به نتيجه انتخابات اعتراض مي‌كنند يا نمي‌دانند معناي تقلب چيست و يا نمي‌توانند بفهمند كه 11 ميليون چقدر مي‌شود.

 

* مشايي و رحيمي از جنس انقلاب نيستند اما شعارهاي انقلابي مي‌دهند

 

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در اين شرايط نهايتا نظام يك پوسته جديد مي‌اندازد، گفت: در اين ميان ما بايد تلاش كنيم كه كمترين ريزش را داشته باشيم، يك روز شاهد بوديم كه چند صد هزار نفر به خيابان آمدند اما نظام با آنها مدارا كرد و خشونت‌هاي آن روز نيز توسط گروه کوچکی از درون همان جريان آغاز شد. اما در ادامه كه روشنگري در دستور كار نظام جمهوري اسلامي قرار گرفت كار به جايي رسيد كه در 13 آبان نهايتاً جمعيت آنها به 6 تا 7 هزار نفر تقليل يافت.

زاكاني همچنين تصريح كرد: اين ريزش جمعيتي نشان مي‌دهد كه نظام جمهوري اسلامي در بخش امنيتي و مهار موفق بوده اما در بخش تبليغي بايد اذعان كنيم كه چندان موفق نبوديم و صدا و سيمايي كه از يك صندوق 800 تايي آن، 750 راي موسوي خارج مي‌شود در اين زمان ضعيف عمل كرده است.

وي در ادامه حضور افرادي مانند مشايي و رحيمي كه از جنس انقلاب نيستند اما شعارهاي انقلابي مي‌دهند را خطر پنجم در شرايط فتنه خواند و تصريح كرد: آن چيزي كه مهم است اصول و اصولگرايي است كه بايد روي آن بيايستيم و تلاش كنيم كه آگاهي جامعه را بالا ببريم، ما بايد تلاش كنيم كه در اين مسير خسته نشويم چون برطرف كردن اين فتنه‌اي كه در كشور ايجاد شد، زمان زيادي را مي‌طلبد.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه اين حوادث به نگاه‌هاي خارجي به نظام جمهوري اسلامي نيز ضربه وارد كرد، گفت: در اين حوادث برخي تلاش كردند كه به اسلاميت و جمهوريت خدشه وارد كند و رفع اين موارد نياز به كسب آگاهي و همچنين انتقال آن به سايرين دارد.

زاكاني با اشاره به نقش دانشجويان در اين ماجرا يادآور شد: در حوادث اخير علاوه بر جريان دانشجويي تلاش شد كه اساتيد دانشگاه‌ها را نيز به مقابله با نظام بكشانند و تعدادي از روحانيون را نيز در اين مسير جذب كردند، به همين دليل بايد با ايستادگي خود تلاش كنيم اين ضربات را جبران كرده تا با پوست‌اندازي نظام شاهد اسلام ناب در نظام انقلاب اسلامي باشيم.

 

* در مقابل هر فردي كه بخواهد به ريشه نظام ضربه بزند، ايستادگي مي‌كنيم

 

وي در ادامه اين برنامه در پاسخ به سوالي درخصوص شكايت از رحيمي يادآور شد: بنده و آقايان توكلي و نادران اين مسئله را دنبال مي‌كنيم اما تا كنون تلاش كرده‌ايم كه رسانه‌اي نشود، ولي به هر حال با كسي تعارف نداريم، نظام جمهوري اسلامي نظام پاكي‌ها است و اگر فردي در آن مشكل داشته باشد نمي‌تواند محور قرار گيرد.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه اين مسئله هنوز به نتيجه نرسيده است، گفت: ما اين مسئله را دنبال مي‌كنيم اما تا زماني كه به نتيجه نهايي نرسد، ممكن است رسانه‌اي كردنش به ضرر دولت باشد به همين دليل زياد در اين مورد صحبت نمي‌كنيم.

زاكاني با تاكيد بر اينكه همواره بايد بر اصول توجه داشته باشيم، خاطرنشان كرد: در اين خصوص به همگروهي و هم حزبي بودن توجه نداريم و اگر فردي در مجموعه خودمان نيز مشكلي داشته باشد تلاش مي‌كنيم آن را حل كنيم، اگر در مقابل حل اين مشكل ايستادگي شود،‌ علني كردن مسئله به اين برمي‌گردد كه منجر به ضربه زدن به نظام نشود، اما اگر عليرغم همه اين موارد فردي بخواهد به ريشه نظام جمهوري اسلامي ضربه بزند در مقابل او مي‌ايستيم و تمام دعواي ما با مشايي از همين جنس است.

وي در ادامه با بيان اينكه اكنون 3 سال و نيم است با دادستان تهران نيز دعوا داريم، يادآور شد: ايشان دوست و همكار من در هيئت منصفه مطبوعات بودند اما در مجلس هفتم مشاهده كردم كه به راحتي دروغ مي‌گويد و تهمت مي‌زند و من از همان زمان مي‌دانستم كه وي به نظام ضربه خواهد زد هر چند كه بسياري اعتقاد داشتند كه كارهاي خوبي هم انجام داده است.

 

* در حوادث اخير برخي عناصر كه در بطن ماجرا قرار داشتند، به دنبال براندازي نظام بودند

 

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه انتخابات اخير را تاچه ميزان تداركي براي براندازي نرم جمهوري اسلامي مي‌دانيد،‌تصريح كرد: قبول دارم كه در اين انتخابات يك لايه‌هايي خاص به دنبال براندازي نظام بودند اما عمده مردمی که به موسوي راي دادند، چون وي را نخست‌وزير امام مي‌دانستند به وی رای دادند ولي اگر از ابتدا مي‌دانستند كه موسوي قرار است در مقابل نظام بايستد، هرگز به او راي نمي‌دادند.

زاكاني با بيان اينكه اكنون مشخص شده كه شعارهاي موسوي كف روي آب بود، ادامه داد: بايد اذعان كرد كه تمام راي‌دهندگان به موسوي مخالف نظام نبودند بلكه تعدادي از آنها مخالف احمدي‌نژاد بوده و بسياري نيز به خاطره‌هاي خوبي كه از موسوي در دوران نخست‌وزيري داشته‌اند راي دادند و تنها عده كمي بودند كه به دنبال مقابله با نظام جمهوري اسلامي بودند و همان عده محدود نيز بعد از انتخابات به آشوب و اغتشاش پرداختند.

وي در ادامه تاكيد كرد: در اين شرايط و با وضعيتي كه مشاهده مي‌شود هر روز ارزش جايگاه و مصداق ولي فقيه در نظام جمهوري اسلامي بيش از گذشته مشخص مي‌شود.

عضو فراكسيون اصولگرايان همچنين به جريان دوم خرداد اشاره كرد و گفت: تجربه 8 سالدر دوم خرداد نشان داد اين جريان يك روكش جامعه مدني داشت و در بطن آن حركت گام به گام به سوي نفي اسلاميت نظام انجام مي‌شد. در حوادث اخير نيز برخي عناصري كه در بطن ماجرا بودند به دنبال براندازي نظام بودند.

 

* انتقال متهمان به بازداشتگاه كهريزك تنها با دستور مرتضوي ممكن بود

 

زاكاني در ادامه اين جلسه در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان در خصوص ماجراهاي كهريزك يادآور شد: بازداشتگاه كهريزك اساسا براي اراذل و اوباشي ساخته شده بود كه امكان نگهداري آنها در زندان‌هاي عادي وجود نداشت.

وي ادامه داد: بنابر گفته‌هاي هاشمي شاهرودي انتقال متهمان به اين بازداشتگاه تنها با دستور مرتضوي ممكن بود و اظهاراتي كه اخيرا وي در اين خصوص داشته را بايد فرار به جلو دانست.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه بعد از انتخابات تعدادي از دستگير شدگان را به بازداشتگاه كهريزك منتقل كرده بودند افزود: در اين خصوص نامه‌اي به مقام معظم رهبري رسيد كه ايشان فورا دستور رسيدگي داده و اعلام كردند كه اين افراد را از بازداشتگاه كهريزك برگردانيد، البته جالب است كه 2 سال قبل نيز گروهي از بازداشتگاه كهريزك بازديد كرده و در گزارش خود اعلام كرده بودند كه اوضاع اين بازداشتگاه مساعد نيست و در آن برخوردهاي بدي با زندانيان صورت مي‌گيرد و آنها را كتك مي‌زند كه مقام معظم رهبري نيز 4 بار در اين مورد دستور داده بودند كه حق زدن زندانيان را ندارند.

زاكاني با بيان اينكه زدن اسرا شيوه صدام است و حتي در زمان جنگ تحميلي نيز با اسراي عراقي بداخلاقي نمي‌شد، ‌خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري بعد از دريافت گزارش از كهريزك دستور دادند كه اين افراد را از كهريزك خارج كنند و حتي اگر بازداشتگا‌ه‌هاي ديگر ظرفيت ندارند، آنها را آزاد كنند.

وي با تاكيد بر اينكه معتقدم مرتضوي يك عنصر نامطلوب است كه به سادگي با دوم‌خردادي‌ها هماهنگ مي‌شود، ادامه داد: در مجلس هفتم ما از قوه قضائيه تحقيق و تفحص كرديم اما زماني كه مي‌خواستيم آن را در صحن علني قرائت كنيم، دوم خردادي‌ها در مجلس آبستراكسيون كرده و اجازه قرائت را ندادند.

اين نماينده مجلس در ادامه به گزارشي كه 2 سال قبل از بازداشتگاه كهريزك تنظيم شده بود ‌اشاره كرد و يادآور شد: در آن گزارش به اوضاع بد بازداشتگاه و وضعيت نامناسب تغذيه اشاره شده بود، اما بعد از آن نامه‌اي با 4 امضا تنظیم شد كه يكي از اين امضاها مربوط به مرتضوي بود كه اين گزارش را علیرغم درست بودن آن دروغ مي‌دانست.

 

* ادعاهاي كروبي اصلا صحت ندارد

 

زاكاني در ادامه با تاكيد بر اينكه عليرغم وجود تمام اين مسائل ادعاهاي كروبي اصلا صحت ندارد، اظهار داشت: يكي از مواردي كه كروبي به آن استناد مي‌كرد خانمي بود كه ادعا مي‌كرد به پسرش تجاوز شده است، گروه تحقیق مجلس آن خانم را به مجلس دعوت كردند و وي در مجلس هم به ادعاي خود تاكيد داشت اما بعد از وي پسرش به نزد گروه آمد و اعلام كرد كه مادرش مشكل رواني دارد.

وي در ادامه به يكي ديگر از نمونه‌هاي مورد ادعاي كروبي اشاره كرد و گفت: نمونه ديگر يك خانم رزمي‌كار بود كه مي‌گفت به من تعرض شده است، و بعد گفت منظور من اين بود كه دست من را گرفته اند و من را به درون ماشين برده‌‌اند و جالب اينكه اين اتفاق زماني رخ داده بود كه وي در حال درگيري و زد و خورد با ماموران نيروي انتظامي بود.

عضو فراكسيون اصولگرايان در ادامه خاطرنشان كرد: اكنون مشكل ما اين است كه مشايي تلاش كرده تا مرتضوي را به دولت ببرد و شاهديم كه همه چيز در حضور مشايي، رحيمي و مرتضوي با هم همخواني دارند.

زاكاني همچنين به ماجراي مرگ پزشك كهريزك نيز اشاره كرد و گفت: در آن خصوص بیان مي‌كنند كه وي خودكشي كرده است، اما اصل ماجرا اين است كه اين پزشك خودش از متهمين بوده و جرمش هم رسيدگي نادرست و ارائه گزارش غلط در خصوص وضعيت بازداشت‌شدگان بود.

وي افزود: به اتهامات اين پزشك نيز رسيدگي شده و به وی گفته اند که احتمالا برايش حكم 5 سال زندان برایش صادر می شود.ایشان با قرار كفالت آزاد بود كه با استفاده از همين فرصت خودكشي كرده است.

 

* مهدي هاشمي پرونده‌هاي جدي از سال‌هاي دهه 70 دارد كه انشاءالله به آنها نيز رسيدگي خواهد شد

 

اين نماينده مجلس در پاسخ به سوالي ديگر پيرامون مبارزه با مفاسد اقتصادي اظهار داشت: مفاسد اقتصادي واقعيت تلخ جامعه ما است. اكنون وضعيت به شكلي شده كه مبلغ يك پرونده، 2 هزار و 800 ميليارد تومان است در حالي كه پيش از اين مجموع پرونده‌هاي يكسال حدود 200 ميليارد تومان بود.

زاكاني با بيان اينكه اصل فساد اقتصادي وجود دارد اما بعضاً با آن مبارزه‌هاي غلط مي‌شود، ادامه داد: اين مبارزه غلط باعث زير سوال رفتن اصل ماجرا شده است، مقام معظم رهبري در پيام 8 ماده‌اي خود دقيقا مشخص كرده‌اند كه در راه مبارزه با مفاسد اقتصادي چه كاري بايد انجام شود اما در دوره قبل، رياست قوه قضائيه به فساد اكبر و فساد اصغر اعتقاد داشت و بيشتر نگران فرار سرمايه از كشور بود در حالي كه مقام معظم رهبري در پيام 8 ماده‌اي خود به اين مسئله هم اشاره كرده بود.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص تخلفات مالي فرزندان هاشمي نيز يادآور شد: مهدي هاشمي پرونده‌هاي جدي از سالهاي دهه 70 دارد كه انشاءالله به آنها نيز رسيدگي خواهد شد.

عضو فراكسيون اصولگريان مجلس در پاسخ به اظهارات يكي ديگر از دانشجويان در خصوص اعلام اسامي برخي افراد از سوي احمدي‌نژاد در مناظره‌هاي انتخاباتي يادآور شد: در خصوص اعلام اسامي افرادي مانند فرزندان هاشمي و ناطق كه احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي به آن اشاره كرد مقام معظم رهبري هم به اين نحوه انتقاداتي داشتند.

 

* در مورد رئيس جديد قوه قضائيه تا امروز مسئله شائبه داري نشنيده‌ام

زاكاني در ادامه اين برنامه در پاسخ به انتقادات يكي از دانشجويان به عملكرد برخي از اصولگرايان مانند لاريجاني، قاليباف و ... كه آن را به رياست قوه قضائيه نيز مرتبط مي‌كرد، اظهار داشت: اگر 2 برادر شايستگي داشته باشند رياست 2 قوه را به دست بگيرند در آن حرف و شبهه‌اي وجود ندارد. در مورد رئيس قوه قضائيه نيز بنده تا امروز چيزي نشنيده‌ام كه خداي ناكرده محل شائبه باشد، ضمنا وي در سخنراني عمومي آغاز به كار خود و عملكردي كه تاكنون داشته‌اند نشان داده كه به دنبال عدالت است و مي‌خواهد با مفاسد برخورد كند.

وي به جلوگيري از انتشار اسامي متهمين دادگاه‌ اغتشاشات پس از انتخابات از سوي رياست قوه قضائيه اشاره كرد و يادآور شد: بسياري به اين مسئله اعتراض داشتند در حالي كه رياست قوه قضائيه براي اين تصميم به يك تبصره قانوني استناد كرده بود و مقام معظم رهبري نيز در يكي از ديدارها به ايشان تاكيد كرده بودند كه شما مر قانون را اجرا كنيد.

 

* ورود ناگهاني برخي اصلاح‌طلبان نتيجه انتخاب رئيس مجلس را تغيير داد

 

عضو فراكسيون اصولگرايان در ادامه به رياست علي لاريجاني در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: از ابتدا نامزد مورد نظر ما براي رياست مجلس حدادعادل بود ولي اتفاقاتي رخ داد كه در نخستين دوره اقليت مجلس، اصولگرايان سنتي و حتي حاميان دولت به لاريجاني راي دادند و علتش اين بود كه دوستان حامي دولت احساس كردند كه حداد مي‌تواند به رقيب آنها در انتخابات تبديل شود و به همين دليل حداد در صحن علني براي رياست مجلس كانديد نشد.

زاكاني با بيان اينكه در دور اخير نيز دوم خردادي‌ها عليرغم اعتراضاتي كه داشتند به لاريجاني راي دادند، يادآور شد: كواكبيان 2بار گفت كه لاريجاني به ما قول‌هايي داده بود كه به آن عمل نكرد ولي با اين حال باز هم اين نمايندگان به لاريجاني راي دادند چون در اين دوره 5 نفر به ناگهان به كميسيون‌هاي امنيت و بودجه مجلس اضافه شدند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد‌: اكنون لاريجاني رئيس قوه مجريه است و ما نيز ضمن انتقادات مطرح به ايشان بايد از وي در جهت اقدامات مثبت مجلس حمايت كنيم.

اين نماينده مجلس به عملكرد قاليباف نيز اشاره كرد و يادآور شد: اكنون يك دعوايي بين دولت و شهرداري وجود دارد كه دودش به چشم ملت مي‌رود و به همين دليل به ماهيت آن وارد نمي‌شوم ولي معتقدم كه اين دو گروه نهايتا بايد براي خدمت به مردم به سمت وحدت با يكديگر بروند.

زاكاني با بيان اينكه قرار نيست در هر انتخاباتي دو طيف اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم رقابتي غلط بر سر ساختار نظام جمهوري اسلامي داشته باشند، اظهار داشت: بعد از انتخابات نهم رياست جمهوري مي‌توانستيم اين رقابت را درون‌گروهي كنيم و افرادي مانند احمدي‌نژاد، لاريجاني، رضايي، قاليباف، توكلي، حداد عادل كه در راس نهادهاي تاثيرگذار در كشور بودند، بايد يك رقابت براي خدمت‌ به مردم با نگاهي جرياني را آغاز مي‌كردند، اما متاسفانه اين رقابت به تخاصم كشيد.

 

* احمدي‌نژاد را به امثال موسوي ترجيح مي‌دهيم

 

وي در ادامه در پاسخ به اظهارات يكي از دانشجويان كه خطر اصلي شرايط كنوني را حضور افرادي مانند مشايي و رحيمي در كنار احمدي‌نژاد مي‌دانست، تصريح كرد: بنده در اين جلسه عواملي را ذكر كردم كه پنجمين عاملش افراد سودجو بود، رحيمي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري نهم از هاشمي حمايت مي‌كرد و معتقدم كه وي هنوز هم زد و بندهايي با آنها دارد با اين حال بايد توجه كنيم كه بالاترين اصل نظام جمهوري اسلامي ولي فقيه است كه همواره ضامن بقاي جمهوريت آن بوده است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: در دوره‌اي كه امثال مهاجراني مي‌خواستند دوران رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني را برخلاف قانون تمديد كند، ولي‌فقيه در مقابل اين اقدامات ايستاد.

زاكاني با تاكيد بر اينكه ما احمدي‌نژاد را به امثال موسوي ترجيح مي‌دهيم،‌خاطرنشان كرد: همه مي‌دانند كه خواسته ما از احمدي‌نژاد چيست؟ و كاملا مشخص است كه برخي افرادي كه در اطراف احمدي‌نژاد هستند به نظام ضربه مي‌زنند و تاكنون نيز ضربه‌هاي زيادي را وارد كرده‌اند.

وي با بيان اينكه در اين شرايط ما از دو سمت ضربه مي‌خوريم، افزود: يك ضربه از سوي عوامل فتنه وارد مي‌شود و ضربه ديگر را افرادي مي‌زنند كه با تابلوي اصولگرايي برخي اقدامات نادرستي را انجام مي‌دهند و بايد اذعان داشت هر دو اين جريانات خطرناك هستند.

نماينده مردم مجلس در پايان اظهار داشت: متاسفانه اين افراد با نام اصولگرايي مواردي را در ذهن مردم ايجاد مي‌كند كه ما بايد براي برطرف كردن آن سال‌ها تلاش كنيم و خطر بالفعل ديگر نيز وجود عناصر دوم خردادي است كه اميدواريم همه اين مشكلات برطرف شود.