نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با تکرار ادعاهای سابق خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، گفت گزارش آژانس نشان می‌دهد که ایران از هر زمان دیگر به بمب اتم نزدیک‌تر است.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید این گزارش نشان می‌دهد که ایران همچنان به حرکت خود به سمت خط قرمزی که پس از آن دیگر نتوان این کشور را از رسیدن به بمب اتمی بازداشت، حرکت می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته جدیدترین ارزیابی خود از برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد. در این گزارش همانطور که ایران پیش از این هم گزارش داده بود، آمده است که تهران حدود 200 سانتریفیوژ جدید مدل IR-2m در تأسیسات نطنز نصب و راه‌اندازی کرده است.

پیش از این مقامات ایران در پاسخ به گزار‌های منتشر شده مبنی بر نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز، آن را در چارچوب معاهدات تهران به آژانس توصیف کرده بودند. روسیه هم از نصب این سانتریفیوژها حمایت کرده و آن را مطابق با مقررات آژانس دانسته است. با این وجود اسرائیل تلاش دارد نصب این سانتریفیوژهای جدید را تسریع روند حرکت به سمت بمب اتم جلوه دهد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی در بیانیه‌ای که پس از گزارش آژانس منتشر کرد، آورده است: این گزارش بسیار شجاعانه‌ای بود که ادامه فعالیت ایران در مسیر پیشرفت در جهت خط قرمز را تائید کرد. امروز، ایران بیش از هر زمان دیگر به دستیابی به مواد غنی‌شده برای ساخت یک بمب اتم نزدیک شده است.

نتانیاهو سال گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین بارها پیش از آن از لزوم ترسیم خط قرمز برای ایران صحبت کرده بود. وی نهایتا در این سخنرانی با کشیدن یک خط قرمز روی تصویر گرافیکی یک بمب، از کشورهای دنیا خواست نگذارند ایران از آن خط قرمز عبور کند. به گفته وی این خط قرمز زمانی است که ایران به حدی از اورانیوم غنی‌شده دست یابد که دیگر نتوان از ادامه حرکت این کشور جلوگیری کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی در ادامه این بیانیه‌ تأکید کرده است که موضوع برنامه هسته‌ای ایران یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در سفر «باراک اوباما» به اسرائیل مورد بحث قرار می‌گیرد. رئیس‌جمهور آمریکا قرار است احتمالا تا ماه آینده به فلسطین اشغالی سفر کند.