خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا نوشت که این کشور در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر است.

سایت دویچه وله(DW) نوشت: «شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی ایالات متحده آمریکا بیش از هر زمان مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند. چین و ایران به حمله متهم شده‌اند. این حملات ۴۰۰ میلیارد دلار خسارت در سال برای قربانیان در پی داشته‌اند.»

 

روز یکشنبه (۱۰فوریه/ ۲۲بهمن) خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا نوشت که این کشور در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر است و موضوع می‌تواند منجر به تعطیلی مبادلات مالی یا از میان رفتن اطلاعاتی شود که شرکت‌ها برای انجام عملیات روزانه‌ خود به آنها نیازمندند.

 

به گفته مایک راجرز ۹۵ درصد از شبکه‌های بخش خصوصی ایالات متحده آمریکا آسیب‌پذیرند و بسیاری از این شبکه‌ها نیز تاکنون از تهاجم‌های سایبری آسیب دیده‌اند. مشخصات فردی، پول بانک‌ها و اطلاعات مربوط به طرح‌های اشتغال‌زایی در آینده از جمله حوزه‌های مورد علاقه سارقان هستند.

 

برآوردها نشان می‌دهند که سرقت اطلاعات و حملات سایبری سالانه نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار خسارت به قربانیان وارد کرده است. با این حال بسیاری از شرکت‌ها برای حفظ جایگاه خود در بازار رقابت و همچنین بیم از واکنش منفی سهامداران از گزارش حملاتی که به آنها صورت گرفته خودداری می‌کنند.

 

مایک راجرز جمهوریخواه با اشاره به تشدید حملات سایبری از فصل پاییز، چین و ایران را از جمله عوامل پشت پرده اینگونه حملات خواند. به گفته وی، مهاجمان نه تنها طرح‌های نظامی را شکار می‌کنند، بلکه ابتکارهای غیرنظامی را که شرکت‌ها برای خطوط تولید خود به آنها نیاز دارند به سرقت می‌برند. به گفته راجرز اطلاعات سرقت‌شده در کشورهایی همچون چین برای تولید نمونه‌های مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند تا امکان رقابت این کشورها در بازارهای بین‌المللی فراهم شود.

 

این نماینده کنگره، دولت ایالات متحده آمریکا را به فردی تشبیه کرده که محل پول را به سارقان نشان داده و خود در کمال آسایش به تماشای سرقت نشسته است.