'یوسی میلمان' تحلیلگر مسائل استراتژیک در روزنامه صهیونیستی 'هاآرتص' روز گذشته گزارشی طولانی درباره ادعای آمریکا درخصوص طرح ایران برای ترور 'عادل الجبیر' سفیر عربستان در واشنگتن منتشر کرد.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» به نقل از روزنامه "القدس العربی"؛ "یوسی میلمان" تحلیلگر مسائل استراتژیک در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به علت نزدیکی بسیار به مراکز تصمیم‌ ساز در سرویس های امنیتی از برجسته ترین کارشناسان رسانه های صهیونیستی در زمینه مسائل جاسوسی و سرویس های اطلاعاتی در اسرائیل و خارج از آن به شمار می‌رود، در تازه‌ترین مقاله خود نسبت به صحت ادعای آمریکا در مورد برنامه ترور سفیر عربستان ابراز تشکیک کرد.
"میلمان" روز گذشته گزارشی طولانی درباره ادعای آمریکا درخصوص طرح ایران برای ترور "عادل الجبیر" سفیر عربستان در واشنگتن منتشر کرد. وی دراین گزارش درباره ادعای آمریکا درخصوص "توطئه ایران" برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن و حمله به سفارت‌خانه های اسرائیل در واشنگتن و بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین ابراز تردید کرد.
"میلمان" در گزارش خود نوشته است: «جزئیات اندکی که درباره این موضوع فاش شده است ، به وضوح نشان می دهد که طراحی این عملیات فاقد سازمان‌دهی و تجربه است و این مساله بر میزان بی اعتمادی به ادعای آمریکا درخصوص دست داشتن ایران در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن می افزاید.»
این کارشناس اسرائیلی درگزارش خود ادامه داد: «اغلب کارشناسان متخصص در مسائل ایران که طرفدار پروژه اینترنتی "گلف2000" به رهبری گری سیک (مشاور و عضو ارشد شورای امنیت ملی امریکا در زمان کارتر) هستند، در صحت ادعای رسمی آمریکا ابراز تردید کردند.»
وی گفت: «عده ای از آنان بر این باورند که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی خود، این قضیه را با هدف محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران به منظور آماده سازی افکار عمومی برای حمله نظامی به این کشور مطرح کرده است.»
این کارشناس اسرائیلی همچنین گفت که آمریکا به فشارهای خود بر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد تا این سازمان به انتشار ادله‌ای که اخیراً درباره برنامه هسته ای ایران به آن دست یافته است، اقدام کند!!
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع وابسته به سازمان های اطلاعاتی اعلام کرده است که تهران توسط تجهیزات اختصاص داده شده برای تولید سلاح هسته ای به اجرای آزمایش‌هایی اقدام می کند.
به گفته این تحلیل‌گر اسرائیلی این مساله که افکار عمومی جهان را به خود مشغول کرده است، می تواند بر منطقه خاورمیانه نیز تاثیر گذار باشد.
این کارشناس اسرائیلی در ادامه گزارش خود که بخش‌های کوتاهی از آن منتشر شد، آورده است: برخی ها تلاش می کنند تا سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) را به دست داشتن در این طرح با هدف به صدا درآوردن طبل جنگ علیه ایران متهم کنند و دراین زمینه نقش اسرائیل را در روشن شدن ادله‌ای که به حمله آمریکا علیه رژیم صدام درعراق منجر شد، یادآور می شوند.
"میلمان" ادامه داد: «صرف نظر از کسانی که تئوری توطئه را قبول دارند، ملت آمریکا و همه جهانیان به خوبی به یاد دارند که جورج بوش پسر رئیس جمهوری سابق آمریکا با کمک گرفتن از داده های نادرست سرویس های اطلاعاتی درباره برنامه‌های صدام برای تولید سلاح هسته‌ای ، شیمیایی و بیولوژیک به عراق حمله کرد و از این اطلاعات برای توجیه حمله به عراق در سال 2003 کمک گرفت.»
این کارشناس اسرائیلی درپایان گفت: «درصورتیکه موضع گیری های دولت آمریکا براساس داده‌های سازمان اطلاعات این کشور باشد، با توجه به اشتباهاتی که در گذشته دراین زمینه درباره حمله به عراق صورت گرفت، چه تضمینی وجود دارد که این اشتباه بار دیگر تکرار نشود.»