دکتر احمدی‌نژاد به برخی دولت‌ها و سیاستمداران هشدار داد که از تاریخ عبرت بگیرند و متذکر شد که تاریخ 60 سال گذشته نشان داده است که دولت آمریکا در شرایط سخت به دلیل حفظ منافع خود همواره دوستانش را قربانی کرده است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور امروز در راستای هشتاد و هفتمین دور از سفرهای استانی هیئت دولت، در اجتماع‌ مردم لرستان با اشاره به وضعیت کنونی، مشکل اصلی جهان را ناشی از رهبرانی که بر ثروت و قدرت حاکم شده‌اند، برشمرد و گفت: مستکبرین عالم، قلب‌ و اندیشه‌هایشان رحمانی و الهی نیست، به همین دلیل وقتی دلی از رحمت خالی شد، جای آن‌را شقاوت، بددلی و زشت‌خویی خواهد گرفت‌ و از آنجا‌‌ که این افراد قلب رحمانی ندارند، تمامی طراحی‌های آنها علیه بشریت، ملت‌هاست.

احمدی‌نژاد ‌به اشغالگری‌های صورت گرفته در افغانستان و عراق اشاره کرد و با بیان اینکه انسان‌های سنگدل، دیکتاتورها را بر ملت‌ها حاکم می‌کنند، تصریح کرد: برای نمونه صدام جنایتکار عامل همین افراد بود، در حالی‌که امروز پرچم دفاع از ملت‌ها را علم کره و این افراد با تجهیز دیکتاتورها منطقه را ناامن کرده‌اند.

امروز سردمداران آمریکا مدعی دفاع حقوق ملت‌ها و دیکتاتورها شده‌اند

رئیس ‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز سردمداران آمریکا مدعی دفاع حقوق ملت‌ها و دیکتاتورها شده‌اند،‌ تصریح کرد: در تمام عالم، منطقه اسلامی و خاورمیانه که هر جا دیکتاتوری است، مورد حمایت آمریکاست و در حال حاضر مدعی شده‌اند که می‌خواهند از مردم حمایت کنند.

احمدی نژاد دامه داد: اگر در برخی کشورها مردم را می‌کشند، چه کسی به آن قاتل اسلحه داده است؟ این اسلحه‌ها از کجا آمده است؟‌ این پایگاه‌های نظامی از کجا آمده است و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه ما و منطقه اسلامی و شمال آفریقا و اروپا چه می‌کند؟ آیا اینها برای دفاع از مردم برپا شده‌ است یا برای دفاع از دیکتاتورها؟

وی خطاب به مستکبرین گفت: فریب‌کاری شما رنگ باخته و نقشه‌های شما نقش بر آب شده است، چرا‌که امروز ادعای طرفداری شما از مردم را کسی نمی‌پذیرد چرا که ملت‌های منطقه و مردم دنیا آمریکا و متحدانش را شریک در تمامی جرم‌ها،‌ جنایت‌ها و غارت‌های عالم می‌شناسند.

آمریکا و متحدینش، منفورترین افراد و دولت‌ها در میان مردم دنیا هستند

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز اگر ملت‌ها علیه دیکتاتوری و شرایط سخت استبداد قیام می‌کنند، به معنای طرفداری آنها از قدرت‌های زورگو نیست خاطرنشان کرد: منفورترین افراد و دولت‌ها نزد ملت‌ها دولت آمریکا و متحدین غارتگر آمریکاست.

احمدی‌نژاد گفت: امروز زورگویان دنیا قیافه مدعی گرفته‌اند اما اشتباه می‌کنند چرا‌که نه تنها نمی‌توانند مدعی باشند بلکه متهم درجه اول جنایات جاری در عالم هستند.

وی افزود: آنها با برخی طراحی‌های تبلیغاتی برای دخالت نظامی در برخی کشورها زمینه‌سازی می‌کنند اما بدانند که الان 10 سال پیش و زمان رئیس جمهور سابق آمریکا نیست که با یک دغل‌بازی به نام 11 سپتامبر شرایط حمله به کشورها را فراهم کند.

احمدی نژاد ادامه داد: اگر بار دیگر آنها بخواهند در هر یک از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا دخالت نظامی کنند، ملت‌های منطقه به پا خواهند خاست و گور سربازان آنها را خواهند کند.

هشدار احمدی‌نژاد به برخی دولت‌ها و سیاستمداران

رئیس جمهور به برخی دولت‌ها و سیاستمداران نیز هشدار داد که از تاریخ عبرت بگیرند و متذکر شد که تاریخ 60 سال گذشته نشان داده است که دولت آمریکا در شرایط سخت به دلیل حفظ منافع خود همواره دوستانش را قربانی کرده است.

وی افزود: آنها هر جا لازم بوده دیکتاتورها و مستبدان وابسته به خود را در کوتاه‌ترین زمان قربانی منافع خود کرده‌اند و این‌ موضوع در کره و ویتنام و برخی کشورهای خاورمیانه تجربه شده و امروز هم می‌بینیم کسانی که سال‌ها با امید و اتکای به آمریکا علیه مردم خود حرکت می‌کردند، اکنون که ملت‌ها قیام کرده‌اند، دولت آمریکا بدون هیچ ملاحظه‌ای آنها را قربانی منافع خود کرده است.

امروز سردمداران آمریکا مدعی حقوق ملت‌ها شده‌اند

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز سردمداران آمریکا مدعی حقوق ملت‌ها شده‌اند، در حالیکه هر اقدامی که علیه حقوق بشر در جهان انجام می‌شود پای آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدین آنها در میان است که باید محاکمه شده و به سزا عمل خود برسند تاکید کرد: آنها در حالی مدعی ملت‌های آزاده شده‌اند که وجود رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی بالاترین جرم علیه حقوق بشر و کرامت انسان‌هاست.

احمدی نژاد بر همین اساس به سردمداران آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هشدار داد از مسیر غلطی که می‌پیمایند، باز‌گردند و بدانند که دنیا بیدار شده و موج عظیم بیداری در همه جای جهان و حتی در داخل آمریکا به راه افتاده است.

تلاش دولت آمریکا برای ایجاد خفقان شدید در کشورش

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت آمریکا تلاش می‌کند خفقان شدیدی در این کشور ایجاد کند تا مردم از حقایق موجود آگاه نشوند، در عین حال گفت: در برخی ایالات آمریکا هر روز تظاهرات، تحصن و اعتراض علیه فساد، غارتگری، ظلم و تبعیض صورت می‌گیرد.

احمدی‌نژاد افزود: امروز بخش وسیعی از مردم آمریکا در فقر مطلق به سر می‌برند و در سراسر این کشور بیش از 5 میلیون انسان حتی ریالی برای گذران زندگی ندارند و از طریق مؤسسات خیریه و اضافه مانده سفره دیگران امرار معاش می‌کنند و در نیویورک میلیون‌ها کارتن‌خواب وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در آمریکا هم بیداری انسانی ایجاد شده و به فضل الهی در آینده نزدیک، این بیداری جهانی ریشه ظلم و استکبار و خودخواهی و فساد را از جهان خواهند کند.

ملت ایران در برابر زیادی‌خواهی‌های زورگوها خواهد ایستاد

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود که به تحولات منطقه و جهان اختصاص داشت، اظهار داشت: امروز در اروپا نیز شرایط مناسب نیست و چند کشور زورگو بر خلاف قوانین عالم در این نقاط پایگاه زده و بمب اتم ساخته و ذخیره کرده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: امروز امنیت و سلامت مردم اروپا در خطر است و کسانی که بمب اتم ساخته، ذخیره کرده و از آن استفاده می‌کنند، خلاف قانون و رضایت ملت‌ها حرکت می‌کنند و حق ندارند علیه ملت ایران و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای این کشور موضع گرفته و مانع دستیابی این ملت بزرگ به فناوری اتمی شوند.

وی تصریح کرد: ملت ایران ملتی زنده است و به پا خاسته و در برابر زیادی‌خواهی‌های زورگوها خواهد ایستاد و آرزوی دشمنان برای یک میلیمتر عقب‌نشینی از حقوق مسلم و قانونی خود را نقش بر آب خواهد کرد.

سخنان رئیس‌جمهور درباره فتنه 88

رئیس جمهور در پایان سخنان خود به فتنه سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته که بداخلاقان، خودخواهان و افراد بریده از مردم ‌تلاش کردند دستاورد‌‌ عظیم ملت ایران و ارکان انقلاب ‌را مورد هجوم قرار دهند، مردم استان لرستان پیش‌قراول ملت ایران با هوشمندی در صحنه حاضر شدند و توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.