کاخ سفید هم در چراغ سبزی آشکار برای کشتار شیعیان اعلام کرد که امریکا ورود نیروهای نظامی و امنیتی عربستان به بحرین را تجاوز تلقی نمی کند.

ورود چندین هزار نیروی نظامی عربستان سعودی به بحرین با هدف حمایت از خاندان آل خلیفه ، نگرانی های شدیدی مبنی بر نسل کشی اکثریت 75 درصدی شیعیان این کشور به وجود آورده است.

پس از آنکه امروز یکی از مقامات عربستان سعودی گفت شماری از نیروهای این کشور وارد بحرین شده اند ، ریاض اعلام کرد این نظامیان برای مقابله با تهدیدی که بحرین با آن مواجه است وارد این کشور شده اند.

شاهدان اعلام کردند نیروهای عربستان سعودی که وارد بحرین شده اند در حال حرکت به سوی منطقه سنی نشین رفاع هستند که خانواده سلطنتی در آن ساکن هستند و یک بیمارستان نظامی در آن قرار دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز از منامه، آنها گفتند 150 نفربر زرهی و حدود پنجاه خودروی دیگر از جمله آمبولانس، اتوبوس و جیب را مشاهده کردند. هیچ تانک یا موشک اندازی در این کاروان مشاهده نشده است.

شبکه تلویزیونی نیز الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری از ورود هزار نیروی امنیتی عربستان سعودی به بحرین خبر داد.بنابراین گزارش نیروهای امنیتی عربستان در چارچوب نیروی شورای همکاری خلیج فارس برای کمک به حفظ نظم و امنیت در بحرین وارد این کشور شدند.

عربستان سعودی علاوه بر این اعلام کرد براساس توافقنامه بین شش کشور شورای همکاری خلیج فارس ، هرگونه ضربه به امنیت کشورهای عضو به عنوان ضربه به امنیت همه کشورها محسوب می شود .

مخالفان بحرین، دخالت نظامی نیروهای عربستان و امارات را در این کشور، اعلام جنگ علیه بحرین تلقی می کنند. به گزارش شبکه پرس تی وی، جعفر الحسابی، فعال بحرینی مقیم لندن، بر اثر درگیری های دو روز گذشته در بحرین، بیش از یک هزار نفر به بیمارستان منتقل شده اند. وی افزود: بالغ بر یک هزار نیروی نظامی عربستان سعودی تا کنون وارد بحرین شدند. همچنین رسانه های رسمی بحرین اعلام کرده اند در روز دوشنبه، گروهی از نظامیان امارات عربی متحده نیز وارد این کشور خواهند شد.

نکته جالب اینجاست که دولت آمریکا هم در چراغ سبزی به دولت عربستان اعلام کرده ، ورود نظامیان سعودی به بحرین را تجاوز تلقی نمی کند.خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد:‌ کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد امریکا ورود نیروهای امنیتی عربستان سعودی به بحرین را تجاوز تلقی نمی کند. گفتنی است مقر پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین واقع شده است.

در هر حال ورود نیروهای نظامی سعودی و اماراتی به بحرین ، احتمال نسل کشی شیعیان انقلابی این جزیره را افزایش داده و مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به صورت فعال و قاطع در برابر این اقدام موضع گیری نمایند. امروز دکتر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات سعودی ها در بحرین دست روی دست نمی گذارد . با این وجود، به نظر می رسد فراتر از موضع گیری زبانی ، مسئولان کشور و دولتمردان و گروه ها و جریان های سیاسی و مراجع دینی و اجتماعی ، برنامه های جدی تری برای مقابله با نسل کشی شیعیان در بحرین طراحی کنند.