رئيس جمهور با بيان اينكه هنوز نديده‌ام كسي سندي مبني بر خدشه وارد كردن در انتخابات داشته باشد، گفت: آنها به اين جهت انتخابات را زير سؤال مي‌برند كه نتيجه بدست آمده مورد دلخواه و انتظار آنها نيست پس اين افراد بايد انتظار خود را درست كنند.

 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور منتخب كشورمان در نشست خبري امروز عصر خود با نمايندگان رسانه‌هاي داخلي و خارجي ظرفيت كشور ايران را يك ظرفيت بالا و گسترده عنوان كرد و افزود: ملت ايران اين ظرفيت و شايستگي را دارد تا تصميمات و اقدامات بزرگي در عرصه‌هاي مختلف انجام دهد.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: در 4 سال قبل، تمركز دولت بر توسعه زيرساخت‌ها بود و بسيار روشن است كه اين رويكرد در دولت دهم به سمت توسعه بخش‌هاي گوناگون فرهنگي، اقتصادي و سياسي حركت خواهد كرد.

وي ملت ايران را شايسته جايگاه رفيع در جهان دانست و تأكيد كرد: دولت برآمده از مردم به دنبال تحقق اين خواسته ملت عزيز ايران خواهد بود.

رئيس جمهور كشورمان اضافه كرد: ساختن تمامي ايران براساس عدالت و برداشتن موانع از برابر ملت و پافشاري بر عدالت و اجراي آن براي همه در هر رنگ، لباس و جايگاه از اهداف مهم دولت دهم خواهد بود و اين رويكرد روشن آينده ما است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال نماينده شبكه خبر اظهار داشت: در انتخابات قبل هم دشمنان شبهاتي نسبت به برگزاري انتخابات در ايران وارد مي‌كردند و در طول اين 30 سال نيز به همين رويه عمل كردند چرا كه معتقدند انتخابات بايد نتيجه دلخواه آنان را داشته باشد و اگر نتيجه غير از آنچه كه مي‌خواهند بشود آنها ناراحت شده و راهي جز زدن حرف‌هاي بيهوده ندارند.

وي با ببان اين سؤال كه غربي‌ها به چه استنادي اين حضور گسترده مردم را زير سؤال مي‌برند، اظهار داشت: نزديك به 40 ميليون نفر در انتخاباتي كه نظام بسيار قانوني منسجم و دقيقي دارد شركت كردند و از آنجايي كه اين انتخابات متعلق به ملت است، برگزاري و نظارت بر آن نيز برعهده همين مردم است چرا كه براي مثال اعضاي شعبات اخذ رأي از خود مردم تشكيل مي‌شوند و ستاد انتخابات كشور فقط تداركات انتخابات را برعهده دارد و از مديريت مردمي آن پشتيباني مي‌كند.

رئيس جمهور با بيان اينكه هنوز نديده‌ام كسي سندي مبني بر خدشه وارد كردن در انتخابات داشته باشد، گفت: آنها به اين جهت انتخابات را زير سؤال مي‌برند كه نتيجه بدست آمده مورد دلخواه و انتظار آنها نيست پس اين افراد بايد انتظار خود را درست كنند.

وي مسير ملت را يك مسير روشن دانست و افزود: اين حرفها مربوط به 4 سال قبل است و امروز همه 40 ميليون نفر كه در انتخابات شركت داشتند و 25 ميليون نفري كه به من رأي دادند در صحنه هستند و در مقاطع مختلف حماسه‌هاي بزرگي مي‌آفرينند و باور من اين است كه هر 40 ميليون نفر مخالف رسانه‌هاي غربي در انتخابات ايران هستند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي در خصوص آينده ايران و آمريكا اظهار داشت: مواضع ما قبلاً در اين زمينه اعلام شده و ما امروز مشغول بررسي مواضع كشورها در قبال انتخابات و نوع رفتار آنها نسبت به مردم ايران هستيم.

وي خاطرنشان كرد: يك ماه قبل گفتم كه آماده مناظره با رئيس جمهور آمريكا هستم و در موضوع هسته‌اي نيز اعتقاد دارم كه اين مسئله متعلق به گذشته است و ما در يك مشاركت جهاني براي خلع سلاح هسته‌اي اعلام مي‌كنيم كه اين مسائل بايد با مشاركت و براساس عدالت، احترام و منطق حل‌وفصل شود و ما آمادگي داريم تا از همه توان و اقتدار خود براي چالش‌هاي جهاني بر مبناي صلح و امنيت پايه‌دار استفاده كنيم.

در ادامه اين نشست خبري، نماينده روزنامه كيهان با اشاره به نامه ساختارشكنانه هاشمي رفسنجاني به رهبر معظم انقلاب آن را يادآور ماجراي خيانت‌كارانه منتظري به امام (ره) دانست و گفت كه 2 تن از كانديداها پس از پايان انتخابات نه تنها به نامزد پيروز تبريك نگفتند بلكه با صدور بيانه‌هاي تحريك‌آميز و ساختارشكنانه در تلاشند تا 18 تيري ديگري به وجود آورند با اين تفاوت كه در گذشته عناصر اصلي در سايه بودند اما امروز اين افراد در مقابل چشم مردم هستند، از رييس جمهور پرسيد: شما چه تدابيري در مقابل آنها داريد در حالي هم‌اكنون اطلاع داريم در جلسات مخفيانه به ادامه كار خود پافشاري مي‌كنند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال گفت: در انتخابات روز جمعه ملت ايران پيروز شدند و معتقدم اگر بقيه افراد جامعه نيز امكان مشاركت داشتند شركت مي‌كردند چرا كه اين از خصوصيات مردم ايران است.

وي اعتراض برخي نامزدها را طبيعي دانست و افزود: برخي در گذشته بسيار تبليغ كردند اما امروز كه ديدند رأي نمي‌آورند دست به اين كارها مي‌زنند.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در انتخابات رياست جمهوري گذشته كه خودشان برگزاركننده بودند باز به نتيجه اعتراض داشتند اما اين موارد از نظر ما فاقد ارزش حقوقي بوده و مشكل خاصي ايجاد نمي‌كند.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: اين اعتراضات مانند يك مسابقه فوتبال است كه وقتي تيمي نتيجه نمي‌گيرد هواداران آن عصباني شده و دست به اقداماتي مي‌زنند و ما نيز با صبر و حوصله كار را دنبال مي‌كنيم.

وي آزادي در كشور ايران را نزديك به مطلق دانست و ادامه داد: افراد آزاد هستند تا نظرات خود را بگويند و مي‌بينيم كه گاهي كارهاي خودشان را نيز زير سؤال مي‌برنند اما مهم اين است كه كار در مسير قانوني خود جلو برود و اگر كسي اشكالي دارد قانون اساسي آن را پيش‌بيني كرده و مي‌تواند تا پايان امروز مستندات خود را به شوراي نگهبان ارائه كند و اين شورا نيز هميشه نشان داده است كه بدور از هر‌گونه مسامحه‌اي و تنها براساس قانون عمل مي‌كند.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد:‌ فاصله آرا آنقدر زياد است كه هيچ‌كس نمي‌تواند انتخابات را زير سؤال ببرد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري فارس مبني بر همكاري برخي اغتشاشگران با اتحاديه اروپا در ايجاد تحصن‌هاي مختلف در كشور گفت: بعيد است در ايران كسي پيدا شود كه بخواهد با اتكا بر بيگانگان هدف خود را جلو ببرد و ملت ايران اگر بفهمند كساني مي‌خواهند با توكل بر بيگانگان دست به اقداماتي بزنند در برابرشان مي‌ايستند.

وي افزود: فضاي سياسي ايران آنقدر باز است كه ديديم 3 نفر در مقابل يك نفر ايستاند و بيش از 3 برابر از رسانه‌ ملي استفاده كردند و در حالي كه مدت قانوني تبليغات 20 روز است از 3 ماه قبل تمام تحركات و تبليغات رقبا از رسانه ملي منعكس مي‌شد و حتي فعاليت‌هاي عادي هيئت دولت براي اينكه تبليغ نشود از تلويزيون پخش نمي‌شد.

منتخب مردم در انتخابات دهم رياست جمهور ادامه داد: البته برخي افراد با سوءاستفاده از اين فضا اقدام به ترويج اخبار دروغ و كذب مي‌كنند اما الان انتخابات تمام شده و موقع دوستي‌ها و برادري‌هاست و حالا اگر برخي دوست دارند اين راه را ادامه دهند اين فضا باز است و هميشه بوده و كشور آزاد نيز همين است و اين مسائل چندان قابل توجه نيست.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ‌البته دستگاه قضايي با كساني كه بخواهند از طريق بيگانگان كوچكترين اقدامي كنند برخورد قاطع خواهد كرد و برخي افراد احساساتي هستند و فكر مي‌كنند حتماً بايد نامزد مورد نظر آنان پيروز شود اما الان كه شكست خورده‌اند بايد به آنها گفت كه چكار به امكان عمومي و مردم داريد؟

وي در پاسخ به خبرنگار توكيو شيمبون مبني بر احتمال حمله نظامي آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: چه كسي جرأت اين كار را دارد؟ ما معتقديم هيچ قدرتي نمي‌تواند ايران را تهديد كند چرا كه امروز شرايط دنيا عوض شده و دوران ملت‌هاست و زمان انديشه و منطق است و تغيير و تحولات بزرگي در دنيا رخ داده است.

رئيس جمهور منتخب ايران مقتدر و طرفدار صلح، عدالت و برادري است ولي از مواضع خود قدرتمندانه دفاع مي‌كند.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: ما هيچ احتمالي نمي‌دهيم كه كسي چنين حماقتي كند و حمله نظامي به ايران را در دستور كار خود قرار دهد چرا كه دنيا امروز به سمت عدالت و گفت‌وگو پيش مي‌رود.

وي در پاسخ به خبرنگار واحد مركزي خبر با بيان اينكه شرايط امروز جامعه با 4 سال گذشته تفاوت دارد، گفت: امروز ديدگاه ملت ما به مسائل منطقه‌اي و جهان تفاوت كرده است و ايران در يك رويكرد سازنده روبه‌ جلو حركت مي‌كند و روشن است كه اراده بر ساختن ايران و رفع موانع از پيش‌رو به سرعت انجام مي‌شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به مشكلات داخلي از جمله مسكن، اشتغال و توليد علم اظهار داشت: با اقداماتي كه در 4 تا 5 سال آينده مدنظر قرار خواهد گرفت اين مسائل حل خواهد شد و ديگر قابل طرح نخواهد بود و در مسائل بين‌المللي نيز رويكردها عوض شده و دنيا به سمت عدالت، گفت‌وگو و صلح پيش ‌مي‌رود.