فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور مستمر نداجا در خلیج عدن و اسکورت بیش از 2500 کشتی در این آبراه مهم جهان، گفت: امیدواریم هر چه زودتر امنیت در این خلیج برقرار شود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مستمر نداجا در خلیج عدن و اسکورت بیش از 2500 کشتی در این آبراه مهم جهان، اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر امنیت در این خلیج برقرار شود.
وی افزود: به هیچ کشوری اجازه اخطار برای هشدار دادن به ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این حضور طبق برنامه با درخواست سازمان جهانی کشتیرانی در آب‌های آزاد از جمله خلیج عدن برای مقابله با دزدی دریایی ادامه دارد و هیچکس حق تذکر به ناوهای ایرانی را نداشته و تاکنون نیز این اتفاق نیفتاده است.
امیر سیاری در خصوص موضوع یمن، گفت:‌ هیچ نیازی به پهلوگیری ناوگروه ما در یمن نیست اما با قدرت در منطقه خلیج عدن حضور داریم و هم اکنون نیز ناوگروه سی و چهارم ما به این منطقه اعزام شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان نیروی دریایی کشورمان را تهدید کرده است، اظهار داشت: هیچ تهدیدی علیه ما انجام نگرفته است؛ ما اجازه تهدید و تذکر هم نمی‌دهیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی ما می‌توانیم در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور داشته باشیم؛ ما تاکنون بدون اجازه کشوری به آب‌های سرزمینی آن کشور وارد نشده‌ایم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای پهلوگیری در یمن دارید، خاطر نشان کرد: ما چنین برنامه‌ای نداریم و امیدواریم امنیت خلیج عدن با کمک همه کشورها تأمین شود.(+)

"Our President, analytical news site"