دولت آمریکا اعلام کرد که نمایندگان سوریه، ایران و کره شمالی در سازمان ملل حق ندارند از شعاع ۴۰ کیلومتری شهر نیویورک خارج شوند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»،  به نقل از پایگاه خبری «الجدید»، آمریکا به «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل ابلاغ کرده است که حق ندارد شهر نیویورک را ترک کند یا از شعاع 40 کیلومتری این شهر دور شود.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده سوریه در سازمان ملل همانند نمایندگان ایران و کره شمالی در این سازمان با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفت: ما به نماینده دایم سوریه در سازمان ملل طی یک نامه دیپلماتیک اعلام کردیم که تنها اجازه دارد تا شعاع 40 کیلومتر از شهر نیویورک دور شود. نمایندگان برخی کشورهای دیگر در سازمان ملل نیز باید به اخطارهایی که به آنها داده‌ایم توجه و برای خروج از شعاع 40 کیلومتری نیویورک باید مجوز دریافت کنند.

وی اظهار داشت که این نامه در اواخر فوریه گذشته به بشار الجعفری داده شده است. نمایندگان برخی کشورهای دیگر از جمله ایران و کره شمالی نیز این اخطار را دریافت کرده‌اند.

جن ساکی اظهار داشت: این اقدام دولت آمریکا درباره نمایندگان دولتهایی که تحت تحریم هستند یا با آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند، بی سابقه بوده است.

وی در ادامه از جعفری را به دلیل دیدارهای علنی که در آمریکا با برخی طرف‌ها انجام می‌دهد به تلاش برای برانگیختن جنجال طائفه‌ای میان سوری‌ها متهم کرد.

وی اظهار داشت که جعفری طی 6 ماه گذشته سفرهایی تبلیغاتی برای فریفتن آمریکایی‌ها و به راه انداختن اختلافات طائفه‌ای میان مهاجران سوری مقیم آمریکا داشته است.