«فرج‌الله سلحشور» در گفت‌و‌گو با فارس درخصوص فيلم انتخاباتي ميرحسين موسوي با بيان اين كه اهميتي ندارد كه اين فيلم‌ها در كارنامه هنري افراد جاي مي‌گيرد يا نه، اظهار داشت: مهم اين است، فيلمي كه ساخته مي‌شود در راه حق و خدا باشد و خيلي فيلم‌هايي كه در اين زمينه با ترفندهاي سينماگران ساخته مي‌شود، باطل را حق جلوه مي‌دهد.

وي ادامه داد: آقاي موسوي در اين فيلم طوري صحبت مي‌كند كه مي‌تواند عوام را فريب دهد.

 

«سلحشور» در رابطه با فيلم انتخاباتي احمدي‌نژاد تصريح كرد: اين فيلم، يك فيلم صادقانه و بسيار عادي‌ بود و سعي مي‌كرد صحبت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد و مردم را بدون هيچ گزافي نشان دهد.

 

كارگردان سريال «يوسف پيامبر» در ادامه افزود: بسياري از افراد با به كارگيري سرمايه و فيلم‌سازهاي خبره، فيلم تبليغاتي مي‌سازند و اين در حالي است كه شايد لايق آن هم نباشند و برعكس اين موضوع هم وجود دارد كه كانديدايي نمي‌خواهد از اين كار استفاده كند و يا امكان بهره‌گيري از اين فيلم‌سازان را نداشته باشد.

 

وي در ادامه اظهار داشت: ساخت فيلم‌هاي انتخاباتي غلط است و با اين سياست كه در كشور و صدا و سيما وجود دارد، به كانديداها اجازه داده مي‌شود از ابزار فيلم براي رسيدن به اهداف‌شان استفاده كنند.

 

سلحشور درخصوص حضور سينماگران در عرصه ساخت فيلم‌هاي انتخاباتي، بيان داشت: آيا فيلم‌ساز بزرگي كه وسيله انتخاباتي شود، فيلم‌ساز بزرگي است؟ براي فيلم‌ساز، اين موضوع بايد مهم باشد كه بازيچه سياست نشود...

 

وي در ادامه گفت: براي حضور افراد در اين عرصه، امتيازات زيادي نظير پول و مقام وجود دارد و با اين كار نوعي هنرفروشي صورت مي‌گيرد.

 

كارگردان سريال «يوسف پيامبر» در پايان افزود: اگر مستندسازان، اين فيلم‌ها را مي‌ساختند، بهتر بود و مي‌توانستند اثري ارزشمند را به نمايش بگذارند ولي متأسفانه آنها اسم ندارند همچنين اگر اين فيلم‌ها توسط يك فيلم‌ساز مشهور ساخته شود، خودش يك تبليغ است.