چندی پیش بود که رهبر معظم انقلاب هنگام مرخص شدن از بیمارستان از درخواست های مکرر مقامات آمریکایی برای همکاری ایران برای مبارزه با داعش پرده برداشتند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در خبری مدعی شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته نامه‌ای محرمانه برای آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ارسال کرده است.
طبق ادعای این روزنامه باراک اوباما در این نامه "منافع مشترک" ایران و آمریکا را توضیح داده است.
وب سایت بی بی سی با اعلام این خبر نوشت: بنا به آنچه وال‌استریت‌ژورنال می نویسد، اوباما به رهبر ایران نوشته است که هر حمله آمریکا علیه مواضع داعش با منافع ایران نیز همخوانی دارد.
طبق نوشته وال‌استریت ژورنال این نامه کمی پیش از سررسیدن ۲۴ نوامبر، موعد رسیدن به توافق هسته‌ای، فرستاده شده است و می‌تواند برای ترغیب رهبر ایران به موضعی در جهت رسیدن به توافق باشد.
وال‌استریت‌ژورنال همچنین اشاره کرده است که ارسال این نامه نشان می‌دهد که از دید اوباما، ایران در مبارزه با داعش، عنصری مهم به شمار می‌آید و می‌تواند نقشی سازنده یا منفی ایفا کند.
بنا بر گزارش این روزنامه آمریکایی، افراد مطلع می‌گویند اوباما متحدان خاورمیانه‌ای خود نظیر اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در جریان ارسال نامه به رهبر ایران، قرار نداده است.
این روزنامه با معرفی "آیت لله سیستانی" به عنوان رابط این پیام ها می نویسد: اوباما در این نامه تشریح کرده است با اینکه در موضوع داعش با ایران اختلاف داریم اما "هدف ما داعش است و به دنبال اشغال مجدد عراق یا تضعیف ایران نیستیم."
چندی پیش بود که رهبر انقلاب هنگام مرخص شدن از بیمارستان از درخواست های مکرر مقامات آمریکایی برای همکاری ایران برای مبارزه با داعش پرده برداشتند و این در حالی بود که مقامات آمریکایی دو ماه قبل زمانی که در حال تشکیل ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش بودند، در رسانه‌ها ادعا کردند که حضور ایران در ائتلاف «مناسب نیست.»