روزنامه اعتماد خبر داده است که سه سال و هشت ماه پس از آخرين گفتگوی رودرروی اصلاح‌طلبان و رهبر جمهوری اسلامی، سه فعال سياسی اصلاح‌طلب با آیت‌الله علی خامنه‌ای ملاقات کرده‌اند.

سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه،۳۰ بهمن ماه، خود خبر داده است که سه سال و هشت ماه پس از آخرين گفتگوی رودرروی اصلاح‌طلبان و رهبر جمهوری اسلامی، سه فعال سياسی اصلاح‌طلب با آیت‌الله علی خامنه‌ای ملاقات کرده‌اند. اين روزنامه از مجيد انصاری، عبدالواحد موسوی لاری و اسحاق جهانگيری به عنوان سه اصلاح طلبی نام برده که با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کرده‌اند و گفته است که اين ديدار در فضايی مناسب انجام شده است.»

 

این سایت ادامه داد: «مجيد انصاری به روزنامه اعتماد گفته است: "ديداری داشته‌ايم که خوب بود. به هر حال خدمت ايشان رسيديم و در رابطه با مسائل کلی کشور صحبت کرديم. ملاقات بسيار خوبی بود که درباره جزئيات آن فعلا حرفی نمی‌زنيم اما اصل اين ديدار انجام شده است." آقای انصاری که از اعضای مجمع روحانيون مبارز است همچنين درباره نقطه نظرات رهبر جمهوری اسلامی پيرامون گزارش‌های ارائه شده تنها به همين که "در چند بند صحبت کرديم" بسنده کرده و در عين حال با رد هرگونه صحبت در اين ديدار پيرامون انتخابات رياست‌جمهوری سال آينده تاکيد کرده که اين ديدار به هيچ‌وجه انتخاباتی نبوده و صرفا پيرامون مسائل جاری کشور صورت پذيرفته است.»

 

سایت دویچه وله(DW) نیز در این زمینه نوشت: «هر سه نفری که اخیرا با آیت‌الله خامنه‌ای ملاقات داشته‌اند از اعضای دولت محمد خاتمی بودند. اعتماد در ادامه گزارش خود نظر عباس عبدی، فعال سیاسی را درباره ملاقات اصلاح‌طلبان با آیت‌الله خامنه‌ای پرسیده است. عباس عبدی از این ملاقات استقبال کرده و گفته دوستان اصلاح‌طلب کار بسیار خوبی کرده‌اند که البته دير هم انجام شد. عبدی گفته است: "حتی می‌توان این جلسات را در سطح بالاتری در اصلاح‌طلبان انجام داد و هیچ مانعی برای آن نیست. چه بسا اگر دیدارها توسط رهبران اصلاح‌طلب انجام شود در بهبود وضعیت موجود جامعه موثرتر باشد. این کار را البته آقای خاتمی و برخی دیگران باید انجام دهند."»

 

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ارگان رسمی نظام سلطنتی انگلیس نیز با اشاره به این دیدار نوشت: «روزنامه اعتماد نوشته است که آخرين خبر رسمی از ديدار اصلاح‌طلبان با رهبری و گفتگو با ايشان مربوط به ۲۶ خرداد ۸۸ بود که نمايندگان کانديداهای انتخابات رياست‌جمهوری به بيان ديدگاه‌های خود پرداختند و از آن روز ديگر خبری از ديدارهای رهبری با اصلاح‌طلبان منتشر نشده اما اکنون به نظر می‌رسد شرايط تغيير کرده است.»

 

سایت العربیه فارسی(Al Arabiya) نیز نوشت: « سه تن از شخصیت های سرشناس اصلاح طلب ایرانی پس از سه سال و هشت ماه با آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره اوضاع این کشور با او به گفتگو نشستند. روزنامه ''اعتماد'' گزارش داده است که در روزهای اخیر مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور در دولت خاتمی و اسحاق جهانگیری از وزرای دولت خاتمی، سه نفری بودند که در روزهای اخیر با آیت الله خامنه ای دیدار و گفتگو کرده اند.»

 

اما سایت روزآنلاین(Roozonline) تحت عنوان "ملاقات انتخاباتی یا دیدار اقتصادی؟" نوشت: « چند روز پس از انتشار خبری درباره دیدار سه تن از اعضای کابینه خاتمی با رهبر جمهوری‌اسلامی، روزنامه‌های چاپ تهران تائید کردند که مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری و اسحاق جهانگیری دیداری با آیت‌الله خامنه‌ای داشته و درباره برخی مسایل با او صحبت کرده‌اند. گفته شده که جهانگیری در این دیدار به نقد وضعیت بحرانی اقتصاد پرداخته است. نخستین بار هفته گذشته سایت بازتاب امروز – نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی – در خبری نوشت که این سه تن با "مقامات عالی رتبه نظام" دیدار داشته و در آن به ارائه "گزارشهایی از وضعیت کشور" پرداخته اند. بازتاب امروز نوشته بود: "موسوی لاری در گزارش کوتاهی به رشد فزاینده آسیب های اجتماعی و خطر از هم گسستگی اجتماعی و بحران بزهکاری در جامعه پرداخته است، مجید انصاری به بررسی شاخصهای اقتصادی کشور و وضعیت نگران کننده معیشتی جامعه و روند منفی در اقتصاد کلان اشاره کرده و اسحاق جهانگیری گزارشی از وضعیت صنعتی کشور ارائه کرده است" و تاکید کرده بود که "در این جلسه درباره حضور انتخاباتی اصلاح طلبان صحبتی به میان نیامده است".»