سفر قریب الوقوع بنیامین نتانیاهو با واکنش های گسترده ای از سوی کنگره و کاخ سفید روبرو شده است.اوباما و دیگر رهبران جهان که در حال مذاکره با ایران در مورد پرونده هسته ای هستند، به شدت علیه لایحه تحریم های جدید کنگره که مورد حمایت نتانیاهو نیز می باشد صحبت کرده اند. به عقیده آنها این تحریم ها ائتلاف بین المللی حساسی که شکل گرفته را از بین خواهد برد و مذاکرات را نابود خواهد کرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام نموده در روزهای آتی به آمریکا سفر نموده و در کنگره سخنرانی خواهد کرد، امری که با واکنش های متفاوتی از سوی مقامات آمریکایی مواجه شده و شماری به مخالفت با آن پرداخته اند.
چهره جنجالی و افراطی نخست وزیر رژیم صهیونیستی موجب گردیده که اظهارات و سفرهای وی دائما با حاشیه های متعددی روبرو گردد، از این رو چنین شخصیتی در عین اینکه در میان عناصر تندرو از محبوبیت بالایی برخوردار است، در میان چهره های میانه رو بسیار منفور می باشد.
به گزارش رویترز، نخست وزیر اسرائیل قرار است در کنگره آمریکا به ایراد سخنرانی در رابطه با موضوع هسته ای ایران بپردازد. سخنانی که از پیش قابل تصور بوده و با محکومیت هر نوع توافقی با ایران از سوی وی همراه خواهد شد. اعلام خبر حضور نتانیاهو موجب شوکه شدن کاخ سفید و رئیس جمهور آمریکا شده است، چرا که به باور آنها هدف از حضور نخست وزیر اسرائیل در آمریکا رشته کردن پنبه های باراک اوباما خواهد بود.
خبر اعلام حضور نتانیاهو در کنگره نه از طریق رئیس جمهور، بلکه از طریق جان بینر متحد جمهوری خواه وی بیان شده است. انتشار این خبر موجب نارضایتی کاخ سفید شد، چرا که دعوت فوق بدون اطلاع دفتر رئیس جمهوری صورت پذیرفته است. نتانیاهو در پی آن است با اعمال فشار بر لابی هایش رئیس جمهور اوباما را بیش از بیش به سوی رویارویی با ایران سوق دهد. سفر نتانیاهو با حمایت اکثریت اعضای سنا و مجلس نمایندگان که از حزب جمهوری خواه می باشند روبرو شده است، این در حالی است که رئیس جمهور و کاخ سفید تلویحا ناراحتی خود از این موضوع را بیان نموده اند.
اوباما و دیگر رهبران جهان که در حال مذاکره با ایران در مورد پرونده هسته ای هستند، به شدت علیه لایحه تحریم های جدید کنگره که مورد حمایت نتانیاهو نیز می باشد صحبت کرده اند. به عقیده آنها این تحریم ها ائتلاف بین المللی حساسی که شکل گرفته را از بین خواهد برد و مذاکرات را نابود خواهد کرد.
یکی از مقامات ارشد دولت اوباما در زمینه حضور نتانیاهو به سی ان ان گفت: «ما به طور خصوصی و عمومی از اسرائیلی ها خواستیم که صبر کنند و رئیس جمهور به طور واضح برایشان توضیح داد که اگر به توافق نرسیم وی اولین شخص حامی تحریم های بیشتر خواهد بود.» وی در ادامه افزود: «به همین دلیل است که تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره به مسئله بسیار جدی تبدیل شده است.»
در شرایطی که مقامات آمریکا و اسرائیل به طور عمومی تاکید می کنند که این روابط هرگز تا این اندازه قوی نبوده، سخنرانی نتانیاهو در کنگره تازه ترین افتضاح از سری افتضاحات دیپلماتیکی است که هربار روابط میان دو طرف را به سطح پائین تری کشانده است.
کاخ سفید اعلام کرد که اوباما در سفر نتانیاهو به دلیل نزدیکی انتخابات اسرائیلی، با وی دیدار نخواهد کرد. نتانیاهو دقیقا 12 روز پیش از این انتخابات در کنگره سخنرانی خواهد کرد. علاوه بر اوباما، سایر مقامات بلند پایه کاخ سفید از جمله جان کری نیز از دیدار با نتانیاهو پرهیز خواهند کرد.
شماری دیگر از اعضای دموکرات کنگره نیز نسبت به حضور نتانیاهو و سیاست هایش در قبال پرونده هسته ای ایران انتقاد نموده اند. پیشتر روزنامه اسرائیلی هارتص نوشت که دایان فاینستاین سناتور برجسته دموکرات به این روزنامه گفته است که برنامه نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره، به خصوص در زمانی که انتخابات اسرائیل نزدیک است، اقدامی بسیار نامناسب است و افزود که وضع قوانین تازه علیه ایران در این مقطع بی خردانه و خطرناک است.

استقبال نتانیاهو از حضورش در آمریکا!
در حالی که کاخ سفید به شکل کم نظیری در رابطه با حضور نتانیاهو در کنگره مخالفت نموده است، شخص نخست وزیر اسرائیل از حضور خود در این مجلس و تلاش برای موضع گیری شدید بر علیه ایران استقبال نموده است!
وی در اظهاراتش حضور خود در چنین مجالسی را اخلاقی خوانده چرا که موجب ممانعت از دستیابی ایران به آنچه تسلیحات اتمی می نامد خواهد شد. نتانیاهو از حضور در کنگره دفاع نموده و آن را در راستای منافع اسرائیل و امنیت این رژیم می داند.
به گفته ی او دستیابی ایران به سلاح های کشتار جمعی بیش از گذشته، اسرائیل را به خطر خواهد انداخت.
اظهارات به دور از واقع نتانیاهو در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی نظارت کاملی را بر فعالیت های هسته ای ایران اعمال کرده و تا کنون خبری مبنی بر انحراف فعالیت های ایران منتشر ننموده است.
ناظران منطقه بر این باورند که هدف اسرائیل ایجاد روابط متشنج میان ایران و آمریکا است تا از فضای فوق در راستای منافع خویش بهره برداری نماید. صهیونیست ها با اعلام خطرهای مکرر دروغین در پی تحمیل هزینه مقابله با ایران بر دوش آمریکا هستند. این در حالی است که آمریکا با آگاهی از خطرات رویارویی نظامی با ایران بدنبال دستیابی به توافقی در خلال مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 است.

مخالفت با نتانیاهو در سطح اسرائیل
بنیامین نتانیاهو را می توان منفور ترین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در طول تاریخ این رژیم دانست. وی بر خلاف اسلافش بی پروا موضع گیری نموده و چهره صریحی از این رژیم در سطح جامعه بین المللی ترسیم نموده است، امری که مخالفت های گوناگونی را حتی در سطح جامعه اسرائیل ایجاد نموده است.
وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در همین رابطه ضمن انتقاد از سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در قبال آمریکا گفت:نتانیاهو برای رسیدن به اهداف سیاسی خود به روابط تل آویو-واشنگتن ضربه وارد می کند.
به گزارش هاآرتص لیونی اظهار داشته که سربازان ارتش اسرائیل در حالیکه جرمی مرتکب نشده اند در حال کشیده شدن به دادگاه لاهه هستند. تنها سدی که آنها را از این موضوع مصون نگه می دارد آمریکا است که با اقدامات خود جلو این حمله به اسرائیل را سد کرده است.این موضوع سبب شده است که شاهد حیاتی بودن روابط بین آمریکا و اسرائیل باشیم.
وی در ادامه اظهار داشته که رفتارهای نتانیاهو در امور مختلف من جمله نحوه برخورد با مسئله هسته ای ایران موجب سرخوردگی باراک اوباما شده که می تواند در آینده از میزان حمایت های واشنگتن از تل آویو بکاهد.
"Our President, analytical news site"