یک مقام آگاه وزارت اطلاعات اعلام کرد که این وزارتخانه با درخواست خانم زهرا رهنورد مبنی بر اینکه ملاقات هفتگی ایشان با اعضای خانواده‌اش، به مناسبت عید سعید غدیر خم در منزل خودشان انجام شود، موافقت کرد.

متأسفانه پس از اتمام ملاقات، یکی از دختران ایشان دست به اقدامی خلاف ضابطه و مقررات زد و در واکنش به تذکر مأمور مربوطه، نسبت به توهین به وی و همچنین ضرب و شتم او با همکاری دو تن دیگر از منسوبین اقدام نمود.یک مقام آگاه وزارت اطلاعات اعلام کردکه این وزارتخانه با درخواست خانم زهرا رهنورد مبنی بر اینکه ملاقات هفتگی ایشان با اعضای خانواده اش، به مناسبت عید سعید غدیر خم در منزل خودشان انجام شود، موافقت کرد.

این مقام آگاه در گفت وگو با خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا افزود: متأسفانه پس از اتمام ملاقات، یکی از دختران ایشان دست به اقدامی خلاف ضابطه و مقررات زد و در واکنش به تذکر مأمور مربوطه، نسبت به توهین به وی و همچنین ضرب و شتم او با همکاری دو تن دیگر از منسوبین اقدام نمود.
وی گفت :هر چند که این موضوع با پا در میانی خانم زهرا رهنورد در همان مکان خاتمه یافت، لیکن متأسفانه شماری از رسانه های ضدانقلاب و بیگانه، متأثر از فضاسازی خلاف واقع عناصر بدخواه و برخی فرزندان خانم رهنورد، مطالب و مواضعی کذب و ناصواب را دستمایه ی خبری خود قرار داده و اصل ماجرا را وارونه منعکس کردند.
این منبع آگاه گفت :ضمناً وزارت اطلاعات وظیفه خود می داند که موضوع را کاملاً بررسی نموده و در صورتی که در حین انجام مأموریت از ناحیه ی مأمورین، قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد، آن را مورد بررسی قرار می دهد.

سندی که احتمالا از سوی منتشرکنندگان آن امکان ردش وجود نداشت(!) یک عکس از یک دست گازگرفته بود که ادعا شده بود متعلق به دختر موسوی است!

سایت کلمه که عکس مذکور را منتشر کرد همچنین مدعی شد که دست دختر میرحسین موسوی ابتدا از شدت گازگرفتگی دچار خونریزی شده اما توضیحی نداده است که چرا "دو سه ساعت پس از واقعه" که بنا به ادعایش عکس مذکور دراین فاصله بعد از واقعه گرفته شده، هیچ اثری از آن دیده نمی شود!

انتشار این تصویر جالب موجی از واکنش ها را در بر داشت . به طوری که در شبکه های اجتماعی و در زیر این تصویر کامنت های بسیار توهین آمیزی از سوی علاقه مندان به سران فتنه خطاب به خانواده موسوی منتشر شده است .

یکی از این کاربران نیز نوشت: "با توجه به حساسیت ها و توجهات ویژه‌ای که به تیم حفاظتی و امنیتی آقایان در حصر می‌شود، چگونه ممکن است که این تیم دست به چنین کاری بزنند؟! آیا این تیم نمی‌دانست و نمی‌داند که کوچکترین برخورد با اطرافیان هم به بیرون درز می‌کند و می‌تواند اهرم فشاری باشد برای این تیم حفاظتی و امنیتی و ...!؟ ضمن اینکه مأموران خانم همراه دختر موسوی بوده‌اند. از سندرم و جنس زنان اینگونه بر‌می‌آید وقتی که به آنها مأموریت و کاری محول می‌شود و مهمتر اینکه وقتی در معرض چشم همگان قرار دارند و ریز به ریز حرکات آنها در زیر ذربین است، سعی بر آن دارند که کار و مأموریت خود را به نحو احسنت انجام و به پایان برسانند، اما در این قضیه مأمور زن در مقام تقابل با دختر موسوی بر‌می‌آید و مأموریتش با جنجال و زد و خورد تمام می‌شود؛ مأموریتی که می‌تواند به پای ایشان گران تمام شود!"
یکی کاربر دیگر هم نوشت: "تو متن اولی که نوشته، گفته عکس گاز گرفتن دست را ضمیمه این متن می‌کنم که البته نکرده! آخرش هم نوشته عکس‌های دیگری هم البته گرفته شده از رئیس زندان‌بان‌ها که در صورت لزوم در اختیار دوستان قرار می‌دهم! بی‌صبرانه منتظریم هر عکس و هر فیلم و هر سند دیگه‌ای از صحنه درگیری دارید، منتشر کنید! والله اگر فیلم یا عکسی از صحنه درگیری منتشر کردید که ثابت کند مأمور گاز گرفته یا سیلی زده، از هر چی که شما بگید، کمتریم اگر هم‌صدا با شما اعتراض نکنیم!"
همچنین یکی دیگر از کاربران نوشت: "من مامور امنیتی هستم! گاز دارم، شوکر دارم، دستبند دارم و حالا تجهیزات ممکنه دیگر! در زمان خطر خیلی رمانتیک دست طرف را گرفته آستین را بالا زده و با دندان های تیز شده (که بنا به گفته بنده خدا در دوره های آموزشی تیز و تقویت شده) از دست وی گاز میگیرم!"
یکی دیگر از کاربران نوشت: "چند سوال اساسی تو این قضیه ذهن منو درگیر خودش کرده! میگن "عکس‌های دیگری هم البته گرفته شده از رئیس زندان‌بان‌ها که در صورت لزوم در اختیار دوستان قرار می‌دهم"! این یعنی چی؟ 1- آیا اونا با خودشون دوربین یا موبایل می‌تونستن ببرن داخل که عکس گرفته شده؟ 2- آیا در شرایطی که مامورین درخواست بازرسی کامل بدن رو داشتن، با دوربینی که داشتن تونستن عکس بگیرن؟ 3- آیا اون عکسایی که گرفتنو تونستن بیارن تو اون شرایط بیرون. بدون اینکه کسی بفهمه."
از دیگر سو، کاربرانی نیز با بیان این پرسش که "چرا باید به سخنان کسی که اقوامش سابقه دروغگویی همچون "تقلب" در انتخابات را دارند، اعتماد کرد"، "سیلی" و "گاز" را دو اسم رمز جدید آشوب دانسته‌اند.
بعضی از کاربران نیز ادعای دختر میرحسین موسوی و مطالب منتشر شده حامیان وی در این باره را اقدامی برای فشار به دولت حسن روحانی به‌منظور ایجاد تغییر در وضعیت موسوی و کروبی عنوان کرده‌اند.

فارغ از این ماجرا معلوم نیست منتشرکنندگان این عکس با چه استدلالی انتظار داشته اند که مخاطب سند ادعایی آنها را باور کند! جالب اینجاست که هیچ نشانه‌ای از اینکه عکس مذکور متعلق به شخص مورد ادعا باشد در خود تصویر دیده نمی شود.