وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد سفارتمان در ایران را بستیم به دلیل نگرانی درباره امنیت کارکنانمان و پس از آنکه ایران ضمانت‌های امنیتی به ما بدهد آن را بازگشایی می‌کنیم.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد سفارتمان در ایران را بستیم به دلیل نگرانی درباره امنیت کارکنانمان و پس از آنکه ایران ضمانت‌های امنیتی به ما بدهد آن را بازگشایی می‌کنیم.
وزیر دفاع انگلیس امروز سه‌شنبه (3 تیر) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات چند کشور حاشیه خلیج فارس با هدف بررسی بحران عراق و حمله گروهک تروریستی داعش به این کشور، به این منطقه سفر کرد.
ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس هفته گذشته در مصاحبه با پایگاه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرده بود: روند بازگشایی سفارت این کشور در تهران تدریجی خواهد بود، اما وی ابراز امیدواری کرد سفارت انگلیس در تهران طی چند هفته آینده بازگشایی شود.
هیگ با تاکید بر مساعد بودن شرایط برای باز شدن سفارت این کشور در ایران گفت: روند این بازگشایی "تدریجی و گام‌به‌گام" خواهد بود.
وی در این باره گفت: در ابتدا گروهی کوچک در سفارت انگلیس در تهران مستقر خواهند شد و خدمات محدودی را ارائه خواهد داد، اما این خدمات در مراحل اولیه شامل صدور روادید نخواهد بود.
منبع: تسنیم