ادعاهای خانم کروبی تنها از سر توجیه گاف های فراوان در مسیر فتنه بوده و می‌خواهد مهدی کروبی را به هزار درد و مرض مبتلا کند تا تقصیر آن بر عهده نظام قرار گیرد و سپس تحرکاتی در راستای منافع فتنه رخ دهد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از سراج24، یکی از موضوعاتی که این طی ماه‌های اخیر دستمایه ای برای موج سواری بازماندگان فتنه 88 به شمار می‌رفت، تاکید بر وخامت حال سران در حصر فتنه بود. تکرار مساله حصر سران داخلی فتنه از آن دست مجموعه هایی است که با یک هماهنگی میان رسانه های اپوزیسیون داخلی و خارجی دنبال می شود. این پروژه ای است که برخی نیز سر دیگر آن را در دست گرفته و به دنبال رفع حصر از سران فتنه بدون عذرخواهی و پشیمانی آنان هستند. اما با کمی بررسی در خصوص این سوژه مورد علاقه فتنه گران به راحتی می توان دریافت که بخش عمده ای از حرف ها پیرامون این مبحث، غلونمایی و دروغ گویی و ناشی از توهمات و تخیلات است؛ آنچنانکه اصل و اساس فتنه از یک دروغ و توهمات شخصی و گروهی آغاز شد.

اکنون بد نیست برای اثبات این موضوع به برخی از مسائل مطرح شده درباره یکی از سران در حصر فتنه یعنی مهدی کروبی طی چند ماه گذشته و دیدارهایی که همسر وی با برخی افراد داشته را بازگو کنیم تا روشن شود عیار صداقت در فتنه چند است!

 

پنج شنبه 16 آبان 1392

شانزدهم آبان سال گذشته برخی از رسانه های حامی فتنه با ذوق و شوق وصف ناپذیری از دیدار سید محمد خاتمی و همسرش با خانواده کروبی و موسوی خبر دادند که در این دیدار همسر آقای کروبی در سخنانی به تشریح وضعیت جسمی آقای کروبی پرداخت. فاطمه کروبی در این باره گفت: «در دوران حبس، آقای کروبی خود را ملزم کرده بودند که روزی ۲ ساعت در داخل منزل قدم بزنند٬ اما اکنون بیش از یک ماه است که درد پای ایشان باعث شده که نتوانند راه بروند و تقریبا اکثر مواقع روی تخت خوابیده اند٬ مگر در مواردی که بخواهند به دستشویی و یا حمام بروند.» خانم کروبی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش در ادامه این دیدار از انتقال آقای کروبی به بیمارستان طی چند روز گذشته خبر داد و افزود: «۵ روز قبل وزارت اطلاعات ایشان را برای انجام چکاب و آزمایش به بیمارستان بردند. متاسفانه آقای کروبی به پوکی استخوان دچار شده‌اند. همچنین ایشان بدلیل شرایطی که در آن هستند٬ به آرتروز زانو مبتلا شده‌اند و دیسک کمر ایشان هم عود کرده است.»

مطابق این اظهارات، آقای کروبی از دردهای فراوانی رنج می برد که درمان این قبیل دردها مانند آرتروز زانو و دیسک کمر و پوکی استخوان تقریبا به مدت زمان طولانی نیاز دارد و در اکثر موارد هم نتیجه دلخواه در طول درمان به دست نمی آید.

 

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲

به فاصله گذشت چند روز از دیدار خاتمی با خانواده موسوی و کروبی، خبر دیدار سید هادی خامنه ای با فاطمه کروبی در تاریخ 29 آبان 92 در رسانه ها منتشر شد. در این دیدار خانم کروبی با آنکه تنها 13 روز قبل، لیست دردها و بیماری های آقای کروبی را اعلام کرده بود اما بر غربت و مظلومیت ساختگی و مصنوعی ایشان افزود و البته ظاهرا انتهای لیست را برای افزودن دردهای احتمالی در آینده و دیداری دیگر، باز گذاشت!

فاطمه کروبی در دیدار با هادی خامنه ای ابراز داشت: «آقای کروبی چند ماه است که جز برای وضو و نماز از رختخواب بلند نمی شوند و رسما بستری شده اند، هفته گذشته نیز پزشک ها خبر دادند که بر اساس آزمایش ها ایشان پوکی کامل استخوان دارند و عصب سیاتیک به پای چپ زده و در مجموع اوضاع نامساعدی دارند.» آرتروز پا و دیسک کمر از جمله مشکلات جسمی مهدی کروبی بود که به گفته همسر وی باعث شده درمان ایشان بیشتر به استفاده از آب گرم و کیسه ای بزرگ از داروهای متنوع محدود شود.

 

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲

در ادامه این مجموعه و رفت و آمدهای حامیان فتنه اما به یکباره در بی خبری رسانه ها در حالی که چند ماه از دیدار فاطمه کروبی و هادی خامنه ای نگذشته بود، ناگهان به طرز معجزه آسایی حال آقای کروبی با آن همه دردهایی که در سینه خود جای داده بودند، رو به بهبودی می رود! این اتفاق در شرایطی رخ داد که درمان نمونه های واقعی از آن دردها در وجود انسان های دیگر، شاید سالها به طول انجامد و معمولا چنان دردهایی که خانم کروبی برای همسرش لیست کرده بود، درمان کامل و قطعی ندارد.

با این حال در بهت و حیرت رسانه ها و احتمالا دعای افرادی نظیر محمد خاتمی و هادی خامنه ای، حال خراب آقای کروبی که روز به روز رو به وخامت بود و عصب سیاتیک شان هم به پای چپ شان زده بود و جز برای وضو و نماز و احتمالا دعا برای احیای فتنه در مملکت اسلامی از رختخواب بلند نمی شدند، فقط در عرض چند ماه، رو به بهبودی تغییر رنگ داد.

روز چهارشنبه 28 اسفند 92 فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در منزل عبدلله مومنی از عوامل فتنه که به تازگی از زندان آزاد شده بود، حضور یافت و ضمن تقدیر از ایشان دوباره شعر سرایی درباره آقای کروبی را شروع کرد. البته اشعار در این میهمانی برخلاف موارد قبلی درخصوص مصائب و بیماری های آقای کروبی و آرتروز زانو و دیسک کمر و پوکی استخوان ایشان نبود و طوری طراحی شده بود که این بار از مخاطب خود به جای اشک، لبخند می گرفت.

در این دیدار فاطمه کروبی در تضاد با آنچه چند ماه قبل طی دیدار با خاتمی گفته بود که «آقای کروبی تقریبا اکثر مواقع روی تخت خوابیده اند٬ مگر در مواردی که بخواهند به دستشویی و یا حمام بروند»، وضعیت جسمی مهدی کروبی را خوب توصیف کرد و تاکید کرد که: «حاج آقا هر روز هنگام نماز به پاس توفیق ماندن در کنار مردم سجده‌ شکر به جا می آورند، ایشان با روحیه و مصمم در کنار مردم هستند و همواره پیگیر وضعیت زندانیان سیاسی بوده و مایلند قبل از هر اتفاقی زندانیان سیاسی آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگردند.»

هر چند این حرف ها احتمالا بر لب آن عده ای که به قول فاطمه کروبی، «حاج آقا به پاس توفیق ماندن در کنارشان سجده شکر به جا می آورند»، لبخند رضایت می نشاند، اما بر لبان اکثریت مردم که به دروغگویی و دو رویی فتنه گران آگاهی کامل پیدا کرده اند، لبخندی با صدای بلند به تصویر می کشد؛ از آن مدل خنده هایی که فقط چند بار در سال تکرار می شود و معمولا بعد از شنیدن و خواندن لطیفه های داغ و دست اول رخ می دهد. چراکه این عده از خود می پرسند، آخر حاج آقا با آن وضعیت وخیم که حتی عصب سیاتیک شان هم به پای چپ شان زده بود و بنابر گفته همسرشان غیر از مواردی چون دستشویی و حمام، اکثر مواقع روی تخت خوابیده اند، چطور و کجا با روحیه و مصمم پیگیر وضعیت زندانیانی شده اند که خود یکی از بانیان اصلی حبس آنان به شمار می رود؟

 

سه شنبه 2 اردیبهشت 93

اما سریال لبخندهای ناشی از مجموعه های طنز فتنه گران به اینجا ختم نمی شود و دو رویی و چند رنگی و تغییر رنگ پی در پی فتنه همچنان ادامه دارد. طبق اخباری که رسانه های حامی فتنه گزارش داده اند، هادی خامنه ای برای بار دوم، سه شنبه هفته گذشته به دیدار فاطمه کروبی رفته است. در این دیدار برخلاف ملاقات قبلی که تنها چند ماه از آن می گذشت و خانم کروبی در آن دیدار، میهمان خود را برای بازدید ذهنی و تخیلی از کلکسیون دردها و بیماری های آقای کروبی دعوت کرده بود، به بیان گزارشی از وضعیت پزشکی آقای کروبی پرداخت و در کل حال عمومی ایشان را خوب توصیف کرد.

فاطمه کروبی حدود دو هفته قبل از این دیدار یعنی در مراسم ختم پدر همسر سید محمد خاتمی هم گفته بود: « پس از عمل جراحی که انجام شد وضعیت‌ آقای کروبی بهتر شده است»؛ وی همچنین در مورد تغییر مکان نگهداری همسرش اظهار کرد: «در حال حاضر پس از این تغییر ایشان می‌تواند از آب و هوای آزاد استفاده کند و فرزندان ایشان هفته‌ای یک بار اجازه ملاقات با پدرشان را در حضور ماموران داشتند که در حال حاضر ماموران وجود ندارند و ما نیز با حضور ماموران در این دیدارها مشکلی نداریم.»

 

دلیل وخامت حال کروبی و بهبودی شگرف آن

با مرور این دیدارها و اظهارات میزبان و میهمان ها و مشاهده تغییر حال ناگهانی کروبی از وضعیت وخیم به شرایط خوب به این نتیجه می رسیم که برخی حرف ها پیرامون احوالات ایشان ساخته و پرداخته ذهن خلاق گوینده آن بوده است. اما چرا فاطمه کروبی باید در مقطعی مشخص، وضعیت جسمانی آقای کروبی را نامساعد و وخیم جلوه دهد؟

مهمترین دلیل و پاسخ در برابر این سوال، اخباری است که در واقعیت رخ می داد و قبل از دیدارهای محفلی خانم کروبی و گاها همزمان با آن دیدارها، در رسانه های عمومی انتشار می یافت؛ اخباری که باعث سرخوردگی فریب خوردگان فتنه 88 می شد.

اخباری همچون آب‌درمانی مهدی کروبی در سرعین که آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل از آن خبر داد و در این باره با بیان اینکه سران فتنه آزاد بوده و تنها از فعالیت رسانه‌ای محروم هستند، گفت: «هر سال تابستان‌ها ‌آب‌درمانی سرعین ‌پذیرای جناب آقای کروبی و خانواده و اطرافیان ایشان است.» این خبری بود که البته پیش از امام جمعه اردبیل، محمد تقی کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی آن را علنی کرده بود. وی در مهرماه سال گذشته کمی قبل از آنکه مادرش از کلکسیون دردها و بیماریهای آقای کروبی رونمایی کند، در صفحه فیسبوکش با خوب توصیف کردن وضعیت پدرش، از دیدار اخیر خانواده با پدرشان در سالگرد هفتاد و ششمین سال تولد او خبر داده و نوشته بود که «هفته گذشته با توصیه پزشکان مهدی کروبی برای هواخوری بهتر و استفاده از آفتاب به مدت 3 روز به منطقه سرعین اردبیل برده شده است.»

همچنین طبق اخبار موثق، کروبی در همین ایام حصر، مسافرت های مشابهی به مازندران، گیلان و برخی مناطق خوش آب و هوای دیگر کشور نیز داشته است. ناگفته نماند که این سفرها برای میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد به شکل ویژه تری وجود داشته و دارد و برخی حامیان کروبی و موسوی با اطلاع از این گشت و گذارها بود که برای ادامه حرکت در مسیر دلخواه فتنه با شک و تردید مواجه شدند و در نتیجه فاطمه کروبی که خارج از حصر به سر می برد، در جایگاه سخنگوی فتنه خود را موظف می داند به هر نحو ممکن جور خرابکاری و دو رویی همراهان در حصر را بکشد و از این رو گاها مجبور به نشان دادن واکنش های عجیب و غریب است؛ غافل از اینکه برخی از آنها در تناقض و تضاد با هم هستند و افکار عمومی خیلی زود از آن آگاه می شود.

در کنار این دلایل، موارد دیگری نیز در قالب علت وجود داشته که باعث شده فاطمه کروبی در راستای جلوگیری از سرخوردگی حامیان افراط، در وصف حال همسرش مرثیه سرایی کند. از جمله آن موارد، عکسی است که محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی در صفحه فیس بوک خود از پدرش منتشر کرد و توضیح داده بود این عکس مربوط به دیدار سه ساعته وی و خانواده با پدر در منزل جماران است. شادابی و سرزندگی کروبی در آن تصویر برخلاف ادعاهای همسرش به قدری بود که بلافاصله به دنبال انتشار این خبر و تصویر، موجی از اعتراض ها، محافل رسانه ای اپوزیسیون را فرا گرفت و به کروبی حمله ور شدند که حسابی خوش می گذراند و دوره حصر حسابی به او ساخته است!

این مساله باعث شد تا در همان زمان شبکه بالاترین برای توجیه موضوع و آرام کردن فضای رسانه ای حامیان فتنه علیه سران فتنه به انتشار مطلب بامزه ای دست بزند و اینطور بنویسد: «درسته که مهدی کروبی کمی وزن اضافه کرده است. اما از کجا معلوم این موضوع به خاطر خوش گذشتن به او بوده باشد؟! هیچ بعید نیست که ماموران عمدا به او غذای چرب و پرکلسترول خورانیده باشند تا سکته کند»!

اکنون به خوبی می توان دریافت که ادعاهای خانم کروبی نیز هم وزن این ادعای خنده دار بالاترین است و وی تنها از سر توجیه کردن و پوشاندن گاف های فراوان در مسیر فتنه که قابلیت کاستن از حامیان دموکراسی کف خیابانی را دارد، آقای کروبی را در ذهن خلاق خود به هزار درد و مرض مبتلا کرد تا تقصیر آن بر عهده نظام قرار گیرد و سپس تحریکات و تحرکاتی در راستای منافع فتنه و فضاسازی رسانه ای رخ دهد.

از سوی دیگر مشاهده می کنیم در روزهای منتهی به سال نو و بعد از آنکه احتمالا فاطمه کروبی از روی برخی نشانه ها و برنامه ها به آینده امیدوار شده و به وعده توخالی افراد غیرمسئول در خصوص رفع زودهنگام حصر دخیل بسته، مدام می کوشد تا وخامت حال همسرش که طی ماه های گذشته مدعی آن بود را به طرز عجیبی و با سرعتی شگرف رو به بهبودی ببرد. بنابراین از هر فرصتی برای اطلاع رسانی حول مساعد شدن حال همسرش در این روزها استفاده می کند تا اگر احیانا به هر ترتیب وعده های مبنی بر رفع حصر به واقعیت رسید و سران داخلی فتنه از حصر خانگی آزاد شدند، افراد فریب خورده و زودباور با مشاهده کروبی چست و چابک، از خود نپرسند که مگر همسرش نمی گفت عصب سیاتیکش به پای چپش زده و آرتروز زانو و دیسک کمر و پوکی استخوان، ایشان را از پای درآورده است؟!