به نظر می‌رسد دولتی‌ها از هم‌اکنون خود را برای انتخابات مجلس دهم آماده کرده‌اند و تحرکات انتخاباتی حامیان دولت در کشور تشدید شده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ نکته قابل توجه درباره این همایش اینکه در حالی که دغدغه اصلی این روزهای مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است، حامیان دولت با گارد سیاسی و امنیتی وارد فضای انتخاباتی شده‌اند.

روز جمعه آنان در زاهدان، شهری که مولوی عبدالحمید در آن نفوذ خاصی دارد، برنامه انتخاباتی خود را برگزار کردند. همایشی که سخنران اصلی آن، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران بود، حزبی که هاشمی رفسنجانی را پدر معنوی خود می‌داند و به همین دلیل روابط بسیار نزدیکی با دولت روحانی نیز دارد البته این نزدیکی در اظهارنظرهای مرعشی نیز مشهود بود.

مرعشی در حمایت از حسن روحانی و دولت او به جای آنکه درباره اقدامات دولت برای بهبود اوضاع معیشتی سخن گفته و به دفاع از برنامه‌های اقتصادی دولت بپردازد؛ با تصویر کردن یک چهره دروغین و سیاه از کشور، صراحتا گفت که «مردم باید منت حسن روحانی را بکشند» تا او اوضاع معیشتی را سامان دهد.

این اظهارات مرعشی درحالی است که این روزها افکار عمومی بشدت درگیر موضوع افزایش قیمت نان و نحوه رفتار دولت در این موضوع است. در واقع به نظر می‌رسد به جای آنکه حامیان دولت به دنبال دفاع از برنامه‌های اقتصادی دولت باشند، به نوعی بار دیگر تبختر و خاندان‌سالاری دوران سازندگی را در افکار عمومی زنده می‌کنند.

اما اظهارات مرعشی در این همایش چه بود؟

در این همایش که مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت خاتمی نیز در آن حضور داشت، سخنرانان به‌گونه‌ای درباره برخی شخصیت‌های رسمی کشوری و نیز برخی نهادهای انقلابی سخن گفتند که باعث اعتراض عمومی مردم زاهدان و صدور اطلاعیه و بیانیه‌هایی از سوی اقشار مختلف مردم این منطقه در محکومیت این اظهارنظرها شد. حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در این همایش ضمن انتقاد از عملکرد دولت احمدی‌نژاد گفت: مردم در ۸ سال گذشته شاهد شدیدترین عوامفریبی‌ها بودند. به گزارش دانا، وی افزود: دولت احمدی‌نژاد ۷۰۰ میلیارد دلار درآمدهای نفتی را هزینه کرد و رشد اقتصادی منفی هفت و تورم ۴۰ درصد را ایجاد کرد.

آماده باشید منت بکشید!

سخنگوی کارگزاران در ادامه علیه مقامات و شخصیت‌های رسمی کشور اظهارنظر کرد و در سخنانی دون شأن گفت: به جناب آقای جنتی عرض می‌کنم شما دلسوز مملکت هستید و ما به دلسوزی شما احترام می‌گذاریم. شما می‌توانید حریف فتنه و فتنه‌گر شوید ولی حریف ملت بیدار نمی‌شوید. مرعشی ادامه داد: با مردم صریح و روشن صحبت کنیم، در پناه شورای نگهبان و در کنار محافل شبه‌نظامی ایستادن راه عاقلانه‌ای برای اداره کشور نیست.

وی با بیان اینکه نابودی و خرابی کشور یک‌شبه در دوران احمدی‌نژاد اتفاق نیفتاد، اظهار داشت: ۸ سال سیاست‌های غلط، کشور را به مرز نابودی کشاند. احمدی‌نژاد به هر شهر و روستایی رفت، گفت انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، بهبود کشور آغاز شده است و چندین سال طول می‌کشد وضع کشور بهبود یابد. حسین مرعشی پس از این مقدمه‌چینی‌ها، آنگاه برای توجیه ناتوانی و کاستی‌های دولت، این بار به مردم توهین کرد و گفت: مردم رفتند و یک رأی به آقای روحانی دادند. ما باید منت آقای روحانی را بکشیم، نباید او منت ما را بکشد، یک ساعت وقت گذاشته‌ایم و او باید این بار روی زمین را جمع کند و کشور را سر و سامان دهد.

در واقع منظور سخنگوی کارگزاران، این بوده است که احمدی‌نژاد کشور را به ورطه نابودی کشانده و اکنون مردمی که تنها یک ساعت وقت گذاشته‌اند و پای صندوق‌های رأی رفته‌اند و به حسن روحانی رای داده‌اند، باید منت روحانی را بکشند تا مشکلات معیشتی را رفع کند!

این نوع رفتار و ادبیات این حامی دولت البته موضوع عجیب و پیچیده‌ای نیست کما اینکه اساسا عبارت «کارگزاران» در افکار عمومی ایران همواره با اشرافیت، خاندان‌سالاری و سیستم ارباب و رعیتی مترادف بوده است البته این اولین باری نیست که مردم اظهارنظرهای توهین‌آمیز از حسین مرعشی می‌شنوند. مرعشی سال ۸۸ و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در یک میتینگ انتخاباتی گفته بود: «ما دزد هستیم اما احمدی‌نژاد عرضه نداشت ما را بگیرد»!

 

"Our President, analytical news site"