جالب اینجاست که وب سایت ضدانقلاب گویانیوز، یکی از قربانیان چنین توهماتی را همین شبکه دولتی صدای آمریکا می داند که با کمک های بشردوستانه [!] ميليون ها دلاری کشورهايی مثل امريکا، هلند، انگليس، سوئد و... به توانایی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای زیادی رسیده اند و همین توانایی مالی بر تداوم و تشديد توهم آنان افزوده است.

آقای امید حمیدی نیا که با عنوان "پژوهشگر ارتباطات" در برنامه شبکه صدای آمریکا (VOA) شرکت کرده بود، از ضعف اپوزیسیون در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران و وعده های غیرعملی آنان انتقاد کرد.

 

 

 

 

 

کارشناس صدای آمریکا گفت: «هر چیزی به خودی خود خطرآفرین نیست. شما فرض کنید الان حدود 50 شبکه تلویزیونی وجود دارد که صبح تا شب می گویند ما الان می رویم و ایران را آزاد می کنیم. یکی می گوید با هواپیما می رویم، دیگری می گوید فردا از مردم می خواهیم و میلیون ها نفر می ریزند توی خیابان، ولی شما می بینید که هیچ اتفاقی نمی افتد.»

 

 

وی با اشاره به اینکه وقتی مردمی پشتیبان نظام خود هستند، با فعالیت های رسانه ای نمی توان جنبش ضدحکومتی به راه انداخت، افزود: «علی رغم همه این ها تا زمانی که جنبش اجتماعی حاضر در صحنه وجود نداشته باشد، یک رسانه آلترناتیو به خودی خود نمی تواند جنبش اجتماعی ایجاد کند.»

 

 

 

 

جالب اینجاست که وب سایت ضدانقلاب گویانیوز (gooya) طی یادداشتی زیر عنوان "اپوزيسيون متوهم" یکی از قربانیان چنین توهماتی را همین شبکه دولتی صدای آمریکا می داند که "جزء رسانه هایی است که با کمک های بشردوستانه [!] ميليون ها دلاری کشورهايی مثل امريکا، هلند، انگليس، سوئد و... به توانایی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای زیادی رسیده اند و همین توانایی مالی بر تداوم و تشديد توهم آنان افزوده است."

 

 

در یادداشت این سایت می خوانیم: «اپوزيسيون حکومت اسلامی در خارج کشور را دو گونه توهم زمين‌گيرتر کرده است: توهم نسبت به اصلاح حکومت اسلامی، و توهم نسبت به توانايی و جايگاه اپوزيسيون در خارج از کشور.

 

 

درباره عوامل فرهنگی، سياسی، اخلاقی و روانی زمين گير شدن اپوزيسيون حکومت اسلامی در خارج از کشور گفتنی ها گفته شده اند، در ميان اين گفتنی ها اما به گمان من جای دو نوع توهم خالی ست!»

 

 

 

 

 

یادداشت نویس گویانیوز درباره آنچه "توهم نسبت به ظرفيت و توانايی اصلاح حکومت اسلامی" خوانده از اینکه اپوزیسیون نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را با خواسته های خود همراه کند، اظهار تاسف می نماید.

 

 

وی در بخش دیگر این نوشتار به "توهم اپوزيسيون حکومت اسلامی در خارج از کشور نسبت به توانایی خود" اشاره کرده و آورده است: «فيل هوا کردن با حجره هايی مثل "اتاق فکر"، "شورا"ی زير زمينی و نيمه مجهول الهويه ومجهول الامکان "شورای هماهنگی راه سبز اميد"، و صدورفرمان های حمله و محاصره و عقب نشينی مدنی و غير مدنی ... از طريق "اسکايپ های مستقر در واشنگتن دی .سی" و "صدای امريکا" و.... از وخامت حال اين عزيزان خبر دارد. توانايی مالی، تبليغاتی و رسانه ای اين بخش از اپوزيسيون که با کمک های بشردوستانه ميليون ها دلاری کشورهايی مثل امريکا، هلند، انگليس، سوئد و..... تحقق يافته، متاسفانه بر تداوم و تشديد اين توهم افزوده است.»

 

 

گویانیوز در ادامه به تلاش گروه های ضدانقلاب برای آلترناتیو (جایگزین) سازی که در گزارش صدای آمریکا هم آمده بود، اشاره کرده و می نویسد: «بحث و تلاش برای برپايی يک "ائتلاف سياسی يا وفاق ملی"، "کنگره ملی"، "دولت و پارلمان در تبعيد"، "پارلمان ايرانيان مهاجر و تبعيدی" و آلترناتيو سازی ـ که از حدود سه دهه قبل در خارج از کشور مطرح بوده است ـ اين بار توسط اصلاح طلبان، جمهوری خواهان، شبکه سکولارهای سبز، سلطنت طلبان و محافل و افراد ديگر رونمايی شده اند. بدون ترديد اگر هدف از اين بحث ها آلترناتيوسازی برای حکومت اسلامی نباشد و بيشتر گرما بخش کنفرانس ها و سمينارها و برنامه های راديو و تلويزيونی و پالتاکی باشند، بی اشکال، مفرح و چه بسا آموزنده اند، اما پافشاری برعملی کردن تاثيرگذار اين ايده ها در خارج از کشور با هدف شکل دهی آلترنايتو دموکراتيک حکومت اسلامی در شرايط کنونی غير واقعی و خوش خيالانه است.»