فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه ارتقاي توانمندي نظامي ايران براي دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنيا و همسايگان ما مي‌دانند که کشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هيچ ملت و مملکتي را ندارد.

"امير دريادار حبيب‌الله سياري" در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنگنده "قاهر 313" و تحليل رسانه‌هاي خارجي مبني بر اينکه اين جنگنده، نيروي دريايي آمريکا را در منطقه فلج مي‌کند، اظهار‌ داشت: اين جنگنده ساخته و پرداخته متخصصان صنايع دفاعي جمهوري اسلامي ايران است که قطعاً با ويژگي‌هاي مورد نياز عمليات ما در منطقه، ساخته شده و اين توانمندي را دارد که در هر شرايطي و در هر ارتفاعي، پرواز داشته و اهداف خود را شناسايي و منهدم کند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران افزود: البته دشمنان، هيچ‌وقت نمي‌خواهند که ما به سلاح و تجهيزات استراتژيک دست‌يابيم، از اين‌رو بعضي اوقات، ارزش کار ما را پايين و برخي اوقات نيز براي ايجاد رعب و وحشت (ايران‌هراسي)، آن را بالا نشان مي‌دهند که اين جزو تاکتيک‌هاي دشمنان است.
وي تصريح کرد: دنيا و همسايگان ما مي‌دانند که ارتقاي توانمندي نظامي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده و قصد تعرض و تجاوز به هيچ ملت و مملکتي را نداريم.
سياري درباره پروژه ناوشکن جماران 2 و نام آن ناوشکن، گفت: نام آن، ناوشکن جمهوري اسلامي ايران "سهند" است که مرحله دوم کار آن در حال پيشرفت بوده و حتي از برنامه زمان‌بندي از پيش‌تعيين شده نيز جلوتر هستيم و به موقع از آن رونمايي مي‌کنيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش افزود: دليل نام‌گذاري اين ناوشکن به سهند، اين است که ما در نبرد خليج فارس در سال 67 با استکبار جهاني، ناوشکن جمهوري اسلامي ايران "سهند" مورد اصابت چندين فروند موشک قرار گرفت و شهداي زيادي را در آن نبرد، تقديم انقلاب کرديم، لذا ناوشکن سهند(جماران2)، جايگزين آن ناوشکن بوده و به ياد و خاطره شهداي آن، نام‌گذاري شده است.