در حالی كه همه جریان های درون انقلاب و نیروهای وفادار به نظام به واسطه ماهیت ضدانقلابی آشوب 25 بهمن ، با صراحت موسوی و كروبی را محكوم نموده و آن ها را عمله آمریكا و اسرائیل می خوانند ، علی مطهری طی اظهاراتی در كنگره حزب دوم خردادی مردمسالاری ، با تكرار اظهارات گذشته اش گفت:اگر هر دو طرف ماجرا در وقایع سال گذشته را مجازات می كردند ، ماجرای 25 بهمن پیش نمی آمد.

این اظهارات علی مطهری در حالی بیان شده كه فراخوان موسوی و كروبی برای آشوب 25 بهمن هیچ ربطی به موضوع انتخابات سال قبل نداشت و با ادعای حمایت از قیام مردم مصر و تونس صورت گرفت.(و البته تنها چیزی كه در این آشوب به چشم نخورد حمایت از مردم این دو كشور بود) فراخوان موسوی و كروبی برای آشوب 25 بهمن با حمایت صریح و آشكار رژیم صهیونیستی و آمریكا اعلان شد به گونه ای كه سایت وزارت خارجه اسرائیل رسما" سناریو ، مسیر تظاهرات و شعارهای آن را اعلام كرد.این آشوب سناریویی برای كاستن از بار روانی ایجاد شده برای رژیم صهیونیستی پس از قیام مردم مصر بود. صهیونیست ها به صراحت اعلام كردند كه از تبدیل شدن مصر به ایرانی دیگر هراس دارند و آشوب 25 بهمن برای حمله به كانون اصلی تحولات منطقه یعنی ایران اسلامی طراحی شد و پس از این آشوب نیز ، مسئولان آمریكا و رژیم صهیونیستی صراحتا" از آن حمایت كردند.

اين نماينده اصلاح طلب پنجشنبه با حضور در نهمین كنگره حزب مردم‌سالاری طی سخنانی وجود احزاب قوی برای كشور را یك ضرورت دانست و افزود: فلسفه تاسیس حزب كسب قدرت است و نباید این موضوع را پنهان كنیم چرا كه بین قدرت طلبی و قدرت پرستی فرق وجود دارد.
نماینده مردم تهران به مسائل بعد از انتخابات سال گذشته اشاره كرد و گفت: اگر در این مسائل عدالت رعایت می‌شد، كار به اینجا نمی‌رسید.

اين نمينده اصلاح طلب مجلس افزود: به هرحال تخلفاتی از ابتدا در این زمینه شكل گرفت و اگر از همان اول این تخلفات بررسی می‌شد حوادثی مانند 25 بهمن اتفاق نمی‌افتاد.
مطهری تاكید كرد: برخی ادعای تقلب در انتخابات كردند و مردم را به حضور در خیابان‌ها و آشوب دعوت كردند كه باید این افراد مجازات شوند، همچنین عده‌ای دیگر در مناظرات خود باعث بروز فتنه شدند.

اين نماينده اصلاح طلب كه تاكنون بارها كينه عميق خود را نسبت به خط نوراني آيت الله شهيد استاد مطهري نشان داده است، با بیان اینكه اگر عدالت را مقیاس قرار دهیم وجدان جامعه آرام خواهد گرفت اظهار داشت: بنده از همان ماه‌های اول گفتم كه همه افراد باید با هم محاكمه شوند، اگر چه جرم عده‌ای بیشتر و جرم عده‌ای كمتر بود و اگر این اتفاق بیافتد جامعه اسلامی آرام می‌شود.

اين نماينده بي ادب مجلس كه دادن فحشهاي ركيك به ديگر نمايندگان را در كارنامه سياسي - اخلاقي خود ثبت كرده همچنین در بخش دیگری از اظهارات مشعشع خود ، اظهار داشت: اگر ولی فقیه به اشاره و یا تصریح از یك كاندیدا حمایت كرد مردم حق دارند كه از كاندیدای دیگری حمایت كنند و بعد از پیروزی یك كاندیدا در انتخابات نباید گفت كه ولی‌فقیه نقص دارد.

مطهری با تكرار اظهارات بي شرمانه دشمنان ولايت مطلقه فقيه ادامه داد: ولی فقیه حكم ارشادی خود را می‌گوید و مردم هم در انتخاب آزادند، متاسفانه برخی كاسه‌های داغ‌تر از آش در این بین پیدا می‌شوند و مسائل را به بحران تبدیل می‌كنند.

مطهري در پايان عرايضش گفت: ما حق داریم كه با وجود نظر مثبت رهبری در خصوص یك كاندید به كاندیدای دیگر رای بدهیم.