روابط عمومی شرکت بهرهبرداری مترو تهران در اقدامی «خارقالعاده» و در راستای فرافکنی گزارش روزنامه ایران در خصوص جکوزی مدیران مترو، خبرنگاران و عکاسان را دعوت کرد تا از «توالت فرنگی» مجهز به «دوش آب گرم و سرد» دفتر روابط عمومی پردهبرداری کند! این در حالی است که قرار بود این روابط عمومی «جکوزی طبقه ششم» را نشان دهد نه توالت فرنگی و حمام اختصاصی مدیر روابط عمومی!
چند روز پیش روزنامه ایران در صفحات تهران خود گزارشی از جکوزی اختصاصی مدیران مترو منتشر کرد، در پاسخ به این گزارش روابط عمومی شرکت بهرهبرداری مترو خبرنگاران و عکاسان را دعوت کرد تا دستشویی و حمام دفتر مدیر روابط عمومی را به عنوان گزارش مورد نظر مترو جا بزند ولی اصل ماجرا چیز دیگری بود که شاید جهت روشن شدن ذهن افکار عمومی و مدیران شرکت بهرهبرداری مترو لازم باشد گروه شوک روزنامه ایران به آنها بپردازد.
ماجرا از این قرار است که مدیر روابط عمومی به زعم خود با درایت، خبرنگاران را به ساختمانی میبرد که در عکس روزنامه ایران مشخص بود تا با تکذیب عکس، کل ماجرا را رد کند ولی جالب است بدانید در خیابان انقلاب، تقاطع خیابان حافظ، ساختمانی بزرگ قرار دارد که در تابلوی آن نوشته شده «شرکت بهرهبرداری مترو تهران» در کنار این ساختمان آپارتمان دیگری وجود دارد که به عنوان روابط عمومی مورد استفاده قرار میگیرد و به تازگی تغییراتی درون آن صورت گرفته است. مدیر روابط عمومی با هماهنگی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری پس از انتشار این گزارش، خبرنگاران را به آن آپارتمان دعوت میکند و با نشان دادن «کاسه توالت فرنگی» مدعی میشود جکوزی مورد اشاره روزنامه ایران این محل بوده است.
این در حالیست که جکوزی مورد نظر، در طبقه ششم ساختمان اصلی(معروف به ساختمان شیشهای) قرار دارد و در زمان جعفر ربیعی مدیرعامل سابق، محل آن مشخص شده ولی با مخالفت او از تجهیز این جکوزی جلوگیری بهعمل آمده است اما مدیرعامل جدید چندی پیش دستور تجهیز این جکوزی را برای استفاده مدیران صادر کرده است. در واقع خبرنگاران و عکاسانی که به این برنامه خبری رفته بودند به جای حضور در طبقه ششم ساختمان شیشهای به ساختمان مجاور برده شده و آنجا را مورد بررسی قرار داده بودند.
حالا که علیمحمد قلیها، مدیر شرکت بهرهبرداری مترو تصمیم دارد برای خبرنگاران روشنگری کند، چقدر خوب است در مورد چند موضوع دیگر نیز توضیحاتی ارائه کند. مثلاً در مجمع عمومی مترو تهران، این مدیرعامل با یک سؤال تند و انتقادی مواجه شد، حاضران پرسیدند: به چه دلیل هزینه جاری مترو پس از برکناری جعفر ربیعی و جایگزینی او به 4 برابر افزایش یافت؟
این افزایش بودجه در حالی بود که در همان جلسه ادعا شد شرکت بهرهبرداری بودجه لازم برای خرید قطار و واگن را ندارد و نتیجه این ادعا سؤالی بود که در خصوص هزینه کرد اعتبار مربوط به خرید واگنها در محل هزینههای جاری شرکت بهرهبرداری پرسیده شد. جالب اینجاست که وقتی علیمحمد قلیها در آن جلسه پاسخ مناسبی به سؤال نداد مدعی شد محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، او را با اختیارات ویژه و برای هدف دیگری به این سمت گمارده و همه از آن مطلع هستند!
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری همچنین میتواند به سؤال دیگری پاسخ شفاف دهد، پروندهای در مورد مترو وجود دارد معروف به پرونده «ارم گیت» که مربوط به سیل اخیر متروست و گروه شوک روزنامه به صورت مفصل و کامل جزئیات آن را به اطلاع افکار عمومی رساند. هزینهکردهای این پرونده همچنان محل سؤال است و علیمحمد قلیها هم با زیرکی تلاش میکند از زیر آن سؤالات شانه خالی کند. مثلاً فاکتوری در میان این هزینهکردها دیده میشود که مربوط به خرید آب معدنی در جریان سیلاب متروست. این فاکتور به قدری غیر قابل باور و دور از ذهن است که در بررسیهای مالی مجموعه مترو، فردی آن را با خرید محصولات تولیدی یک ساله یک شرکت آب معدنی هماندازه دانسته بود. این فاکتور چرا در اختیار سازمان بازرسی کشور قرار نمیگیرد؟ چرا مبلغ این فاکتور در هزینهکرد وجود دارد ولی خود آن توسط علیمحمد قلیها ضبط شده است. البته به موتورهای کراسی که پرونده مفصل دیگری دارد، اشاره نمیکنیم تا شاید بعدها در پروندهای دیگر با عنوان «رالیگیت» به آن بپردازیم. شاید بد نباشد بدانید، تا قبل از مدیریت
علیمحمد قلیها و در زمان مدیریت جعفر ربیعی روابط عمومی شرکت بهرهبرداری مترو تنها
10 کارمند داشت ولی پس از تصدی این عنوان توسط مدیرعامل جدید، ناگهان پرسنل روابط عمومی به 70 نفر افزایش پیدا کرد! چه اتفاقی رخ داده است که بسرعت کارمندان روابط عمومی افزایش تعداد میدهند؟ این افزایش تعداد چه ثمراتی داشته و باعث کدام خدمترسانی به مردم شده است؟ چرا به جای استخدام این تعداد کارمند روابط عمومی ضعفهای این شرکت در واحدهای دیگر جبران نشده است!
راستی، جناب علی محمد قلیها، این ورزشکاران رزمیکار که با دستور مستقیم شما استخدام شده و شما را در مراسم و محافل گوناگون همراهی میکنند قرار است چه کاری برای متروی تهران انجام دهند که از این شرکت حقوق ویژه میگیرند؟ برای اطلاع افکار عمومی عرض میکنیم که علی محمد قلیها در دستوری ویژه، مجوز استخدام تعدادی ورزشکار را صادر کرده که ظاهراً قرار است نقش محافظان شخصی او را ایفا کنند.
چند وقتی است تعداد محدودی از خبرنگاران رفتوآمدهای زیادی به مجموعه شرکت بهرهبرداری مترو دارند و دقیقاً در همین چند وقت اخبار شرکت بهرهبرداری در رسانهها افزایش فوقالعادهای داشته، باز هم جالب است بدانید این گروه از خبرنگاران منحیثالمجموع، حکم مشاورت علی محمد قلیها را دارند و با همین حکم از شرکت بهرهبرداری متروی تهران حقوق دریافت میکنند! اینها فقط اندکی از دلایل افزایش 4 برابری هزینهکرد جاری شرکت بهرهبرداری مترو است و اگر مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این شرکت که سابقه نویسندگی مطالب کودک و نوجوان را دارد، دوست داشته باشند حاضریم اسناد و مدارک لازم برای این هزینهو هزینهکردهای غیرمعمول دیگر را منتشر کنیم، همچنان که در بحث حادثه «ارم گیت» منتشر کردیم و باعث شدیم مدیران این شرکت روزها وقت خود را صرف یافتن منبع آن کنند.
اما در مورد افتتاح این توالتفرنگی مجهز به دوش آب گرم و سرد هم لازم دانستیم نکاتی را عرض کنیم شاید که مورد استفاده قرار گیرد. هر قدر عکسها را نگاه کردیم، اثری از لباسهای غواصی که به دستور مستقیم علی محمد قلیها در حادثه سیل «ارم گیت» خریداری شد و بلااستفاده ماند، ندیدیم. چقدر خوب بود روابط عمومی شرکت بهرهبرداری به جای حولههای آویزان برای استحمام، لباسهای غواصی را آویزان میکرد، خوب نیست کسی در محل کار به شیوه مرسوم استحمام کند (متوجه هستید که!)
بد نیست در مورد همین افتتاح و چاپ بنرها هم توضیح دهند که با چه مجوزی یک شرکت یارانهای که طبق قانون حق هیچگونه هزینهکرد غیرعادی را ندارد برای افتتاح یک توالتفرنگی این قدر هزینه کرده است؟ البته در کنار این توضیح دهند در مورد بحث تغذیهای، آب هویج روزانه مدیران، اتاقهای مبله و دلیل استفاده از «پیژامه» در واحد روابط عمومی را! اگر این بار هم مسئولان ارشدشان پس از چاپ گزارش و عکس افتتاح توالتفرنگی و حمام تماس گرفتند و از خجالتشان درآمدند و گفتند: در کدام اداره کشور هر اتاق دستشویی و حمام مخصوص خود را دارد که شما برای مدیر روابط عمومی این تجهیزات را در نظر گرفتهاید؟ به جای رنگ رخسار عوض کردن جواب قانعکنندهای داشته باشند تا مورد توبیخ قرار نگیرند.
آخرالزمان
#قدرت نظامی ایران
#مستند
#یوفو