بنا براخبار و اطلاعات رسیده در حال حاضر به طور میانگین هرهفته 200 فرقه انحرافی و دروغین از طرف رژیم صهیونیستی طراحی و با شگردهای مختلف در كشورهای اسلامی به ویژه در ایران تبلیغ می‌شود. این درحالی است كه پرویز سروری، عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس از آغاز پروژه عظیم «نفوذ معنوی در ایران» توسط دستگاه امنیتی اسرائیل(موساد) خبر داد.

روزگذشته خبری به نقل از مشاور سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با این تیتر در خروجی خبرگزاری‌ها قرارگرفت:« طراحی 200 فرقه از سوی صهیونیست‌ها در هر یك هفته». پرویزسروری عضو كمیسیون امنیت ملی ضمن تأیید این خبر از پروژه هماهنگ و همه‌جانبه «نفوذ معنوی درایران» توسط دستگاه امنیتی اسرائیل خبرداد.

دو شگرد اسرائیلی ها: وارد كردن خرافات در دین و فرقه‌سازی
به گفته مشاورسیاسی رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌های كشور، «وارد كردن خرافات در دین و فرقه‌سازی»دو شگرد مشخص شده از سوی صهیونیست‌ها برای تبلیغ و ترویج عرفان‌های دروغین دركشور و دستیابی به اهداف مشخص است.
بنابر اظهارات حجت‌الاسلام علی رحمانی، صهیونیست‌ها برای سلطه بر دنیا روش جنگ مذهب علیه مذهب را در دستور كار خود قرار داده‌اند كه در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده است. به باور وی در حال حاضر برنامه‌ریزی مخالفان دین و صهیونیست‌ها به حدی رسیده كه هر هفته نزدیك به 200 فرقه جدید از سوی آنان طراحی می‌شود.

تكثیر فرقه‌ها از درون یكدیگر
مشاورسیاسی رئیس نهادرهبری دانشگاه‌های كشور دراظهارات خود به یكی از شگردهای سازمان اطلاعاتی اسرائیل هم اشاره می‌كند. به گفته رحمانی نكته قابل توجه در این طرح این است كه برخی از فرقه‌ها از یكدیگر منفك شده و فرقه جدیدی را تشكیل می‌دهند و در حقیقت شبكه‌سازی فرقه‌های انحرافی از یكدیگر انجام می‌شود.
به باوررحمانی برخی از این فرقه‌ها مانند شیطان‌پرستی با پنهان كردن تعداد پیروان خود، مدعی برخورداری از پیروان زیاد و گرایش افراد به سوی خود هستند در صورتی كه این چنین نیست.

احضار نمایندگان 4 وزارتخانه و دستگاه اجرایی به مجلس
درهمین باره پرویز سروری، نماینده مردم تهران و عضو كمیسیون امنیت با بیان اینكه همه مدیران و دست‌اندركاران كشور باید نسبت به آغاز طرح«نفوذمعنوی» هوشیار باشند، به «جوان»گفت: با توجه به اهمیت موضوع، نمایندگان 4 وزارتخانه و دستگاه اجرایی كه در خطر نفوذ فرقه‌ها در بدنه خود بودند، برای ارائه طرح و برنامه و پاسخگویی به مجلس فراخوانده شده‌اند.
به گفته سروری، نمایندگان وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و سازمان تبلیغات به مجلس فرخوانده شده‌اند تا در جلسه ویژه‌ای در كمیسیون امنیت مجلس، وظایف هركدام از این دستگاه‌ها به آنها ابلاغ خواهد شد.

غفلت كردیم، ضربه خوردیم
به باور وی دریك مقطع زمانی همزمان با گسترده شدن فعالیت فرقه‌های انحرافی و كاذب در كشور و تغییر راهبردی فرقه‌ها از یك استراتژی پنهان به تبلیغ آشكار شاهد غفلت سازمان‌های مسئول و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی كشور بودیم كه این روزها با آغاز طرح «نفود معنوی» دركشورشاهد ضربات این غفلت‌ها هستیم.
اما این نماینده مجلس درادامه اظهارات خود به بیان ناگفته‌هایی از طرح «نفوذ معنوی در ایران» می‌پردازند. به گفته سروری، این طرح درمراكز پژوهشی اسرائیل برنامه‌ریزی، مطالعه و واكاوی و توسط عوامل سازمان اطلاعاتی اسرائیل «موساد» در كشورهای مختلف به ویژه ایران اجرا می‌شود.
به گفته سروری، مجلس طی فراخوانی از تمامی سازمان‌های مسئول و مرتبط با فعالیت‌های فرقه‌های انحرافی خواسته است تا ضمن هوشیار بودن نسبت به دور تازه فعالیت‌های فرقه‌های ضاله و انحرافی، برنامه‌های خود را در قالب یك طرح هماهنگ به مجلس اعلام كنند.

«رخنه عاطفی و فكری» اولویت فرقه‌های انحرافی
به گفته دكتراحمد برجعلی، روانشناس و استاد دانشگاه رخنه عاطفی و فكری دربین خانواده‌ها یكی ازشگردهای اصلی فرقه‌های انحرافی برای جذب جوانان است. این استاد دانشگاه با بیان این مطلب به «جوان»، اظهارداشت: در حال حاضر یك خلأ اساسی در روابط بین خانواده و جوانان وجود دارد كه فرقه‌های انحرافی هم از این موضوع به عنوان فرصت برای خود استفاده كرده و به دنبال رخنه عاطفی و فكری در بین جوانان با ترویج فرقه‌های انحرافی هستند.
این استاد دانشگاه معرفت و بصیرت را دو عامل اساسی برای مقابله با فرقه‌های انحرافی دانست و تأكید كرد: با توجه به ویژگی‌ها و شاخص‌های نسل جوان، برای برقراركردن ارتباط با آنان نیز باید شیوه متناسب را به‌كاربرد. به باور برجعلی، كیفیت ارتباط مؤثر و تأثیر‌‌گذار بین والدین و جوانان روز به روز كمترمی شود و این در حالی است كه خانواده از نظر برنامه‌ریزان غربی بهترین گزینه برای تاثیرگذاری و موفقیت در یك طرح حساب شده است.
بنابر اظهارات این روانشناس، خانواده‌ها باید به گونه‌ای با نسل جوان برخورد كنند كه اگر هم مشكلی برای آنان پیش آمد یا در دو راهی تردید برای فعالیت در یك فرقه انحرافی قرار گرفتند، راه حل آن را در خانواده جستجو كنند نه در دیگر اماكن. یكی از مشكلات مهم خانواده‌ها بی‌توجهی به این نكته اساسی است.