چهارشنبه گذشته مديرمسئول و دبير سياسي روزنامه مغرب آزاد شدند اما در كمتر از 24 ساعت بعد، هر دو پس از تفهيم اتهام آزاد شدند.

محمد مهدي امامي ناصري مدير مسئول روزنامه مغرب كه از روزهاي اول مهر ماه تا هفته اول بهمن، يعني حدود چهار ماه را به اتهام مسائل غير مطبوعاتي (بگفته سخنگوي دستگاه قضايي) در بازداشت به‌سر برده بود، هفته گذشته مجدداً بازداشت شد اما اين بار اتهام وي مطبوعاتي بود و مدت زمان بازداشت او كمتر از يك روز.
بر اساس گفته‌ي سردبير اين روزنامه، علت بازداشت امامي ناصري و دبير سياسي روزنامه‌اش، انتشار يك يادداشت بوده است. اين يادداشت كه حاوي توهين‌هاي كم سابقه‌اي به مقامات عالي رتبه نظام بود، در شماره دهم دور جديد انتشار روزنامه مغرب به چاپ رسيد.
اگرچه سردبير مغرب در ساعات اوليه بازداشت دو تن از عوامل روزنامه تلاش كرد با اين توجيه كه در يادداشت مزبور به جغرافياي سياسي خاصي اشاره نشده است، قبح اهانت موجود در آن را توجيه كند.
در عين حال، اطلاعات رسيده به خبرنگار رجانيوز حاكي‌ست كه پيگيري‌هاي مستمر و فشارهاي علي مطهري نماينده مجلس براي آزادي فوري امامي ناصري با وجود اقدام هتاكانه‌ي روزنامه مغرب تأثير زيادي داشته است و همچنين در حالي‌كه برخي اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات بر تشكيل جلسه اضطراري براي تصميم گيري در خصوص ادامه انتشار روزنامه مغرب اصرار داشته‌اند، مطهري با اين اقدام مخالفت كرده است.
در اين زمينه، يك منبع آگاه به خبرنگار ما گفت كه مطهري روابط نزديكي با امامي ناصري دارد و امامي ناصري در زمان انتخابات مجلس نهم، رسما در روزنامه فرهنگ و آشتي (كه پيش از روزنامه مغرب منتشر مي‌كرد)، براي مطهري تبليغ و حتي بسته‌هاي پيامكي تبليغاتي ارسال مي‌كرد.
روزنامه مغرب در دور جديد انتشار خود با فاصله گرفتن از آقاي هاشمي رفسنجاني (كه ظاهرا بدليل دلخوري امامي ناصري از رئيس مجمع تشخيص مصلحت بخاطر حمايت نكردن از او در دوره بازداشت چهار ماهه بوده است) به ارگان تبليغاتي محمد خاتمي تبديل شده است و قرار است نقش يكي از ابزارهاي رسانه‌اي جرياني را ايفا كند كه قصد به ميدان آوردن خاتمي را دارد.
وزير اطلاعات روز پنج شنبه گذشته با اشاره به پروژه "خاتمي محور" فتنه گران تأكيد كرد: آن‌ها با هدف مقابله با رهبری و حضور در صحنه در حال ساماندهی خود هستند اما این حضور در صحنه چگونه امکان‌پذیر است؛ وقتی که به طور مثال یکی از این افراد که همه شبکه‌های ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال کاندیداتوری وی هستند بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد و صرف سوابق مسئولیت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده گذشته وی را به دست فراموشی بسپارد. این افراد چگونه می‌توانند به خود اجازه دهند که با کمال پررویی ضربه‌هایی که در فتنه ۸۸ به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسیار شده‌اند را فراموش کرده و با کمال پررویی به دنبال کاندیداتوری هم باشند، در حالی که اصل انتخابات در کشور را زیر سوال می‌برند.
حجت الاسلام مصلحي همچنين با اشاره به پروپاگاندای رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و VOA درباره درخواست‌ها از کاندیداتوری یکی از افراد وابسته به ارودگاه فتنه اظهار داشت: بی‌بی‌سی با چه توجیهی برای این فرد رپرتاژ می‌رود؛ بی‌بی‌سی می‌گوید گروهی از نخبگان از این فرد دعوت به عمل آوردند که به انتخابات بیاید وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم منظور از نخبگان در بی‌بی‌سی، داماد، اقوام نزدیک و هم‌پیالگان این فرد هستند، از طرف دیگر به فتنه‌گران زندانی خط داده‌اند که آن‌ها هم مکاتبه کنند و بگویند شما حتی کاندیدا شوید و کاری به زندانی بودن ما نداشته باشید.