با توجه به اینکه کمیته مذکور در وزارت خارجه بدون توجه به نظر وزارت اطلاعات چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود و با توجه به اینکه شرکت «زرین‌تجارت» هم هیچ نمایندگی‌ای در این باره نداشته، مجوز صادره برای این شرکت تا بررسی‌های مجدد و رفع موانع قانونی و تشکیل جلسه با حضور نماینده وزارت اطلاعات، ملغی اعلام شد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حمید رسایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست مشترک کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و محمود علوی وزیر اطلاعات، گفت: این نشست روز شنبه با هدف بررسی پرونده اعطای مجوز به شرکت زرین‌تجارت خاورمیانه برای توزیع محصولات سیگار مارلبرو وابسته به شرکت فیلیپ‌موریس برگزار شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس مستندات وزارت اطلاعات از سال 85 با فعالیت شرکت فیلیپ‌موریس به دلیل صهیونیستی بودن مخالف بوده است، افزود: با این حال علی رغم مخالفت‌های صریح وزارت اطلاعات در طول دوره‌های گذشته از جمله دولت یازدهم و با توجه به نامه معاون وزیر امور خارجه در دولت فعلی مبنی صهیونیستی‌بودن این شرکت، این سوال مطرح می‌شود که به چه دلیل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین در وزارت امور خارجه، شرکت فیلیپ‌موریس را از لیست شرکت‌های حامی صهیونیست‌ها خارج کرده است.
وی ادامه داد:در این نشست مشخص شد که تصمیم کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین در وزارت امور خارجه بدون حضور نماینده وزارت اطلاعات اخذ شده و همچنین معاون وزیر خارجه اعلام کرد که سوابق نظر تخصصی وزارت اطلاعات درباره شرکت فیلیپ‌موریس در اختیار این کمیته نبوده است برای همین با هماهنگی مسئولان 2 وزارتخانه مقرر شد که جلسه این کمیته مجدداً با حضور نماینده وزارت اطلاعات تشکیل شود.
رسایی گفت: در این جلسه، همچنین مشخص شد که شرکت زرین‌تجارت خاورمیانه نمایندگی‌ای از طرف شرکت فیلیپ‌موریس آمریکایی ندارد و این شرکت طی نامه‌ای هر گونه نمایندگی در ایران را تکذیب کرده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به اینکه کمیته مذکور در وزارت خارجه بدون توجه به نظر وزارت اطلاعات چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود و با توجه به اینکه شرکت «زرین‌تجارت» هم هیچ نمایندگی‌ای در این باره نداشته، مجوز صادره برای این شرکت تا بررسی‌های مجدد و رفع موانع قانونی و تشکیل جلسه با حضور نماینده وزارت اطلاعات، ملغی اعلام شد.
نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، گفت: البته یکی از اقدامات خوب کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین که به ریاست معاون وزیر خارجه تشکیل می‌شود، تعیین 4 شاخص برای مشخص شدن شرکت‌های حامی صهیونیستی است که مقرر شد بعد از تصویب در کمیته مذکور، برای اطلاع عموم رسانه‌ای شود.

"Our President, analytical news site"