محافل سیاسی و رسانه ای حامی جریان آشوب طلب داخلی از ماه ها پیش درباره تبعات دستگیری سران فتنه پیش بینی های جالبی را مطرح می کردند.

بدبینانه ترین پیش بینی های آنان از "راهپیمایی های میلیونی" حکایت می کرد؛ بودند برخی فعالان خارج نشین هم که حتی از "انقلاب یک روزه" سخن گفتند!

گرچه سران فتنه تاکنون به زندان منتقل نشده اند تا این ادعاهای جالب محک بخورند اما خبر کذبی که جریان تبلیغاتی حامی آشوب طلبان در آستانه 10 اسفند منتشر کرد، صحنه ای تقریبا واقعی را برای بررسی ادعاهای چندین ماهه فتنه گران فراهم کرد.

دیروز یعنی 10 اسفند آنچنان که رسانه های بیگانه ادعا کردند قرار بود آشوب طلبان در خیابان های تهران ناآرامی ایجاد کنند.

این در حالی بود که افسردگی و نامیدی ناشی از شکست در روزهای 25 بهمن و اول اسفند، پیش بینی افتضاحی جدید در 10 اسفند را تقویت کرده بود؛ واقعیتی که جریان رسانه ای آشوب ها را به فکر دست زدن به یک "ریسک تبلیغاتی" انداخت.

ریسک تبلیغاتی

در این راستا، رسانه های داخلی و خارجی حامی آشوب اسرائیلی از جمله بی بی سی فارسی از روز 9 اسفند با انتشار گسترده خبر کذب دستگیری و انتقال موسوی و کروبی به زندان حشمیته کوشیدند تا از آخرین ترفندها برای کشاندن آشوب طلبان به خیابان ها استفاده کنند.
هرچند شکست این حیله تبلیغاتی هزینه سنگینی برای جریان آشوب داشت اما به نظر آنان چاره ای جز القای توهم "اگر موسوی دستگیر بشه، ایران قیامت میشه" وجود نداشت.
در واقع جریان فتنه با وجود تکذیب رسمی خبر دستگیری سران فتنه، عمیقا باور کرده بود که موسوی و کروبی دستگیر شده اند و اکنون نوبت عملی شدن شعارها و وعده هایی است که از سال گذشته درباره دستگیری آنان داده بودند. شعارهایی که اگر محقق می شد می توانست آشوب طلبان را امیدوار کند.

دردناک ترین صحنه

"خیابان های آرام تهران" و "مردم در حال خرید نوروزی" شاید یکی از دردناک ترین صحنه هایی بود آشوب طلبان و سران خارجی آنان درست در محل و زمان قرار آشوب 10 اسفند مشاهده کردند.
در خیابان هایی که به عنوان محل قرار آشوب طلبان معرفی شده بود، جمعیت زیادی از مردم مانند روزهای گذشته مشغول خریدهای نوروزی و رفع دیگر نیازهای خود بودند و اوضاع به صورت کاملا عادی جریان داشت.
البته چند تجمع 10، 20 نفره در ساعت های پایانی روز در برخی خیابان های فرعی ایجاد شد که بیشتر شکل کاریکاتوری راهپیمایی وعده داده شده را به نمایش گذاشت.

اما آنچه در دل افتضاح روز گذشته روشن و مشخص شد اینکه تمام زور رسانه ای و خیابانی جریان فتنه در داخل و خارج از کشور آن هم با یقین به دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی، فقط تعدادی تجمع 10، 20 نفره بود؛ واقعیتی که برای آشوب طلبان داخلی و طراحان خارجی ناآرامی ها بسیار سنگین و زجرآور توصیف شده است.

این موضوع شب پیش از 10 اسفند هم از سوی بخشی از کاربران سایت اصلی هدایت آشوب ها پیش بینی شده بود.

 



پیشنهاد جالب به آشوب‌طلبان داخلی

اندک آشوب طلبان کنونی هم دریافته اند که تجمعات 10، 20 نفره و سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی نه تنها نتوانسته است توجه اقشار مردم را به خود جلب و موجب مختل شدن امور عادی شود که حتی موج ناامیدی و بی نتیجه بودن آشوب طلبی ها را تقویت و گسترده تر کرده است.
نیروهای حافظ امنیت هم گرچه برای حفظ نظم و امنیت در برخی خیابان ها حضور یافته اند اما اکثر آنان همانند مردم تماشای افتضاحات متعدد آشوب طلبان را به برخورد قانونی ترجیح دادند.
هرچند ایجاد اغتشاش، غیرقانونی و برخورد با آن مورد تاکید مردم است اما با توجه به رویدادهای اخیر، ناظران سیاسی پیشنهاد می کنند، آشوب طلبان نه فقط روزهایی که از سوی محافل خارج نشین دیکته شده است که هر روز را تا پایان سال به خیابان بیایند و تجمع کنند!
ناظران معتقدند برگزاری تجمعاتی از جنس اول و دهم اسفند جز نمایش چهره ای کاریکاتوری از جریان فتنه و ذلت آن نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
اقدامات و برنامه های اخیر آشوب طلبان آنقدر بی مزه و روزمره شده است که حتی سایت های اینترنتی هم جز در ستون طنز به آن نمی پردازند.