سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت: آمریکا، همراه با بقیه اعضای جامعه بین الملل!! به اجرای سهم خود در این توافق متعهد هستند!! جاش ارنست افزود: این توافق شامل هیچ گونه مفادی درباره دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا نیست و چنین اقدامی را در برجام در نظر نگرفته‌اند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از آسوشیتدپرس، جاش ارنست - دبیر مطبوعاتی کاخ سفید - تاکید کرد؛ کشورهای غربی سهم خود را در توافق برجام ایفا کرده‌اند.
 اظهارات وی در واکنش به اظهارات رییس بانک مرکزی ایران ولی‌الله سیف بود که گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا به سهم خود در برجام عمل نکرده‌اند.
 ارنست در گفتگو با خبرنگاران گفت: آمریکا، همراه با بقیه اعضای جامعه بین‌الملل به اجرای سهم خود در این توافق متعهد هستند. ارنست افزود: این توافق شامل هیچ گونه مفادی درباره دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا نیست و چنین اقدامی را در برجام در نظر نگرفته‌اند.
رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در مصاحبه با المانیتور تأکید کرده بود که برجام همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برداشته است و برداشته شدن عملی همه تحریم‌های هسته‌ای مستلزم برخورداری ایران از سازوکار مبادلاتی U Turn‌ است.

ولی الله سیف در اظهارات خود ضمن آنکه از واشینگتن خواست اقدام بیشتری صورت دهد تا بانک های بین‌المللی با ایران معامله کنند و دسترسی ایران به مؤسسات مالی آمریکا تسهیل شود، افزود: در غیر این صورت، این توافق براساس مفاد خود توافق، از بین می‌رود. وی در این باره توضیح بیشتری نداد.
رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از عدم عمل آمریکا به تعهداتش در چارچوب برجام و خودداری از ایجاد گشایش در روابط بانکی ایران در مورد اثرات برجام گفت: تقریبا هیچ چیز اتفاق نیفتاده است. ما قادر نیستیم از پول های خود در خارج استفاده کنیم. سیف افزود: حتی زمانی که تحریم‌ها برقرار بودند ما به‌رغم افت شدید قیمت نفت از ثبات نسبی اقتصادی برخوردار بودیم.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/3uKbk