روزی میگویند بی سواد؛ روزی میگویند بی شناسنامه؛ روز دیگر می‌گویند به جهنم بروند؛ واقعا مشخص نیست که چرا این ها اینقدر عصبانی هستند؛ شاید عصبانیت به دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات است. این از ابتدا هم مشخص بود. رهبری از ابتدا فرمودند که خوشبین نیستند. و البته دلیلش هم واضح است. مذاکرات برد برد با گرگ یعنی چه؟ یعنی گرگ یک پنجه به صورت شما بیاندازد و صورت شما را خونین کند و شما هم یک تکه از پشم گرگ را بکنی! حالا مذاکرات به نتیجه نرسیده و شما عصبانی هستی و حرفی میزنی که جماعت زیادی از تو کینه به دل بگیرند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از دولت بهار، دکتر مهدی کوچک زاده ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، دیشب در هیات انصار علمدار ولایت در یکی از مساجد جنوب تهران حاضر شد و با موضوع چیستی و چرایی انقلاب اسلامی به نکات و مسائل روز پرداخت.

گاهی با حرف هایمان به کسی سیلی میزنیم که بعدش پشیمان می شویم

نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح سوال چرایی انقلاب گفت : برخی به دنبال این هستند که دروغ بزرگی را به ملت ما غالب کنند. و آن دروغ بزرگ این است که ما برای آن انقلاب کرده ایم که گوجه فرنگی ارزان شود. البته بحث من این نیست که اگر بخاطر سو مدیریت مسولین گرانی شد مردم سکوت کنند. زیر بار ظلم رفتن هم یعنی یزیدی بودن. در نظر بگیرید که از یک پزشک سوال می شود که برای چه میخواهی پزشک شوی ؟ سریع می گوید برای کسب درآمد بالا. از یک پزشک دیگر هم می پرسی تو برای چی میخواهی دکتر شوی ؟ میگوید برای رضای خدا. حال سوال این است ، آن شخصی که برای رضای خدا کار می کند ، از گرسنگی می میرد؟ اتفاقا آن شخص را خود خدا مکفل روزی اش می شود و مگر تضمین کننده ای بهتر و بالاتر از خداوند وجود دارد ؟ باز هم میگویم ، منظور من از این گزاره ای که مطرح میکنم ، این نیست که در برابر بی تدبیری ، بی مسولیتی ، اشرافی گری و تمام ضعف های مدیریتی برخی مدیران و مسولین سکوت کنید. ولی واقعا انقلاب ما برای چه بود؟ ما برای چه چیزی انقلاب کردیم .این خیلی سوال مهمی است . آیا ما برای قیمت گوجه فرنگی انقلاب کردیم ؟ برای اینکه صاحب خانه شویم ؟ برای اینکه صاحب ماشین شویم ؟ اگر پاسخ این سوال را نداشته باشیم ، دیگران به ما القا می کنند که پس چی شد؟ ما هم بعد از مدتی می گوییم پس چی شد؟ بعد از مدتی به خود می آییم و می بینیم با این سوال ها و ایرادگیری ها به کسی سیلی میزنیم که اگر خوب او را بشناسیم میگوییم ای وای ! دستم بشکند ! من جملات خود حضرت امام را میخوانم . زیرا در این روزگار هجمه تبلیغاتی رسانه ها میخواهد این مطلب را به جامعه القا کند که آن زندگی خوب است که در آن خوب خورد و خوب خوابید و خوب تولید مثل کرد. برخی مثال سوئیس و آلمان و ترکیه را میزنند. ترکیه را به رخ ما میکشند . مثال ژاپن را می زنند. البته داخل همان جوامع هم که برویم ، تعداد زیادی فقیر و کارتن خواب میبینیم ! ما میخواهیم بدانیم واقعا برای چه چیزی انقلاب کردیم .در هر مسجدی در این شهر که می رویم ، تعداد زیادی عکس شهید میبینیم . عکس هایی که در یک کدامشان موی سپید نمی بینی. اینا برای چه چیزی شهید شدند ؟ سوال اصلی که انسان باید درباره آن بیاندیشد این است.
وی ادامه داد : همین افراد میخواهند القا کنند که اگر زندگی مادی ما دچار آسیب شد ، یعنی ضرر کردیم . این حرف برد هم دارد چون با هوای نفس انسان سازگار است. اگر کسی بگوید من زندگی خوب دوست ندارم و از آن اعراض کند ، هنری نکرده است. مهم این است که انسان دلش بخواهد و از آن اعراض کند . شخص با خود بگوید که خدا اینطور میخواهد. امام حسین این گونه راضی است .
امام راحل می فرماید: چیزهایی که در عالم واقع می‌شود و ما باید از آن چیزها تنبه پیدا بکنیم، یکی از امور همین نهضت ایران است. از این نهضت ایران باید ما تعلم پیدا کنیم؛ تنبه پیدا بکنیم. مطالعه کنیم در این نهضت ببینیم که این نهضت چه بود؛ برای چه بود؛ و چه شد که تا اینجا پیروز شده است؛ و باید چه کرد که تا آخر پیروز بشود. نهضتها در عالم خیلی بوده است؛ انقلابات در عالم خیلی بوده است؛ انقلاب در شوروی هم بود؛ انقلاب در فرانسه هم بود؛ انقلاب ایران با آنجا چه فرقی دارد؟ و انقلاب ایران برای چه هست، و انقلاب شوروی برای چه بود؟ مردم ایران چرا در خیابانها ریختند و فریاد کردند و همه «الله اکبر» گفتند و فریاد کردند؟ قضیه این چه بود؟ آیا مردم ایران هم مثل شورشیهای شوروی فریاد می‌کردند و علف می‌خواستند؟ فریاد می‌کردند و دنیا می‌خواستند؟ خونشان را جوانهای ما برای اینکه یک زندگی مرفهی در دنیا داشته باشند خون می‌دادند؟ این می‌شود که یک کسی خودش را بکشد که زندگی‌اش خوب باشد؟ یا خیر، این یک نهضت الهی بود. نهضت مثل نهضتهای آنهایی که به خدا اعتقاد ندارند یا آنهایی که نهضتهایشان نهضتهای جهت مادی بوده است، نبوده است. نهضت ایران نهضتی بود که خدای تبارک و تعالی در آن نقش داشت و مردم به عنوان جمهوری اسلامی، به عنوان اسلام، به عنوان احکام اسلام، در خیابانها ریختند و همه گفتند ما این رژیم را نمی خواهیم؛ و حکومت عدل اسلامی و جمهوری اسلامی می‌خواهیم. آن چیزی که انگیزه این ملت بود، انگیزه همه قشرها، الا بعضیها. زنها در خیابانها ریختند؛ مردها در خیابانها ریختند؛ بچه‌ها آمدند اسلام بود.
جداکردن اسلام ناب از اسلام آمریکایی ، از کارهای بزرگ امام بود
کوچک زاده با اشاره به اینکه امام اسلام آمریکایی را از اسلام ناب تفکیک کرده ، گفت : البته باید این را در نظر بگیریم که دو نوع اسلام داریم . یک اسلامی که به قول امام اسلام آمریکایی است. و یک اسلام هم اسلام ناب محمدی است . البته خود امام هم این دو اسلام را معنا کرده است .
امام درباره اسلام آمریکایی می فرماید : فرزندان عزیز جهادیم! به تنها چیزی که باید فکر کنید، به استواری پایه‌های اسلام ناب محمدی صلی‌اله علیه و آله و سلم است. اسلامی که غرب و در راس آن، آمریکای جهانخوار و شرق و در رأس آن شوروی جنایتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند. اسلامی که پرچمدار آن پابرهنگان و مظلومین و فقرای جهانند و دشمنان آن‏، ملحدان و کافران و سرمایه‌داران و پول‌پرستانند. اسلامی که طرفداران واقعی آن همیشه از مال و قدرت بی‌بهره بوده‌اند و دشمنان حقیقی آن زراندوزان حیله‌گر و قدرتمداران بازیگر و مقدس نمایان بی‌هنرند.
شما میبینید گاهی فردی نماز شبش ترک نمی شود ، اما چندین خانه بزرگ و ویلا دارد . گاهی ما مقدس بودنمان فقط به ریش و یقه ی مان است . اگر اینها را از ما بگیرند دیگر مقدس نیستیم .
قطعا تنها دلیلی که قدرت های بزرگ تا به امروز توان نداشتند که بر ملت ما مسلط شوند ، تبعیت ما از حضرت اباعبدلله است . که می بینید این را هم امروز میخواهند از ما بگیرند.
برخی میگویند اینطور نیست که همه ی دنیا یزید باشند و ما فقط امام حسین باشیم . آن ها هم خوبند . من خودم با آقای اوباما تلفنی صحبت کردم . خیلی آدم عاقل و با ادبی هم هست . ما اصلا دشمن نداریم . اگر بنشینیم با دنیا حرف بزنیم ، دنیا هم با ما کاری ندارد .
با همین حرف ها می خواهند زحماتی که در سی و پنج سال کشیده شده را یک شبه بر باد دهند .
کوچک زاده با اشاره به اتفاقاتی که در روز دانشجو افتاد ، اضافه کرد: روز دانشجو روز استکبار ستیزی و مخالفت با آمریکاست . اما برخی با تمام وقاحت ، امسال تلاش کردند که جنبه ضد استکباری این روز را کمرنگ کنند .
البته جوان ها تقصیری ندارند . زیرا از کسانی که نه انقلاب را دیدند و نه جنگ را ، انتظاری نیست . اما آن آقایی که می آید کسانی را که در قبال اشتباهات سیاست خارجی دولت ، موضع انقلابی می گیرند، تازه به دوران رسیده خطاب می کند ، باید یقه او را گرفت .
مذاکرات برد برد با گرگ بی معناست !
وی در مورد لحن تند یکی از مسئولین در روز دانشجو گفت : خود آن فرد هم قبول دارد که آمریکا اگر بتواند ، تا سر حد ممکن به ملت ایران فشار وارد می کند . در این وضعیت ، چرا حرفی را میزنی ، که اگر نگوییم اکثریت ، ولی تعداد زیادی از تو کینه به دل بگیرند . روزی میگویند بی سواد ، روزی میگویند بی شناسنامه ، روز دیگر میگویند به جهنم بروند . واقعا مشخص نیست که چرا این ها اینقدر عصبانی هستند .
شاید عصبانیت به دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات است . این از ابتدا هم مشخص بود . رهبری از ابتدا فرمودند که خوشبین نیستند . و البته دلیلش هم واضح است. مذاکرات برد برد با گرگ یعنی چه ؟ یعنی گرگ یک پنجه به صورت شما بیاندازد و صورت شما را خونین کند و شما هم یک تکه از پشم گرگ را بکنی !
حالا مذاکرات به نتیجه نرسیده و شما عصبانی هستی و حرفی میزنی که جماعت زیادی از تو کینه به دل بگیرند.
در این شرایط همه باید هوای هم دیگر را داشته باشند. همه این حرف را قبول دارند ، حتی خود آن آقا. آیا این قسم حرف ها ، هوای همدیگر را داشتن است ؟
وی در ادامه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مسئله دیگر امر به معروف و نهی از منکر است . زیرا علت اصلی قیام اباعبدلله که خودشان به آن تصریح کرده اند ، امر به معروف و نهی از منکر بود . البته ما باید روش صحیح آن را بلد باشیم . روش آن کتک زدن و فحش دادن نیست . اینکه خانومی مویش بیرون بود ما برویم به او بی احترامی کنیم ، این امر به معروف و نهی از منکر نیست. مثلا در موضوع مبارزه با فساد ، آیا راهش راه انداختن سمینارهای میلیاردی است؟
بنابراین گزارش یکی از حضار در مورد آیت الله مصباح یزدی و جبهه پایداری از دکتر کوچک زاده سوال پرسید. که ایشان در پاسخ گفتند که کسانی که بنده را می شناسند ، اطلاع دارند که بنده دوسال است که عضو جبهه پایداری نیستم. درمورد آیت الله مصباح هم با این که ایشان بسیار انسان محترمی است و رهبری تعاریف زیادی از ایشان کرده اند ، اما بنده فقط نسبت به رهبری اطاعت دارم . البته تهمت ها و نسبت هایی که به ایشان می دهند ، نباید قبل از اثباتش روی آنها تکیه کنیم و مدام تکرار کنیم . همه به یاد داریم که اول انقلاب هم نسبت هایی به شهید بهشتی می زدند ، حضرت امام در مورد ایشان گفتند که مظلومیت شهید بهشتی از شهادتش برای من دردناک تر بود .
اگر چیزی از احمدی نژاد داشتند تا به حال 100 بار او را محاکمه می کردند
وی در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به برخی اتهامات بی اساس درباره فساد اقتصادی دکتر احمدی نژاد و یارانش گفت : امروز سه سال و نیم از آن اتهامات و یک سال و نیم از پایان دولت احمدی نژاد می گذرد . بگیرید این ها را دادگاه تشکیل بدهید و محاکمه کنید تا ما خیالمان راحت شود .پس چرا محاکمه نمی کنید این ها را ؟ خیلی از این افراد اگر میتوانستند ، احمدی نژاد و اطرافیانش را محاکمه می کردند و محکوم میکردند . اما چیزی وجود ندارد . واقعا اگر چیزی بود تا به امروز صدبار ایشان و افراد مرتبط با ایشان را می گرفتند.

"Our President, analytical news site"