مهدی هاشمی در زمان اقامت در خارج کشور، اظهارات مفصلی در تماس تلفنی با نیک آهنگ کوثر - که زمانی او را به عنوان سرپرست سایت بهینه‌سازی مصرف سوخت گماشته و بودجه کلانی در اختیارش گذاشته بود - علیه نظام داشته و صراحتا از نقش خود در آشوب‌افکنی و فتنه‌انگیزی خبر داده است.

کیهان امروز در ستون اخبار ویژه ضمن تایید اصالت فایل صوتی مکالمه مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر، نوشت:

"مهدی هاشمی می‌گوید پس از مراجعه به دادگاه و بازتاب رسانه‌ای آن فهمیده که با چه دستگاه اطلاعاتی طرف است.
وی که با اتهامات عدیده اقتصادی و امنیتی نظیر پولشویی، زد و بند، نقش‌آفرینی در آشوب‌افکنی 88 و... روبروست، پس از حضور در دادگاه در فیس‌بوک نوشت: از دادگاه که بیرون آمدم پشت کامپیوتر نشستم تا خبرهای مربوط به خودم را بخوانم. صادقانه می‌گویم تا پیش از این تصور می‌کردم خود و خانواده‌ام با رسانه‌هایی مواجه هستیم که به لحاظ فکری تفاوت‌هایی با ما دارند و به همین دلیل خبرهایشان علیه ماست. امروز که مطالب چند خبرگزاری و سایت وابسته به نهادهایی که همه می‌دانید کجاست، را خواندم به این نکته پی بردم که اینها رسانه‌ نیستند. بله! ما با یک دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی مواجه هستیم که رسانه‌ مکتوب، اینترنتی و تصویری هم دارد.
همزمان، برخی رسانه‌های زنجیره‌ای تلاش کرده‌اند رسیدگی به تخلفات عدیده مهدی هاشمی را اقدام علیه آقای هاشمی رفسنجانی جلوه دهند حال آن که آقای هاشمی پیش از این تصریح کرده با رسیدگی قضایی به اتهام پسرش مخالف نیست.
اما اشاره مهدی هاشمی به غافلگیری در برابر دستگاه اطلاعاتی از آن جهت قابل تأمل است که وی به هنگام نقش‌آفرینی در فتنه 88 یا پولشویی و تخلفات عدیده اقتصادی تصور نمی‌کرد روزی در  محکمه حاضر شود و با اسناد تخلفات و خیانت‌های خود روبرو شود. وی به همین اعتبار در خارج کشور اظهارات مفصلی در تماس تلفنی با نیک آهنگ کوثر - که زمانی او را به عنوان سرپرست سایت بهینه‌سازی مصرف سوخت گماشته و بودجه کلانی در اختیارش گذاشته بود - علیه نظام داشته و صراحتا از نقش خود در آشوب‌افکنی و فتنه‌انگیزی خبر داده است. همچنین برخی همکاران وی در پولشویی نظیر حمزه کرمی، رازهای مهمی درباره تخلفات اقتصادی مهدی هاشمی فاش کرده‌اند و بنابراین اسباب رسوایی وی فراتر از صرف رصدهای اطلاعاتی است. در حقیقت بی‌پروایی‌های مهدی هاشمی در قانون‌شکنی، اکنون به طور آشکار گریبان وی را گرفته است."

به گزارش دولت بهار تایید اصالت فایل صوتی مکالمه مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر توسط کیهان در حالی است که محسن هاشمی و محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی آن را تکذیب کرده بودند.

بعد از انتشار این نوار، محسن هاشمی، در گفت‌و‌گو با روزنامه آرمان روابط عمومی، روزنامه منتسب به هاشمی رفسنجانی نوار مربوط به سخنان برادرش را ساختگی می داند و اعلام می‌کند که این نوار و بسیار مشکوک دانست.
محسن هاشمی گفت: من به‌عنوان برادر بزرگ مهدی می‌گویم که او علاقه زیادی به نظام و کشورش دارد بنابراین می‌توانم پاسخ شما را این‌گونه بدهم که نوار ساخته شده و مشکوک است. سازندگان این نوار، احتمالا صداهای پراکنده از مهدی داشتند و در بخشی قسمت‌ها هم به تقلید صدای مهدی پرداخته‌اند و در نهایت معجونی را به عنوان صدای ضبط شده مهدی تحویل این سایت‌ها داده‌اند....این نوار از نظر من، مهدی و بقیه اعضای خانواده کذب و ساخته شده است و هدف آن هم بسیار مشهود است. آنها می‌خواهند از این طریق اقداماتی در جامعه و کشور ایجاد کنند و اذهان را مشغول نمایند. اگر چنین چیزی صحت داشت، آنها خیلی پیش از این موارد را رو می‌کردند. این اقدام در این زمان مشکوک بودنش نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد. احتمالا ساخت این نوار به اهدافی در پرونده‌ای بازمی‌گردد که به غلط در کانادا از سوی شخصی به نام بوذری برای مهدی ساخته شده بود که البته تنها برادر من در آن مطرح نبود و برخی مسئولان دیگر هم بودند. با پیگیری‌های مهدی، مشخص می‌شود ادعاهایی که علیه او مطرح شده، صحت نداشته و پرونده‌سازان به دنبال اهداف دیگری بوده‌اند. بعد از آن به علیزاده‌طباطبایی (وکیل) ایمیل زدند که مهدی نباید پیگیر پرونده باشد. آنها گفته بودند درصورت اصرار مهدی به پیگیری این پرونده، صداهایی از او منتشر خواهند کرد که به ضررش خواهد بود. پس از پیگیری‌های مجدد درمورد پرونده با انتشار این نوار ساختگی خواستند تا مهدی را وارد ماجرای جدیدی کنند.

این گزارش حاکی است دو روز پس از اظهارات محسن هاشمی، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در پاسخ به خبرنگاری که پرسید: "به تازگی یک فایل صوتی در رابطه با مهدی هاشمی منتشر شده آیا دادستانی بر روی این پرونده مطالعه‌ای انجام خواهد داد؟" پاسخ داد: "هر کسی این موضوع را تکذیب کند به خودش منتسب می‌شود."

حال پس از گذشت حدود دوسال و نیم از ماجرای انتشار فایل صوتی و همزمان با دادگاه مهدی هاشمی، بار دیگر تایید آن توسط کیهان می تواند پرونده آقازاده معروف را پیچیده تر کند.