پروژه اخلال امنیتی در انتخابات مجلس نهم که از مدت‌ها قبل به‌طور جدی با برنامه‌ریزی گسترده از سوی طیف‌های مختلف ضد انقلاب در خارج از کشور و با همراهی و هدایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس، هلند و فرانسه تهیه شده بود، هفته جاری با برگزاری یک کنفرانس پرحاشیه و پرهزینه که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، رسما کلید خورد.

۵۰ نفر از مخالفان و اعضای گروه‌های ضد انقلاب در نشستی دو روزه با عنوان "اتحاد برای دموکراسی" شرکت کردند و درباره راه‌های بهبود دموکراسی در ایران و انتخابات پیش روی مجلس نهم به رایزنی پرداختند. گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از استکهلم پایتخت سوئد، حاکی است که این نشست با میزبانی بنیاد اولاف پالمه و تحت تدابیر شدید امنیتی روز شنبه چهارم فوریه آغاز به کار کرد و روز یکشنبه پنجم فوریه نیز به کار خود پایان می‌دهد.

آنچه در این همایش حائز اهمیت است، حضور چهره‌های سرشناس از گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در این کنفرانس است که بیانگر برنامه غرب برای ایجاد اختلال امنیتی و اطلاعاتی در جریان برگزاری انتخابات مجلس در ایران است. عبدالله مهتدی رئيس گروهک تروریستی کومله که از حاضران در این کنفرانس بود، اظهار امیدواری کرده که در این نشست دستاوردهایی حول محورهای مشترک و مورد توافق طرفین حاصل شود. وی چگونگی دستیابی به دموکراسی در ایران و دفاع از حقوق بشر را از جمله نقاط مشترک میان شرکت کنندگان در این نشست عنوان کرد؛ رویکردی که به طور خاص انتخابات پیش رو را هدف گرفته است.

از سوی دیگر، حضور افرادی همانند احمد باطبی که از همکاران نهادهای وابسته به کاخ سفید نظیر خانه آزادی است، ردپای پررنگ ایالات متحده در این سناریو را مشخص می‌کند. باطبی که خبرگزاری آسوشیتدپرس وی را "فعال حقوق بشر" معرفی کرده است، می‌گوید: «تا زمانی که روندهای انتخابات در ایران دموکراتیک‌تر نشوند، من اطمینان دارم که در آینده شاهد اعتراض‌های بیشتری خواهیم بود.»

امريكايي‌ها در طي دو سال گذشته تلاش زيادي براي برداشتن مرز بين گروهك‌ها كرده‌اند و سعي مي‌كنند كه با برگزاري نشست‌هاي مرزها و اختلاف‌هاي ميان اين گروهك‌ها را از بين ببرند، به‌طوري كه يكي از اين نشست‌ها سال گذشته با عنوان "گوادولوپ 2" در فرانسه برگزار شد و محمد رضا مدحي به‌عنوان نفوذي سيستم امنيتي كشور به اين پروژه پس از بازگشت به كشور ابعادي از اين ماجرا اعلام كرد.

در عين حال، به نظر مي‌رسد نقطه اميد و اتصال جريان‌هاي خارجي ضد انقلاب براي اجراي توطئه‌هاي امنيتي طراحي شده در سرويس‌هاي غربي، گره خوردن با جريان‌هاي داخلي و يا فعال كردن ظرفيت برخي گروه‌ها به‌طور غير مستقيم است كه اين مسئله باید به عنوان یک شاخص جدی در رفتار و اعلام مواضع نامزدهای انتخابات مجلس نهم دیده شود که با برخی سخنان و اظهارات معنادار، زمینه را برای بازی ناخواسته خود و حامیان‌شان در پازل طراحی شده از سوی مخالفان و دشمنان کشور فراهم نکنند و ضمن تلاش برای ایجاد شرایط رقابتی سالم در عرصه سیاسی، خروجی نهایی این رقابت به نفع مردم و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران باشد.

همچنین باید درنظر داشت که برگزاری این کنفرانس براندازی با حضور سران گروهک‌های تروریستی که مسلحانه علیه امنیت ملی ایران فعالیت می‌کنند در خاک کشور سوئد، می‌تواند به عنوان یک نقطه تاریک در تاریخ رابطه میان جمهوری اسلامی ایران و این کشور اروپایی ارزیابی شود. در این زمینه باید وزارت امور خارجه ضمن احضار سفیر سوئد به دلیل انجام اقدامات مشکوک علیه امنیت ملی ایران در خاک این کشور، مراتب اعتراض شدید ایران را در اين زمينه ابلاغ كند.