بیژن نوباوه وطن در گفت‌وگو با سایت دانا با انتقاد از برخی اظهارنظرها نسبت به گزارش تخلفات صدا و سیما توسط شورای نظارت بر این سازمان گفت: این شورا متشکل از نمایندگانی از قوه مقننه, قضاییه و مجریه است و گزارشات آن صددرصد مبتنی بر قانون و مواد مندرج در قوانین شورای نظارت است، ضمن این که این گزارشات قبل از انتشار به صداو سیما و مسئولین مربوطه نیز ارایه می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما ادامه داد: آنچه بر روی سایت این شورا منتشر شده است با اطلاع اعضا شورا و با مسئولیت دبیرخانه بود از همین رو عدم تمایل برخی از اعضای شورای نظارت در رعایت قانون شورای نظارت نظر شخصی آنهاست.

بیژن نوباوه همچنین اعلام کرد: بیش از چند هزار تخلف کوچک و مختلف در شبکه‌های مختلف سازمان ثبت شده است که این باعث گلایه مسئولین سازمان شده است. در حالی که گزارشات این شورا بر اساس تصمیم جمعی آماده می شود اما گویا برخی ها از این گزارشات زیاد خوشحال نمی شوند.

وی محرمانه بودن این گزارشات را رد کرد و گفت: این گزارشات بر اساس فیلم‌ها و سریال ‌ای پخش شده تهیه می شود و همه مردم آنها را دیده اند لذا عجیب است اگر کسی این گزارشات را محرمانه بداند.

* انتخابات هیات رئیسه شورای نظارت دو نفری انجام شد

نوباوه در ادامه در واکنش به انتخابات برگزار شده هیات رئیسه شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به اینکه دو نفر از اعضا خودشان رئیس انتخاب کرده اند، گفت: مهلت قانونی انتخابات هیات رئیسه هفته آینده به پایان می رسد لذا این انتخابات برای انتخاب رییس جدید شورا هفته آینده انجام خواهد شد.

شورای نظارت بر صدا و سیما اخیرا با انتقاد برخی اعضای آن روبه رو شده است. انتشار گزارش تخلفات صدا و سما باعث برخی واکنش‌ها شده است. گفته می شود ضرغامی نیز با ارسال نامه ای به این شورا از انتقاد شورای نظارت از برخی سریال ها مانند کلاه پهلوی گلایه کرده است.

گفته می شود انتخابات این هیات نظارت در هفته های گذشته نیز با حضور اکثریت اعضا برگزار نشده است.