صبر در حل مشکل پيامکها /محدوديتهاي صدور بنزين/نحوه فعاليت رئيس کل بانک مرکزي/ هکرها،قصد هک کردن سيستم سازمان سنجش / رد کردن دعوت صدا و سيما از طرف موسوي/طراحي چندين برنامه نود و مناظره گونه /و...

** وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از مردم خواست، براي حل مشکل پيامکها که پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايجاد شده است، صبر پيشه کنند.

 

** يکي از کميته هاي مجلس نمايندگان آمريکا ديروز در اقدامي مداخله جويانه، طرحي را پيشنهاد کرد که بر اساس آن صدور بنزين به ايران مشمول محدوديتهاي جديدي قرار مي گيرد.

 

** رئيس کل بانک مرکزي درباره نحوه فعاليت خود با دولت دهم گفت: اگر بخواهند من در خدمت ملت خواهم بود و کار خود را ادامه مي دهم.

 

وزير علوم در حاشيه نشست ديروز هيأت دولت با اعلام اين خبر که هکرها قصد هک کردن سيستم سازمان سنجش در روزهاي اخير را داشتند، گفت: با تمهيداتي که از قبل انديشيده شده بود هيچ کدام از آنها موفق نشدند.

 

** در ديدار سه شنبه شب جمعي از نمايندگان با رئيس جمهور جاي سران مجلس از جمله علي لاريجاني، باهنر، توکلي و حداد عادل خالي بود.

 

** دو تن از عوامل اغتشاشات اخير که مبادرت به ضرب و شتم يک بسيجي کرده و تصاوير آن نيز از تلويزيون پخش شده، از سوي سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسايي و بازداشت شدند.

 

** ميرحسين موسوي دعوت صدا و سيما براي شرکت در مناظره تلويزيوني يا پاسخگويي به سؤالات خبرنگاران را رد کرد. موسوي از صدا و سيما خواسته وقتي اختصاصي بدون حضور خبرنگاران و کارشناسان به صورت زنده در اختيارش قرار دهند.

 

** از عصر روز سه شنبه، شرکت آمريکايي ThePlanet با بهانه هاي واهي و استدلالهايي شبيه تحريم ايران، به قطع سرورهاي بيش از دهها سايت خبري فارسي اقدام کرده است.

 

** روابط عمومي آستان حضرت امام خميني(ره) با صدور اطلاعيه اي، خبر يکي از رسانه ها مبني بر درخواست مجمع روحانيون براي برگزاري مراسم در حرم امام را تکذيب کرد.

 

** رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از ديدار هيأت رئيسه اين کميسيون با هاشمي رفسنجاني و ميرحسين موسوي و محسن رضايي خبر داد.

 

** دفتر رئيس جمهور با صدور اطلاعيه اي گمانه زني هاي اخير برخي پايگاههاي خبري و مطبوعات درباره ترکيب احتمالي دولت دهم را گمانه زني دانست.

 

** دکتر مرتضي ميرباقري در پاسخ به اين پرسش که در ادامه توليد و پخش مناظره هاي سياسي که همزمان با انتخابات به روي آنتن رفت، آيا بحث توليد «نود فرهنگي» و ادامه مناظره ها در دستور کار قرار گرفته است؟ گفت: درصدد طراحي چندين برنامه نود و مناظره گونه هستيم.

 

** احمد رسولي نژاد معاون حقوقي و مجلس وزير تعاون در پاسخ به کنجکاوي ايرنا که از وي در خصوص پانسمان سرش پرسيد، گفت: به عنوان يک بسيجي، روز دوشنبه گذشته با دست خالي به ميان آشوبگران رفتم و از آنها تقاضا کردم که به اموال عمومي و مردم بيگانه آسيب نرسانند، اما آنها در پاسخ محکم بر فرق سرم کوبيدند و مرا مجروح کردند.

 

** باوجود انتشار خبرهايي از منابع عربي منطقه درخصوص اظهارات امير قطر در باره دموکراسي ايران در ديدار با شهردار پاريس، منابع شهرداري پاريس از انتشار اين اظهارات خود داري کرده اند.

 

** دکتر فيصل قاسم، نويسنده عربستاني در مقاله اي در روزنامه القدس العربي لندن، تبليغات گسترده برخي شبکه هاي ماهواره اي و سايتهاي اينترنتي عربي عليه انتخابات ايران را خنده دار توصيف کرد و گفت: رسانه هاي عربي بايد به جاي کوبيدن ايران به سبب داشتن ولايت فقيه، از آنان شيوه کشورداري را بياموزند و دموکراسي را به ملتشان هديه دهند.

 

** عتماد-پس از آن که برخی اخبار تایید نشده از رایزنی هاشمی رفسنجانی با علمای قم حکایت داشت، احمد قابل معتقد است این ها شایعات خود تمامیت خواهان است. قابل در گفت وگویی درباره طرح این شایعات می گوید: «طرف مقابل اصرار دارد شرایط کشور را به گونه ای جلوه بدهد که گویا معترضان به دنبال این هستند که همه ارکان نظام و همه ارگان های رسمی را زیرسوال ببرند و به اصطلاح یک «انقلاب مخملی» کنند.»

 

** اعتماد- برخی منابع خبری از توقیف یکی از روزنامه های بحرین به خاطر «اهانت به احمدی نژاد» خبر دادند.

 

** جمهوری اسلامی -برخلاف شایعاتی که در روزهای اخیر درباره آیت ا... هاشمی رفسنجانی منتشر شده است ایشان این روزها به روال همیشگی سرگرم کارهای عادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و پذیرفتن دیدارکنندگان است. عده ای با اهداف مشکوک در روزهای اخیر اقدام به انتشار شایعاتی از قبیل سفر به قم، استعفا از سمت ها و عدم حضور در دفتر کار درباره آیت ا... هاشمی رفسنجانی کرده و نگرانی هایی را در مردم به وجود آورده بودند.

 

** کیهان-پخش اعترافات برخی عوامل میدانی آشوب های تروریستی اخیر، افراطیون مدعی اصلاح طلبی را نگران کرد. این نگرانی احتمالا از آن جهت است که در صورت روبه رو شدن سران افراطیون با عوامل میدانی آشوب ها و آشکارشدن نحوه هماهنگی ها برای تشنجات خشونت بار هفته گذشته، جای هیچ انکاری باقی نمی ماند.

 

** اعتماد ملی- «لاریجانی فریب خورده است» و «رئیس مجلس سودای ریاست جمهوری در سر دارد»، «زیر سوال بردن شورای نگهبان از سوی لاریجانی جای تاسف دارد» و ... جملاتی هستند که حامیان احمدی نژاد با استناد به آن ها درصدد مقابله با موضع گیری های علی لاریجانی درباره ناآرامی های اخیر کشور برآمده اند.

 

** آفتاب یزد- شنیده شده اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و میرحسین موسوی باهم دیدار و درباره مسائل جاری کشور گفت وگو کردند.

 

** خبر آنلاین مدعی شد: بر خلاف انتظار علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی فیفا هیچ یک از بازیکنان تیم ملی را که در بازی مقابل کره جنوبی مچ بند سبز به دست بسته بودند، تنبیه نخواهد کرد. با توجه به این که استفاده شش بازیکن تیم ملی از مچ بند یک نشانه مفهومی بوده که در سایر نقاط جهان به خودی خود تبلیغ خاصی به حساب نمی آید، هیچ محرومیت خارجی گریبان گیر ۶ بازیکن ملی نخواهد شد.

 

** خبر آنلاین نوشت: سری جدید برنامه عمو پورنگ با اجرای داریوش فرضیایی به زودی از شبکه یک به صورت زنده پخش می شود.

 

** فارس: ماموران نیروی انتظامی به سرنخ هایی درباره عامل یک تیراندازی دست یافته اند.با تحقیقات انجام شده از طریق دوربین های مستقر در صحنه، اظهارات شهود، بررسی محل حادثه، شناسایی و بازجویی از افراد حاضر در صحنه و گزارش پزشکی قانونی، مشخص شده فردی به وسیله یک اسلحه قاچاق به طرف تنی چند از حاضران در خیابان کارگر شمالی تیراندازی می کند که یکی از این گلوله ها از پشت به ندا صالحی اصابت می کند.

 

** ایسنا: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است هرچه زودتر دور دوم سفرهای استانی را به اتمام برساند.علی سعیدلو در مورد دور سوم سفرهای استانی نیز گفت: ان شاءا... این سفرها با تغییراتی انجام می شود.

 

** ایسنا: سفیر ایتالیا در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر پذیرش مجروحان در سفارت ایتالیا در تهران اظهار داشت: این موضوع مغایر با مقررات کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین و مردود است. وی افزود: هیچ دستورالعملی در این زمینه دریافت نکرده ام.

 

** ایلنا: نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت ا... سیداحمد خاتمی اقامه می شود.