عصر امروز حسن روحانی به همراه شش تن از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران و عکاسان حضور پیدا کردند و عکس یادگاری گرفتند. حضور سعید جلیلی از جمله نکات قابل تامل این نشست بود. پیشتر امیرحسین قاضی زاده سخنگوی سابق جبهه پایداری بعد از برگزاری اولین کنفرانس خبری حسن روحانی، تاکید کرده بود که اگر زودتر از این مواضع حسن روحانی خبر دار می شد، به او رای می داد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ علی اکبر ولایتی که به دلیل خودداری از انصراف در انتخابات و اتخاذ مواضع خاص در مناظره های انتخاباتی نقش مهمی در پیروزی حسن روحانی ایفا کرد، باز هم از روبرو شدن با محمد باقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل اجتناب کرد. نماینده جریان حامی دکتر احمدی نژاد به عنوان پیروز انتخابات سال 1388، از صحنه حذف شد.
در اولین سالگرد پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رییس دولت یازدهم کشورمان ظهر امروز پس از اتمام نشست مطبوعاتی‌اش میزبان تعدادی از رقبای خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.
روحانی به همراه رقبای انتخاباتی خود ضمن صرف ناهار در مورد مسائل کشور بحث و گفت‌وگو کردند.
در این نشست، افرادی چون حداد عادل، محمد باقرقالیباف، سعید جلیلی، محسن رضایی، محمدرضا عارف، غرضی حضور داشتند و تنها غایب این نشست، علی‌اکبر ولایتی بود که پیش‌تر در خبرها آمده بود به چین سفر کرده است.
حسن روحانی بعد از بدرقه میهمانان خود در جمع خبرنگاران به تشریح علل برگزاری این نشست و مسائل مطرح شده در آن پرداخت.
این نشست در ساختمان قرمز نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود و در راهروهای این ساختمان، عکس‌هایی از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رقابت‌های انتخاباتی نصب شده بود.
در این مراسم، حسین فریدون، نهاوندیان و حسام‌الدین آشنا نیز روحانی را همراهی می‌کردند و بعد از اینکه عکس یادگاری گرفته شد، حسام‌الدین آشنا از حضار خواست تا برای سلامتی حسن روحانی و رقبایش صلوات بفرستند.

روایت عارف از دیدار روحانی با رقبای انتخاباتی

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جزئیات دیدار امروز رییس جمهور با رقبای انتخاباتی اش را تشریح کرد.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد جلسه ظهر امروز حجت‌الاسلام روحانی با نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جلسه بسیار خوب و صمیمانه‌ای با حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته برگزار شد و اینگونه جلسات برای همراهی و همدلی بسیار کارساز است و می‌تواند در کمک و حمایت بیشتر از دولت مفید و موثر واقع شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به میزبانی رییس جمهور از رقبای انتخاباتی‌اش در نهاد ریاست جمهوری به صرف نهار، گفت: در این جلسه در ارتباط با مسائل مختلف کشور هم‌اندیشی و همفکری صورت گرفت.

دولت بهار