دکتر احمدی‌نژاد گفت: امروز نیروهای غربی در اطراف ایران خیمه زده‌اند و هر روز ملت ایران را تهدید می‌کنند، در مقابل تهدید آنها آیا یک دولت مردمی باید تسلیم شود یا از حقوق مردم خود دفاع کند؛ پاسخ به این سوال کاملا روشن است.

رییس جمهور دوران برده داری و استعمار را از سیاه ترین دوران تاریخ بشر دانست و با تاکید بر ضرورت محاکمه کسانی که این دوران را بر ملت ها حاکم کرده اند و پرداخت خسارت از سوی آنان، اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران در مقابل دولت های فاسد در حقیقت برای دفاع از انسانیت خود و سایر ملت های جهان است.
 

دکتر احمدی نژاد در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اسلامی غنا:

ایستادگی ملت ایران در مقابل دولت های فاسد برای دفاع از انسانیت در جهان است

دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع دانشجویان، اساتید دانشگاه اسلامی غنا، اظهار داشت: در هر جای جهان که فقر، فاصله طبقاتی، جنگ و کینه ورزی وجود دارد، می توان رد پای سلطه گران و شیاطین بین المللی را پیدا کرد، چرا که سلطه گران انسانها همواره را در فقر و عقب ماندگی بدون علم و در حال جنگ و کینه ورزی می‌خواهند.

رییس جمهور ماموریت مشترک همه ملت ها را تلاش برای استقرار توحید، عدالت و عشق در جهان دانست و گفت: اگر انسانها در برابر زورگویان و قدرت طلبان جهان تسلیم شوند، در این صورت اثری از انسانیت در جهان باقی نخواهد ماند و ایستادگی ملت ایران در مقابل دولت های فاسد در حقیقت برای دفاع از انسانیت خود و سایر ملت های جهان است.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: معتقدیم وجود ظلم در جهان حقیقت انسانها را نابود می کند و به همین دلیل است که با ظالمان و جنایتکاران بین المللی مخالف هستیم و همواره مخالفت خود را با صدای بلند اعلام می کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اشغال کشورها و چپاول ثروت و تحقیر ملت ها مخالف است و معتقدیم هیچ انسانی نمی تواند ظلم، بی عدالت و اشغالگری را به رسمیت بشناسد.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه انسان آزاد هرگز نمی تواند دوران سیاه برده داری را به رسمیت بشناسد، گفت: کسانی که دوران برده داری و استعمار را بر ملت ها حاکم کردند، امروز اهداف استعماری خود را با شعارهای دیگری پیگیری می کنند و به جای اینکه شرمنده ملت ها باشند طلبکار بوده و علاقمند هستند که فرمانده جهان باشند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران و ملت های آزاده و مستقل جهان هرگز زیر بار تحمیل قدرت های استعماری نخواهند رفت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، رفاه و پیشرفت برای همه ملت ها بوده و اعتقاد به این موضوع، باور و ایمان قطعی ما است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز جهان نیازمند عدالت و آزادی است، اظهار داشت: حاکمیت امروز جهان در مقابل عدالت و آزادی قرار دارد ، در حالی که ظالمان و ناعادلان باید جای خود را به انسانهای عادل و ‌آزاد دهد.

رییس جمهور با بیان اینکه استقرار عدالت در جهان نیازمند انسانهایی است که وجودشان سرشار از عدالت باشد و اینها از جنس انبیا و پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، اضافه کرد: امروز جهان نیازمند عدالت مطلق و مردی از جنس پیامبر اکرم(ص) است و خدای متعال چنین فردی را خلق کرده است؛ او فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام (ص) است که همراه حضرت مسیح(ع) خواهد آمد و جهان را سرشار از توحید و عدالت کرده و تمامی ستمگران را سر جای خود خواهد نشاند؛ او فراتر از همه نژادها و زبانها و متعلق به همه انسانها بوده و به دنبال نجات همه ملت ها است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه قدرت های فاسد در حال نزول بوده و به پایان راه رسیده اند، گفت: مستکبران در گناهان و ظلم خود، گرفتار بن بست های شکننده و حل ناشدنی هستند.

رییس جمهور که اظهاراتش با شعارها و تشویق دانشجویان و اساتید دانشگاه اسلامی غنا مورد تایید قرار می گرفت در ابتدای اظهارات خود در این نشست، در تشریح مهمترین ماموریت انسان در جهان، اظهار داشت: خدای متعال به انسان به عنوان بالاترین و مهمترین مخلوق خود، ماموریت داده تا از فرصت زندگی در جهان برای رسیدن به کمال، سعادت و برپایی زندگی سعادتمند و سرشار از نشاط و امید به عنوان مقدمه حیات ابدی استفاده کند.

دکتر احمدی‌نژاد اعتقاد به توحید را به عنوان اولین عامل برای رسیدن انسان به کمال برشمرد و اظهار داشت: همه زیبایی ها و کمالات بر پایه توحید محقق می شود.

وی افزود: عدالت که انعکاس توحید در زندگی انسان محسوب می شود، دومین عامل برای رسیدن به کمال است؛ در حقیقت عدالت فرصتی برابر برای رشد و شکوفایی همه انسانهاست.

رییس جمهور عشق و محبت را از دیگر عوامل رسیدن انسان به کمال دانست و گفت: عشق به انسانها لازمه سعادت دنیا و آخرت است و تمام زیباییها در سایه برخورداری از این ویژگی شکوفا می شود.

دکتر احمدی‌نژاد علم و معرفت را به عنوان یکی دیگر از عوامل رسیدن به کمال برشمرد و ادامه داد: انسان با علم معنا می یابد و بدون علم و معرفت رسیدن به کمال و پیشرفت امکان پذیر نمی باشد.

رییس جمهور با طرح این سوال که چرا تاکنون سعادت در جامعه بشری مستقر نشده است؟ گفت: پاسخ این سوال اینست که عوامل و لوازم رسیدن انسان به کمال هنوز به طول کامل محقق نشده و جامعه بشری آنطور که باید با راه و پیام پیامبران همسو و همراه نگردیده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه سلطه گران اجازه ندادند که توحید عشق و عدالت در جامعه بشری جاری شود، خاطر نشان کرد: آنان ملت ها را در فقر، بیسوادی و عقب ماندگی نگه داشتند تا به واسطه آن منابع و ثروت ملت ها را چپاول کرده و منافع خود را تامین کنند.

رییس جمهور در بدو ورود به دانشگاه اسلامی آکرا مورد استقبال پرشور و صمیمی دانشجویان و اساتید این دانشگاه قرار گرفت، به نحوی که دانشجویان با شعار «الله اکبر» و ذکر صلوات خوشحالی خود را از حضور رییس جمهور در دانشگاه خود ابراز کردند.

در این مراسم همچنین لباس محلی کشور غنا و تقدیرنامه ای به پاس خدمات دکتر احمدی نژاد در دفاع از عدالت و حقوق ملت ها از سوی رییس دانشگاه به رییس جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

دکتر احمدی نژاد در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور غنا:

ایران و غنا مسئولیت های مشترکی برای استقرار نظام عادلانه در جهان دارند

رییس جمهور با بیان اینکه توسعه همکاری بین کشورهای مستقل به نفع صلح و عدالت جهانی است، اظهار داشت: ساختن جهانی سرشار از عدالت و دوستی، نیازمند استقرار نظامی عادلانه است و در این زمینه کشورهای مستقلی مانند ایران و غنا مسئولیت های مشترکی در سطوح بین المللی دارند.
دکتر محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری مشترک با همتای غنایی خود که پس از امضای اسناد همکاری برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و غنا گفت: دیدگاه استقلال طلبی و عدالت خواهی دو ملت و دو دولت، ایران و غنا را به هم پیوند داده است، به گونه ای که امروز در مجامع بین المللی و از جمله در جنبش عدم تعهد همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر داریم و هر دو مصمم هستیم روابط خود را در زمینه‌های گوناگون گسترش دهیم.

رییس جمهور به همکاری دو کشور در جنبش عدم تعهد اشاره کرد و افزود: ایران امروز مسئولیت جنبش عدم تعهد را به عهده دارد و غنا از پایه گذاران اصلی این جبنش است و دو کشور می توانند از ظرفیت های این جبنش برای استقرار نظم عادلانه در جهان استفاده کنند.

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تحریم های کشورهای غربی علیه ایران و وجود تنش بین ایران و غرب اظهار داشت: ملت ایران هیچ گاه با دولت‌های غربی تنش و دعوایی نداشته است، بلکه آنها با ملت ایران دعوا دارند و آنها هستند که به کشور ما حمله کرده و دنبال چپاول منابع و ثروت ملت ایران بوده اند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: آ‌یا می شود عنوان مبارزات استقلال طلبانه غنا را دعوای مردم غنا با غرب دانست؟ دولت و ملت ایران هیچ وقت در ‌آمریکا و کشورهای غربی دست به کودتا نزده و هیچ گاه یک دولت دیکتاتور را به کشورهای غربی حاکم ننموده و هیچ گاه نیز به غرب حمله نظامی نداشته است.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: امروز نیروهای غربی در اطراف ایران خیمه زده‌اند و هر روز ملت ایران را تهدید می‌کنند، در مقابل تهدید آنها آیا یک دولت مردمی باید تسلیم شود یا از حقوق مردم خود دفاع کند؛ پاسخ به این سوال کاملا روشن است.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر تصریح کرد: ملت ایران به رغم همه فشارهای ناجوانمردانه به سرعت در حال پیشرفت است و به طور نمونه قبل از تحریم جمهوری اسلامی ایران سالیانه 32 میلیون تن سیمان تولید می کرد، اما امروز این میزان به 80 میلیون تن رسیده است و از یک وارد کننده به صادر کننده تبدیل شده ایم و از سوی دیگر از روزی که آنها ملت ایران را تحریم کرده‌اند، ما هسته ای شده و در عرصه علوم فضایی و تولید علم و نانوتکنولوژی جزء کشورهای برجسته جهان هستیم.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ گاه از تنش و درگیری استقبال نمی کند، اظهار داشت: معتقدیم همه ملت ها باید با یکدیگر همکاری کنند و این به نفع همه است و اگر یک ملتی تصمیم بگیرد پیشرفت کند، اگر همه قدرتهای استعماری مقابلش باشند، نخواهند توانست در مقابل آن ملت مانع ایجاد کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: یک ملت باید برای پیشرفت سختی ها را تحمل کند؛ اگر چه امروز فشارهای مستکبران مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است، اما نتوانسته روند پیشرفت ملت ایران را متوقف کند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری، احترام به حقوق متقابل و اجرای عدالت را به تنش و مقابله ترحیج می دهد و بر این موضوع بارها تاکید کرده است.

رییس جمهور گفت: روابط بین ملت ها باید بر اساس فرهنگ و ارزش های انسانی استقرار یابد و فکر نمی کنم پاسخ کسانی که با اسلحه و استفاده از نظامات ناعادلانه جهانی بخواهند ملتی را تحت فشار قرار دهند، تسلیم باشد.

رییس جمهور غنا نیز در این کنفرانس مشترک خبری در پاسخ به سوالی درباره همکاری های ایران و غنا اظهار داشت: در دهه 80 میلادی غنا به خاطر مشکلات زیادی مواجه بود و مجبور شد بسیاری از سفارتخانه های خود را در دنیا از جمله در ایران تعطیل کند، اما جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل نشان نداد و این نشان دهنده علاقه این ملت به گسترش روابط با کشور غناست.

وی تصریح کرد: ایران و غنا از روابط نزدیک و تاریخی برخوردار بوده و مصمم هستیم همکاری و همبستگی خود را در عرصه های مختلف دوجانبه و در قالب جنبش عدم تعهد هر چه بیشتر ارتقاء دهیم.

رییس جمهور غنا خاطرنشان کرد: ایران و غنا ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند که می توانند از این ظرفیت ها به نفع منافع دو ملت و سایر ملت ها استفاده کنند.
 

دکتر احمدی نژاد در دیدار رییس مجلس غنا:

حضور تمام ملت ها در مدیریت جهان، نسخه درمان آلام امروز جامعه بشری است

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: رفع سلطه گری، احترام به استقلال و فرهنگ ملت ها، صلح و دوستی و پیشرفت برای همه، همکاری های بین ملت ها و حضور تمامی ملت ها در مدیریت جهان، نسخه درمان آلام امروز جامعه بشری است و در این چارچوب ایران و غنا در یک جبهه قرار دارند.
دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در دیدار رییس مجلس غنا، دو کشور و دو ملت را دارای اشتراکات بسیار عمیقی دانست و گفت: طرفداری از عدالت و شرافت انسانی فصل مشترک دو ملت ایران و غناست و هر دو ملت با یکجانبه گرایی، ظلم، اشغال و جنگ افروزی در جهان مخالف بوده و به دنبال استقلال و ارزش های انسانی هستند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردم غنا پیشگام مبارزه با استعمار بودند و به همین خاطر غنا به لحاظ فرهنگی و ارزش های انسانی بسیار غنی است.

دکتر احمدی‌نژاد ضرورت گسترش روابط دو کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران و غنا از روابط سازنده و مثبتی برخوردار هستند و البته به لحاظ اقتصادی همکاری های دو کشور به اندازه ظرفیت های موجود گسترش نداشته که باید در این زمینه همکاری های خود را گسترش داده و تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود را به نفع دو ملت فعال سازیم.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده که روابط خود را در عرصه دوجانبه و بین المللی گسترش دهیم.

رییس جمهور با بیان اینکه سرمایه داری و مارکسیسم شکست خورده و جهان نیازمند راه جدیدی است، اظهار داشت: ویژگی های راهی که امروز بشریت به آن نیاز دارد را پایه گذاران هوشمند جنبش عدم تعهد از جمله غنا به خوبی تبیین کرده اند و امروز روزی است که می توان اهداف جنبش عدم تعهد را احیا کرد.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: امروز در مقطعی از تاریخ قرار داریم که نظام های سلطه گر به سرعت در حال افول هستند و این یک فرصت تاریخی برای ملت های مستقل است که با تاکید بر اشتراکات خود مسیر جدیدی را پیش روی بشریت بگشایند.

رییس جمهور در ادامه بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: مهمترین تاثیر همکاری های نزدیک پارلمانی این است که اندیشه های دو ملت عمومی و مردمی شده و از سویی دیگر از اقدامات دولت ها برای گسترش روابط پشتیبانی می شود.

رییس مجلس غنا نیز در این دیدار با تمجید از ایرانیان به خاطر حفظ هویت و تمدن خود در طول تاریخ اظهار داشت: یک انسان باید بر سر چیزهایی که دارد ایستادگی و مقاومت کند و مردم ایران از چنین ویژگی هایی برخوردار هستند و به همین خاطر است که غنا برای روابط خود با ملت ایران ارزش ویژه ای قائل است.

وی با بیان اینکه غنا خواستار ایجاد همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: پارلمان غنا آمادگی دارد در این راستا همکاری های لازم را انجام دهد و باید در عملیاتی شدن موافقتنامه های بین دو کشور تسریع شود تا مردم دو کشور از منافع آن برخوردار شوند.

رییس مجلس غنا در ادامه با بیان اینکه مردمانی که برای یک آرمان عدالتخواهانه تلاش می کنند هرگز شکست نخواهند خورد، گفت: روابط ایران و غنا بر اساس آرمان عدالتخواهانه شکل گرفته و بر این اساس نیز گسترش خواهد یافت.

وی همچنین ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد را بسیار مثبت و مفید ارزیابی کرد و گفت: غنا کاملا آمادگی دارد با اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا جایگاه جنبش عدم تعهد همکاری و از آنها حمایت کند.
 

در دیدار دو جانبه رؤسای جمهور مطرح شد

همکاری ایران و غنا در جنبش عدم تعهد می تواند سمبلی برای نزدیک کردن کشورهای در حال توسعه به یکدیگر باشد

روسای جمهوری ایران و غنا مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی و راههای گسترش روابط و همکاری های دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
دکتر محمود احمدی‌نژاد و رییس جمهور غنا در دیدار یکدیگر با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت، بر ارتقای سطح روابط در عرصه های دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی تهران - اکرا، متناسب با ظرفیت های گسترده موجود تاکید کردند.

رییس‌جمهور در این دیدار روابط ایران و غنا را عمیق و پایدار دانست و با بیان اینکه دو کشور در یک جبهه فرهنگی قرار دارند، اظهار داشت: باید روابط دو کشور به گونه ای ارتقا یابد که در زندگی مردم و پیشرفت دو کشور آثار مثبت و ملموسی داشته باشد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت و دولت غنا پیشگام استقلال خواهی و عدالت طلبی در جهان هستند، گفت: غنا جزء پایه گذاران جنبش عدم تعهد است و این ویژگی ها فرصت های بسیار زیادی برای ایجاد همکاری‌های گسترده و همه جانبه در عرصه دوجانبه و بین الملللی در برابر دو ملت قرار داده است که باید از این فرصت ها برای پیشرفت دو ملت و برقراری نظام عادلانه جهانی استفاده کنیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: همکاری های ایران و غنا به نفع هر دو ملت و صلح و امنیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران پیشرفت غنا را پیشرفت خود می داند.

رییس جمهور غنا نیز در این دیدار روابط دو کشور را بسیار نزدیک و تاریخی دانست و گفت: غنا به تلاش برای بهبود روابط خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و همبستگی خود را با سازمان های بین المللی و به خصوص جنبش عدم تعهد با قوت ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و غنا ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانند کارهای زیادی به نفع ملت های خود و تثبیت صلح و امنیت در جهان انجام دهند.

رییس جمهور غنا خاطرنشان کرد: همکاری ایران و غنا در جنبش عدم تعهد می تواند سمبل و فرصتی برای نزدیک کردن کشورهای در حال توسعه به یکدیگر باشد.