برخی برای انتخابات نقشه کشیده اند در حالی که به آنها می گویم شما نقشه بکشید؛ کار این ملت هم، نقش بر آب کردن نقشه های شماست/ سال 89 یکی از سران صهیونیست‌ها در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ما

کاری خواهیم کرد که احمدی‌نژاد نابود شود و دیگر کسی جرأت نکند اسم احمدی نژاد را بیاورد

محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم اصفهان در میدان نقش جهان اصفهان اظهار کرد: همان‌طور که در اقتصاد برخی می‌خواهند، گلوگاه را در دست خود بگیرند در عرصه سیاست نیز برخی می‌خواهند گلوگاه سیاست را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: نمی‌دانم اینها از کجا آمدند و خود را اصل نظام و انقلاب می‌دانند و می‌گویند رهبری متعلق به ماست در حالی که رهبری متعلق به 75 میلیون ملت ایران است و همه عاشق ایران، نظام و رهبری‌اند.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که برپایی عدالت سخت است و نیازمند ایستادگی است، ادامه داد: زیاده‌خواهان می‌گویند که رها کن، کسی که 500 میلیارد تومان برده و سراغ او می‌رویم، می‌گویند به او دست نزن چون اقتصاد خراب می‌شود، وقتی می‌خواهیم پنج میلیون یا 15 میلیون به جوانان وام بدهیم صدای همه‌شان بلند می‌شود.

رییس‌جمهور همچنین گفت: اجرای عدالت نیازمند مراقبت و حضور دائمی است، اما امروز کسی که بر عدالت پافشاری می‌کند خود او را متهم می‌کنند. اینها تکرار تاریخ است، باید مراقب باشیم و در به پا داشتن عدالت پافشاری کنیم و خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.
احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که ما یک ملت بزرگ هستیم و هزاران سال از فراز و نشیب‌های تاریخ و حوادث گوناگون عبور کرده‌ایم، افزود: از ابتدای تاریخ ملت ایران در آرزوی توحید و استقرار حکومت توحیدی و عدالت‌محور بوده است و هر جا ندایی از عدالت برخواسته به کمک آن شتافته و پای آن ایستاده است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ملت ایران زمانی که با خبر شدند حضرت عیسی(ع) می‌آید، به استقبال او رفتند، گفت: زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شد، جمعی از بزرگان و فرهیختگان و اندیشمندان ملت ایران حرکت کردند و به استقبال ایشان رفتند و پیام ایشان که به ملت ایران رسید، ملت ایران با اشتیاق آن را پذیرفت و از امانت او و راه او صیانت کرد. عشق اهل بیت نیز در دل ملت ایران نشست و آرزوی تحقق عدالت علوی آرزوی قطعی ملت ایران شد و 1400 سال به عشق استقرار حکومت علوی تلاش و ایستادگی کرد.

وی با بیان این‌که آرزوی اصلی ملت ایران برای استقرار حکومت علوی در طول تاریخ محقق نشد، افزود: اما پس از انقلاب، ملت ایران یکپارچه به ندای امام خمینی لبیک گفت و هشت سال پای آن جنگید و 220 هزار شهید و چندصد هزار جانباز و آزاده را تقدیم کرد و برای استقرار حکومت علوی که البته یک آرزوی جهانی است متحمل سختی‌ها و دشواری شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز نیز ملت ایران 34 سال در پای استقرار حکومت علوی، امامت و ولایت ایستاده و بداخلاقی‌ها را تحمل کرده است. نکته ظریفی وجود دارد و آن این‌که برخی تصور می‌کنند، به محض این‌که انقلاب پیروز شد و نظام ولایت مستقر گردید، آخر خط است و همه چیز تمام شده و خیال‌مان راحت است، اما من می‌خواهم بگویم که اینگونه نیست.

رییس‌جمهور تصریح کرد: حکومت علوی نیازمند تلاش‌های مستمر، هوشمندی و مراقبت است؛ چرا که برپایی عدالت دشوار است و سخت‌ترین مرحله حکومت پیامبران بوده است.

وی با بیان این‌که شاخصه حکومت علوی، عدالت است، گفت: عدالت همان است که امام علی (ع) به خاطر پافشاری بر آن به شهادت رسید و فرمود که اگر برپایی عدالت و گرفتن حق مظلومی از ظالمی نبود، افسار خلافت را گردن شتر خلافت می‌انداختم و رها می‌کردم. عدالت ستون است و انعکاسی از توحید در جامعه. عدالت یعنی عده‌ای برای خود امتیاز نخواهند و خود را مالک مردم و بالاتر از آنها ندانند.

وی ادامه داد: تمایل به زیاده‌خواهی یک تمایل بسیار قوی و جدی است، لذا باید مراقب بود. برپایی عدالت نیازمند هوشمندی دائمی و همگانی است. نباید تصور شود که مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور هستند و خودشان عدالت را انجام می‌دهند. باید همه برای برپایی عدالت تلاش کنیم و این گردنه‌ای است که باید از آن عبور کرد.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: کار سخت است و نیاز به ایستادگی دارد. صحنه کشور را می‌بینید، دو زار پول می‌گذاریم در جیب ملت، همه بلندگوها فعال می‌شود که این مساله عامل خرابی‌های اقتصاد است و جالب این‌که توطئه‌های دشمنان را هم کنار می‌گذارند و کار دشمن را هم توجیه می‌کنند. در مناطق محروم که کار می‌کنیم، می‌گویند پول خرج کرد و اقتصاد خراب شد، در حالی که کمک به محرومان و مناطق محروم از جلوه‌های عدالت است. می‌گویند مسکن مهر اقتصاد را خراب کرده است. اگر مسکن مهر نبود مردم چطور باید خانه‌دار می‌شدند.

وی با تاکید بر این‌که اجرای عدالت نیازمند مراقبت و حضور دائمی است، افزود: امروز کسی که پافشاری بر عدالت می‌کند، خود او را متهم می‌کنند. باید مراقب باشیم و در به پا داشتن عدالت پافشاری کنیم، در عرصه بین‌الملل نیز باید عدالت مستقر شود، اما اجازه نمی‌دهند و تا حرکت می‌کنیم بهانه درست می‌کنند. یک روز مساله هسته‌ای را و روز دیگر مساله دیگر را پیش می‌کشند. مهم‌ترین مشکل مستکبران نیز عدالت است؛ چراکه اگر عدالت برپا شود، نمی‌توانند قاره‌ها را غارت کنند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ملت ایران ظرفیتی دارد که می‌تواند به قله‌ها دست یابد و الگو شود، اظهار کرد: امروز ماموریت ملت ایران این است که ایران را بسازد و به یک الگو برای تمام دنیا تبدیل کند، اما برخی دائما آیه یاس می‌خوانند و توی دل مردم را خالی می‌کنند و جیب‌های خود را پر. ایستادن و ساختن ایران و پیگیری عدالت شدنی است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: مسئولیت ملت ایران سنگین است. ما یک امانت داریم و آن سرزمین ایران است که پر از ثروت و استعدادهای طبیعی و ملتی مومن، موحد و شجاع است و مسئولیتی داریم که این مسئولیت ساختن ایران و برافراشتن پرچم عدالت و زمینه‌سازی برای استقرار عدالت و حاکمیت مولایمان امام زمان (عج) است.

رییس جمهوری گفت: «برخی برای انتخابات نقشه کشیده اند در حالی که به آنها می گویم شما نقشه بکشید؛ کار این ملت هم، نقش بر آب کردن نقشه های شماست.»

وی با بیان این‌که امروز ملت ایران نقطه‌ی امید ملت‌های جهان است، گفت: شعار امسال حماسه سیاسی و اقتصادی است که مستلزم حضور ملت است. وقتی مشکلی پیش می‌آید و مسائل پیچیده و توطئه‌ها گسترده‌ می‌شود، نیازمند حرکت بزرگی است که تبلیغات دروغین را بشکند و این حرکت نیازمند حضور همه ملت است. تمام طراحی‌های بیگانگان با حضور ملت و تصمیم ملت ریشه‌کن خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که مقدمه حماسه سیاسی و اقتصادی، اعتماد به ملت و اراده آن است،‌گفت: امام و رهبری هم بر اعتماد به ملت و اراده ملت تاکید داشتند. رهبری فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و این معنا دارد یعنی هیچ کس نباید خود را صاحب ملت و جای ملت بپندارد و فکر نکند که به جای ملت می‌تواند تصمیم‌گیری کند. همه سلایق باید باشند و ملت تصمیم بگیرد و آنچه ملت تصمیم گرفت همه باید از آن تبعیت کنند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: من به تمامی دشمنان ملت ایران اطمینان می‌دهم که ملت ایران ریشه تمامی بدخواهانش را بر خواهد کند. ملت ایران ملتی نیست که صحنه را ترک کند. در طول تاریخ آنکه مانده ملت ایران بوده و آنکه که به زباله‌دان تاریخ پیوسته دشمنانش بودند.

وی افزود: نظام سرمایه‌داری امروز دچار مشکلات فراوانی شده که بخشی از آن را از طریق بخش‌هایی مثل بانکداری به ما انتقال داده است. آنها برای جبران ضعف خود به دنبال بحران می‌گردند. من می‌خواهم به کشورهای شرق آسیا پیامی برسانم. ما امروز شاهد درگیری‌هایی میان دو کره و چین هستیم و فضا میان آنان فضای جنگ و تهدید شده است. من از آنان می‌خواهم که همچون گذشته هوشیار باشند و بدانند که این مسائل طراحی دشمنان بشریت است و آنها می‌خواهند جنگ به راه بیندازند که با آن کشورهایی را که در حال پیشرفتند خراب کنند و از سوی دیگر به آنان پول بدهند و مشکلات خودشان را حل کنند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: من از مسئولان دو کره، چین و ژاپن خواهش کنم که خویشتنداری و حوصله کنند. آمریکا در تلاش است تا پایگاه‌های خود را در این کشورها حفظ کند و از آنان می‌خواهم که گفت‌وگو کنند و از همین جا اعلام آمادگی می‌کنیم که واسطه شویم تا با یکدیگر گفت‌وگو کنید. اجازه ندهید دشمنان شما را تخریب کنند و خود را آباد.

وی گفت: ملت ایران با یک حضور حماسی در انتخابات و با یک منتخب 30، 40 میلیونی قدرت خود را نشان خواهد داد و از این راه تمام مشکلات را حل خواهد کرد. ما نیز تا ثانیه آخر و تا آخرین نفس برای ملت و آبادانی کشور خدمت خواهیم کرد.

رییس جمهور با بیان این که دور چهارم سفرهای استانی بنا به دلیلی به تاخیر افتاد که در زمان مناسب دلایل آن را بیان خواهم کرد، اظهار داشت: با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که دور چهارم سفرهای استانی به 20 استان هنوز باقی مانده است که اگر هفته ای دو سفر استانی انجام دهیم، می توانیم آن را به پایان برسانیم.
وی خطاب به مردم اصفهان گفت: ما نوکر شما هستیم و هر کاری از دستمان برآید برای ملت انجام خواهیم داد و تا ثانیه آخر و نفسی که داریم از خدمتگزاری و رفع مشکلات مردم کوتاه نخواهیم آمد.
رییس قوه مجریه با تبیین رسالت تاریخی ملت ایران اظهار داشت: مسوولیت تاریخی ملت ایران ساختن ایران و برافراشته شدن پرچم توحید و عدالت و زمینه سازی برای استقرار عدالت در جهان به منظور برپایی حکومت جهانی مولایمان، حضرت مهدی (عج) است.
رییس جمهور گفت: برخی رسانه های داخلی هر روز تصویر منفی از کشور نشان می دهند چرا که آنها نمی خواهند نشاط ملت ایران را ببینند اما بدانند ممکن است فشارهایی بر ملت بیاید اما ملت ایران ملتی نیست که صحنه ها را ترک کند و آنچه می ماند ملت ایران است و دشمنان ملت رفتنی هستند.
وی با بیان این که باید عدالت در صحنه بین المللی هم مستقر شود گفت: در زمانی که عدالت در صحنه بین المللی مستقر نشود دشمنان اجازه نخواهند داد ملت ها پیشرفت کنند.
رییس قوه مجریه با بیان این که یک روز صدام و یک روز هسته ای را بهانه می کنند افزود: دشمنان و استکبار مخالف پیشرفت ملت ایران هستند و می خواهند در مسیر پیشرفت ملت ایران مانع تراشی کنند.
احمدی نژاد با اشاره به سفرهای خود به قاره آفریقا خاطرنشان کرد: برخی کشورها مانند کشورهای آفریقایی را وقتی از نزدیک می بینیم باید به خاطر ملت های آنها گریه کرد چرا که با داشتن منابع فراوان همچنان در اوج فقر هستند.
وی گفت: از رییس جمهور یکی از کشورهای آفریقایی پرسیدم معادن اورانیوم و طلای شما را چگونه می برند گفت که نمی دانیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با ذکر خاطره‌ای دیگری اظهار داشت: سال 89 یکماه قبل از سفر به لبنان یکی از سران صهیونیست‌ها در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ما کاری خواهیم کرد که احمدی‌نژاد نابود شود و دیگر کسی جرأت نکند اسم احمدی نژاد را بیاورد؛ از سال گذشته قبل از سفر به سازمان ملل دو مقام بلند پایه آمریکایی با صهیونیست‌ها ملاقات کرده و به آنان می‌گوید ما حریف این دولت نشدیم و احمدی‌نژاد حقانیت ملت خود را در موضوعات مختلف بویژه هسته‌ای اثبات کرده و آمریکا را منزوی کرده، اما شما خیالتان راحت باشد به شما قول می‌دهم که احمدی‌نژاد نابود خواهد شد.

رییس‌جمهور اضافه کرد: به کسانی که این ادعاها را مطرح کرده بودند می‌گویم که احمدی‌نژاد قطره‌ای از اقیانوس بی‌کران ملت ایران است و در درون این ملت میلیون‌ها انسان شجاع، فاضل و انقلابی‌تر از احمدی‌نژاد وجود دارد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران نقطه امید ملت‌های جهان است، با ذکر خاطره‌ای در این زمینه، گفت: چاوز که مردی انقلابی و از عاشقان امام، انقلاب و ملت ایران و آرزومند ظهور امام عصر(عج) بود بعد از 400 سال مبارزات مردم آمریکای لاتین که مدام توسط مستکبران و استعمارگران سرکوب می‌شد، اعلام کرد که راه، راه امام و انقلاب ملت ایران است و موج عظیمی در آمریکای لاتین راه انداخت تا جایی که کنگره آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران در این منطقه بودجه اختصاص داد.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: زمانی که در مراسم درگذشت و تحلیف جانشین چاوز در ونزوئلا حضور یافتیم میلیون‌ها نفر که برای تدفین چاوز اجتماع کرده بودند به محض اینکه در مقابل جمعیت از ماشین پیاده شدیم یک صدا فریاد "زنده باد ایران" سر دادند و همین جریان در مراسم تحلیف نیز تکرار شد و این نشان‌دهنده آنست که امروز ملت ایران پرچم توحید، عدالت و دعوت به خدا و حکومت جهانی است.

محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی پس از خروج از جایگاه ضمن گفت‌وگو با جمعی از مردم در مقابل یکی از صحن‌های نقش جهان با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند و احمدی‌نژاد بالا بردن پرچم ایران، آن را به اسفندیار رحیم‌مشایی داد.