دکتر احمدی‌نژاد: بیانات بزرگان ما، امام و رهبری، منعکس کننده عمیق ترین، دقیق ترین، زیباترین و امید آفرین ترین عبارات در تعریف از بسیج و فرهنگ بسیجی است و بر این اساس می توان گفت که حماسه های خلق شده در جنگ های بدر، احد، عاشورا، دفاع مقدس و انقلاب عظیم و ادامه دار اسلامی و هر جا که یک حرکت انسانی و ماندگار صورت می گیرد، برامده از بسیج و فرهنگ بسیجی است.

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از مهر مردم، دکتر احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان روز پنجشنبه طی سخنانی که به مناسبت هفته بسیج و در جمع کثیری از یاران انقلاب ایراد کرد، بسیج را یک فرهنگ جاری در عالم هستی توصیف کرد و گفت: بسیج؛ فرهنگ اندیشه های والا، زندگی عزتمندانه، بازگشت به خود، پیگیری آرمان‌های الهی، شناخت حقیقت و راه پیامبران الهی، پیوستن به این راه و تجربه زندگی متعالی است.

وی افزود: فرهنگ بسیج بازگشت و استقرار در راه کمال و حرکت در صراط مستقیم است که از مسیر اتکاء به خود، قدرشناسی حقیقت الهی خود و تلاش برای بارور کردن، شکوفا ساختن و به قله کمال رساندن خود تحقق می یابد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: بیانات بزرگان ما، امام و رهبری، منعکس کننده عمیق ترین، دقیق ترین، زیباترین و امید آفرین ترین عبارات در تعریف از بسیج و فرهنگ بسیجی است و بر این اساس می توان گفت که حماسه های خلق شده در جنگ های بدر، احد، عاشورا، دفاع مقدس و انقلاب عظیم و ادامه دار اسلامی و هر جا که یک حرکت انسانی و ماندگار صورت می گیرد، برامده از بسیج و فرهنگ بسیجی است.

وی آرمان‌گرایی و وارسته بودن از هر نوع تعصب و کینه گروهی و قبیله ای را از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی دانست و تاکید کرد که فرهنگ بسیجی مبتنی بر دمیدن روح عبودیت، عدالت، عشق و احترام به انسان‌ها، خود را ندیدن و فداکاری و ایستادگی در راه آرمان‌های الهی و متعلق به همگان فارغ از رنگ و نژاد و حتی باورهاست و بر این اساس بسیج و بسیجی نمی تواند در برابر بی عدالتی‌ها، زورگویی‌ها، حق کشی‌ها و تحقیر و نابودی جمعیت میلیاردی گرفتار شده در فاصله عظیم طبقاتی، در هر کجای جهان، بی تفاوت بماند.

رییس جمهور سابق کشورمان ضمن گرامیداشت یاد امام (ره)، شهدا و بویژه شهدای بسیجی، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و مولای متقیان حضرت علی (ع) را اولین بسیجی های عالم توصیف کرد و در پایان این بخش از سخنانش افزود: بسیج یک رایحه حیات بخش انسانی و اراده آفرین و استقامت بخش است و اگر فرهنگ بسیجی وجود نداشت، دفاع از موجودیت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی و دوام انقلاب تا کنون محال و دور از ذهن بود. بنابراین فرهنگ بسیجی بود که توانست دل‌های ملت ایران را به هم پیوند دهد و آنها را در مسیر آرمانهای بلند انقلاب به حرکت در آورد.


"Our President, analytical news site"