دکتر احمد‌ی‌نژاد با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادی، گفت: نام‌گذاری سال جدید به نام سال جهاد اقتصادی، معنایش این نیست که از کار فرهنگی در کشور کاسته شود، چرا که هر کار اقتصادی در کشور مقدمه‌اش جهاد فرهنگی است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، عصر دیروز در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید اظهار داشت: سال جدید، سال پر برکتی برای ملت ایران هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ علمی و فرهنگی خواهد بود، زیرا حرکت عمومی کشور بالنده و پرشتاب‌تر از گذشته به سمت قله‌های سعادت و پیشرفت در حال حرکت است.

تهیه نقشه جامع علمی کشور نمونه بارز کارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رئیس جمهور در ادامه به مصوبات راهبردی و مبنایی این شورا در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد و گفت: کارهای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، باعث پیشرفت در زمینه‌های علمی شده است که نقشه جامع علمی کشور نمونه بارز آن است.

حرکت به سمت نقطه اوج

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه به موضوع همبستگی ملی در کشور اشاره کرد و گفت: همبستگی ملی و دلبستگی مردم به سرزمینشان و عزت و افتخار به خاطر ایرانی بودنشان امروز در جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و باید تلاش شود به سمت نقطه اوج حرکت کنیم.

در ادامه این جلسه بندهایی دیگر از سند تحول نظام آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه همچنین تعدادی از صاحب‌نظران به عضویت هیأت‌های کرسی نظری‌پردازی انتخاب شدند.