ماجرا از این قرار است که یکی از دوستان که بچه دروازه دولاب تهران بود در حال نام بردن از شخصیت های سیاسی دروازه دولاب بود که به حالت تقریبا طنز و به گونه ای که منتظر عکس العمل دکتر احمدینژاد نیز بود گفت...

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ روز گذشته ( دوم ماه مبارک رمضان و ۹ تیر ۱۳۹۳)به دعوت یکی از دوستان، خدمت دکتر احمدی نژاد در دفتر کار ایشان رسیدیم، صحبت های ایشان به مانند همیشه پر امید و زیبا و سراسر نور و فارغ از بحث های سیاسی و بیشتر در مورد ماموریت انسان در این جهان و همچنین آرمان های انقلاب اسلامی بود. اگرچه صحبت های ایشان را به طور کامل یادداشت کردم و لیکن به جهت اینکه در پایان سخنرانی فراموش نمودم که در مورد « انتشار و یا عدم انتشار » آن با ایشان مشورت نمایم از انتشار متن صحبت های این عزیز معذورم و لیکن اشاره به یک نکته در این دیدار قطعا ضروری خواهد بود و آن برخورد کریمانه دکتر احمدی نژاد با مخالفین و دشمنان خود است ؛ ماجرا از این قرار است که یکی از دوستان که بچه دروازه دولاب تهران بود در حال نام بردن از شخصیت های سیاسی دروازه دولاب بود که به حالت تقریبا طنز و به گونه ای که منتظر عکس العمل دکتر احمدینژاد نیز بود گفت:

سید مهدی طباطبایی هم بچه دروازه دولاب هست؛ در این هنگام همه منتظر عکس العمل یا یک حرف انتقادی و یا کنایه از دکتر احمدی نژاد بودند که ایشان برعکس از بردن نام حجه الاسلام طباطبایی (به جهت تمسخر)؛ ناراحت شده و گفتند : خدا ان شاء الله ایشان را حفظ کند!(حرکت دکتر و ناراحتی ایشان از کسی که قصد داشت دکتر را وادار به موضع انتقاد یا کنایه و .. کند به گونه ای بود که همه متوجه شدند که دکتر احمدی نژاد قصد نام بردن از افراد و یا غیبت و … را ندارد و به همین دلیل این بحث همین جا تمام شد)

یادآوری برخی از مواضع حجه الاسلام طباطبایی لازم و ضروری به نظر می رسد:

۱۸ فروردین۱۳۹۳ در مصاحبه با نامه نیوز: « آقای احمدی‌نژاد را برای اولین بار در شهرداری ملاقات و چند جلسه با ایشان صحبت کردم و متوجه شدم که سبک ایشان خاص است و آنقدر که نشان می‌دهد عمیق نیست. مطالبی که می‌شنوند بلافاصله جواب می‌دهند و گاهی به صحبت‌ها خوب گوش نمی‌دهند تا سخن شروع می‌شود، ایشان به فکر جواب دادن هستند. ضمن استماع سخن منتقد، ایشان جواب درست می‌کنند. این کار رشته علمی من است!»

در مهر ۱۳۹۱ درباره سید محمد خاتمی نیز چنین اظهارنظر کرد: «در جریان حوادث سال ۸۸ آقای خاتمی فراجناحی بود. شکستن حرمت ایشان غلط بود. ایشان روضه خوان مجلس سیدالشهدا هستند! وازقدمای مجالس وعظ وسخن و خطابه والبته اخلاق هستند.

او که به مناسبت شب مبعث در برنامه زنده تلویزیونی «این شب‌ها» که ازشبکه اول سیما پخش می‌شد، مهمان بود، بااشاره به استفاده احمدی‌نژاد از شال سبز گفت:« متأسفانه رئیس جمهور روز بعد از انتخابات در مقابل طرفدارانشان، معترضین و مخالفین خودش و مقام سیادت را مسخره کرد و اگر این استهزا نبود بسیاری از فتنه‌ها به راه نمی‌افتاد!»

او در آخرین شب ماه صفر ۱۳۹۰ با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار داشت:«دولت باید از مردم عذر خواهی کند، عذر خواهی عزت و عظمت است. مردم آنقدر خوب هستند که اگر بفهمند ما اشتباه کردیم کمک و یاری می‌کنند. ای کاش دولت به مردم بگوید اشتباه کردم و ای کاش ما هم که حمایت کردیم بگوییم اشتباه کردیم!»[۱]

نکته بسیار جالب و حیرت انگیز در سخنان این استاد اخلاق آن جایی است که وی می گوید: « ای کاش ما هم که حمایت کردیم بگوییم اشتباه کردیم!»

در واقع ایشان در سال ۹۰ مدعی بوده اند که از احمدی نژاد حمایت کرده اند در حالی که بنابر یادداشت خودشان که در ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ در سایت رسمی حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی و با عنوان « جرم هاشمی، شناختن احمدی نژاد بود!» منتشر شده اذعان کرده اند که حتی در سال ۸۴ نیز از احمدی نژاد حمایتی نداشته اند!

حجه الاسلام طباطبایی در یادداشت فوق الاشاره می نویسند:

« در سال ۸۴ من حامی آقای هاشمی رفسنجانی بودم که اشخاص تندرویی که طرفدار احمدی‌نژاد بودند با من برخوردهای بدی کردند. حمایتم نه به دلیل شخص آقای هاشمی بلکه برای آن بود که سرنوشت انقلاب و ملت تغییر کند.

آقای هاشمی مانع بزرگی برای چپاول‌گری‌ها هستند. هم‌اکنون نیز اگر آقای هاشمی رفسنجانی حضور نداشتند، صحنه انقلاب لطمه می‌خورد و تاریخ انقلاب با حذف امثال هاشمی معلوم نیست به کجا برود. در انتخابات سال ۹۲ روزی که آقای هاشمی رفسنجانی کاندیدا شدند، مردم زنده شدند.»[۲]

پی نوشت:

۱- از دیروز تاکنون در حیرتم از این روش برخورد و منش کریمانه دکتر احمدی نژاد که حتی در مورد کسانی که به وی بزرگترین ظلم ها را نیز کرده اند اینگونه موضع می گیرد.

۲- به نظر می رسد که باید از سوی همه دوستان و حامیان گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، در مورد کسانی که مدعی حمایت اولیه و همچنین مخالفت ثانویه با دکتر احمدی نژادند، تامل و تحقیق بیشتری صورت پذیرد!

----------------------------------------------------

[۱] http://khabaronline.ir/detail/195484/politics/parties

[2] http://www.hashemirafsanjani.ir/content/%D8%AC%D8%B1%D9%85-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C%D8%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF
 

منبع : میدان ۷۲ - حسین مهدیزاده نراقی