دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ماموریت های انقلابیون اصیل، تبیین و بازخوانی آرمان های انقلاب است، خاطرنشان کرد: همه مشکلات ما ناشی از فاصله گرفتن از خط امام (ره) و راه نورانی ایشان است. اندیشه های امام سند بالادستی است، اگر سند بالادستی را فراموش کنیم، از مسیر خارج خواهیم شد و وقتی از مسیر خارج شویم دیگر فرقی نمی کند که به کدام سو حرکت می کنیم.

دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیگیری بازخوانی و تبیین آرمان های امام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و برنامه بازخوانی آرمان های امام (ره) و انقلاب را خدمت ایشان عرض کردم، ایشان راهنمایی ها و رهنمودهایی را بیان فرمودند و در نتیجه، این بازخوانی تکلیف بنده شد. اما وقتی رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی عمومی مساله بازخوانی آرمان های امام را مطرح کردند، این مساله برای هر کسی که سخنان رهبر معظم انقلاب را شنیده است، تکلیف آور است.

اولین نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) صبح پنج شنبه ۸ مرداد ماه ۱۳۹۴ با حضور دکتر محمود احمدی نژاد و جمعی از اندیشمندان، علاقمندان و دلسوزان انقلاب اسلامی از سراسر کشور برگزار شد.
متن کامل سخنرانی دکتر احمدی نژاد در اولین نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجّل لوّلیک الفرج و العافیه والنّصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خیلی خوش آمدید، بزرگواری فرمودید، خدای بزرگ را سپاسگذارم که توفیق زیارت شما و شرکت در این جلسه ارزشمند را عنایت فرمود. باز خدا را سپاسگذارم این توفیق را عنایت فرمود یک حرکت ان شالله تاثیرگذار و عمیق و ماندگار فرهنگی را آغاز کنیم و به اتفاق هم جلو ببریم.

اجتماع ما برای تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی خط امام (ره) است. چرا این مساله مهم است؟ انقلاب اسلامی و بزرگترین دستاورد عینی انقلاب یعنی جمهوری اسلامی متکی بر یک مبانی و تئوری است. همینطوری اتفاق نیافته است. اینطور نبوده که یک ملتی به ستوه آمده یا از یک مدلی خوششان نیامده باشد، آن را کنار گذاشته و یک مدل دیگر آورده اند. مثل هر جریان و ساختاری، انقلاب اسلامی و ساختار جمهوری اسلامی متکی بر یک مبانی و ساختار بسیار مستحکم و قابل دفاع است. این مبانی را اصطلاحا خط امام (ره) می گوییم. خط امام (ره) همان حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) و آرمان های انقلاب و مبانی انقلاب است.

چرا باید دائما خط امام (ره) بازخوانی کنیم؟

اگر بروز نباشیم، اقدامات، حرکات و برنامه های سیاسی و فرهنگی ما بی پایه و اساس می شود. وقتی بی بنیان شد سرگشتگی اتفاق افتاده و نمی دانیم که به کجا می روبم. آنوقت ادعاهای متناقض و در مقابل هم پدید آمده و همه هم به نام انقلاب تمام می شود. باید بشناسیم و بروز باشیم و هرلحظه بدانیم که پای خود را کجا گذاشته و به کجا می رویم. دائما باید این مبانی و آرمان یادآوری شود. می بینید شما این سی و شش سال انقلاب را می بینید. من اول انقلاب یادم است اگر امام (ره) بر مبانی پافشاری نمی کرد در این سالها تمام انقلاب ملت ایران و حاصل صدها سال مجاهدت و فداکاری از بین می رفت. امام (ره) دائما این مسیر نورانی را تبیین و یادآوری می کردند..

طراحی دشمنان برای زدن خط امام (ره) است

این نیست که ما در یک فضای آرام بدون مزاحم و دشمن حرکت کرده و اگر هم سستی و غفلتی هم بشود بعدا درست می کنیم. دشمنان قسم خورده، با انگیزه و قدار نشسته اند که آسیب بزنند. اول سعی کردند اصل را ریشه کن کنند. یادتان هست که اوایل انقلاب چه شد؟ بعد سعی کردند کل انقلاب اسلامی را ریشه کن کنند. امروز آمده اند که آن ریشه یعنی امام (ره) را بزنند. دنبال زدن امام (ره) هستند. چرا؟ اگر فنداسیون یک ساختمان را بزنیم دیگر تمام است. همه ی جمهوری اسلامی و آنچه که امروز هست مبتنی بر خط امام (ره) است. با طراحی های پیچیده و خبیثانه می خواهند راه و نام و اندیشه امام (ره) را نابود کنند.

خواهش می کنم از دوستان حرفهایی که در ایران و دنیا زده می شود را با دقت بیشتری با مواضع امام (ره) تطبیق دهیم. ببینید چطور زیرکانه خط و اندیشه امام (ره) زیر بمباران سنگین است. بعضی وقت ها می بینیم همان کسی که امام (ره) را تخریب می کند اسم امام (ره) را آورده و ظاهرا او را تکریم می کند، ولی ذیل آن در حال تخریب کردن است.

راه حل جلوگیری از تحریف خط امام (ره) چیست؟

همان که مقام معظم رهبری به درستی و هوشمندانه تشخیص داده و تاکید کردند. ایشان فرمودند که اگر خدای نکرده خط امام (ره) فراموش شود ملت ایران سیلی خواهد خورد. این تعبیر بسیار تندی است.

من همچنان معتقدم یکی از مهم ترین ماموریت های انقلابیون حقیقی و اصیل، تبیین و بازخوانی آرمان های انقلاب و خط امام (ره) است. همه ی مشکلات، ناشی از فاصله گرفتن از این راه نورانی می باشد. اندیشه های امام (ره)سند بالا دستی است. سند بالا دستی را اگر ما کنار گذاشته و مخدوش کنیم کاری نمی توانیم بکنیم. چیزی گیرمان نمی آید و از راه بیرون می رویم. دیگر اصلا مهم نیست کجا ایستاده و چه حرفی می زنیم.

خوشبختانه از یک سال و نیم قبل کارگروه هایی تشکیل شده و این موضوعات به بحث گذاشته شده و مختصر ارتباطاتی هم در استان ها تنظیم شده است. این معنایش بی اعتنایی به سایر مسئولیت های یک انسان انقلابی نیست و ولی این مساله بسیار مهم است. اگر این باشد بقیه ی مسائل هم خواهد بود ولی اگر این را از دست بدهیم هیچ چیز باقی نخواهد ماند.

ان شاالله همت کنید با امید به لطف خدا و اتکا به قدرت الهی دست به دست هم بدهیم و یک موج فرهنگی و اعتقادی برای بازگشت به آرمان های انقلاب و خط امام (ره)، تبیین و معرفی آن شکل بدهیم .

آنهایی که از سال ۵۰ به بعد به دنیا آمدند تصویری از آن خط ندارند. انسان های مومن، پاک و شریفی هستند ولی به طور منسجم و مدون با اندیشه ی امام (ره) و آرمان های انقلابی ارتباطی ندارند. انقدر مسائل سیاسی روزمره مشغله برای همه درست کرده که فرصتی برای پرداختن به اصل باقی نمانده است.

چرا به دولت های نهم و دهم هجمه وارد می کنند؟

ما در اینجا نمی خواهیم جواب هجمه های گسترده را بدهیم. اصلا چرا انقدر هجمه علیه دولت نهم و دهم وجود دارد؟ بعد از انقلاب که قطعا نداریم و قبل از انقلاب که اصلا نداریم. مقام معظم رهبری عزیزمان در دو جمله علت هجمه ها به دولت نهم و دهم را بارها گفتند، از جمله در آخرین جلسه ای که دولت دهم با ایشان داشت. ایشان فرمودند تمام هجمه ها برای دو چیز است: اول اینکه ارزش های انقلاب را سر دست گرفته و ایستاده اید و دوم اینکه به مردم خدمت کرده اید. علت اصلی هجمه ها این بود که ایستادگی بر روی آرمان و ارزش ها انجام شد. نمی گویم که صددرصد و کامل اما در حد توان این انفاق افتاد. برگ سبزی تحفه ی درویش، ما کسی نیستیم، بنده کسی نیستم. الا خداوند توفیق دهد قدمی برای آرمان و ارزش های انقلاب و آن کسی که به عشق او نفس می کشیم برداریم. همه ی دشمنی ها با خط امام است. همه ی دشمنی ها با قرائت امام (ره) است و الا در دنیا خیلی ها گفتند عدالت ولی اینطور هجمه وارد نشد. البته آینده روشن است و پیروزی در انتظار است. پیروزی یعنی همین که در این مسیر هستیم. اگر به مبانی امام (ره) برگردیم دستاوردهای ما صدها برابر می شود..

آقای مهندس ثمره هاشمی هم ان شاالله گزارشی از مسائل روز خواهند داد. بنده هم به عنوان وظیفه شروع کرده و بر اساس فهم خودم با تکیه بر نظرات رهبری و تفسیرهایی که شده است این مسائل را در سخنرانی های استانی مطرح کنم. هر کدام از شما در این مباحث ورود کنید مطالب زیادی را درخواهید یافت. بسیار زیباست. من سعی می کنم ان شالله در وعده ی بعدی دو یا سه ویژگی را با مثال های روز برای شما تشریح کنم. البته اهل دعوا و توپیدن به کسی جز آمریکا نیستیم. امام (ره) و رهبری فرمودند که۱باید حواسمان باشد که با کجا طرف هستیم. نه اینکه بنده و شما اشکال و ضعف نداریم، بنده از همه ی شما بیشتر اشکال دارم. عرصه عرصه ی جهانی و تاریخی است. یک ماموریت بزرگ تاریخی است و ریشه ی تمام هجمه ها به امام (ره) و انقلاب از آنجاست. تمام خط های دنیا علیه انقلاب از طرف صهیونیسم جهانی، آمریکا و انگلیس است. برنامه ی رسمی می گذارند و حمایت می کنند. البته ما را هم همچنان می کوبند. خداروشکر هنوز به ما فحش می دهند. ما خوشحال می شویم، اگر روزی فحش ندهید ما ناراحت هستیم.

باید محکم باشیم. به فضل الهی آینده ی بسیار درخشانی داریم. در راه می رویم ولی دست انداز و موانع شیطانی هم هست. اگر نبود که رفتن در این راه ارزشی نداشت. ان شالله در این کار از نظرات دوستان استفاده بکنیم و امروز به جمع بندی برسیم که در استان ها با یک انرژی کار را آغاز کنیم. بالاخره یک زمان رهبری خصوصی توصیه ای می کند، این برای آن افراد تکلیف می شود؛ که در این موضوع بنده خصوصی هم خدمت ایشان رسیده و برنامه را عرض کردم و ایشان هم تائید کردند و تاکیدات و راهنمایی هایی نیز داشتند که این تکلیف من می شود. ولی وقتی عمومی اعلام کردند یعنی هرکس توان دارد، برای آن فرد تکلیف می شود. البته از ما نخواستند عالم را زیر و رو کنیم، بلکه در حد توان کمک کنیم. اگرچه من فکر می کنم اگر برای خدا حرکت کنیم می توانیم عالم را هم زیر و رو کنیم.(+)

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

"Our President, analytical news site"