دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز افتخار کرده و با صدای بلند به همه جهان اعلام می کنم که ملت ایران به خصوص جوانان عزیز کشور بهترین، پاک ترین، با اراده‌ترین و شجاع‌ترین جوانان جغرافیا و تاریخ جهان هستند، اظهار داشت: جوانان ایران زمین در هر عرصه و صحنه‌ای که وارد شدند، درخشیده و با افتخار آفرینی و ملت ایران و جامعه بشری را سربلند کرده‌اند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز با افتخار به جوانان کشور می‌بالیم و برای رسیدن به آینده درخشان چشم امید به جوانان کشور داریم، گفت: برخی تصور می‌کنند که با تحولات سیاسی دوره‌ها به اتمام می‌رسند اما امروز با وجود بیش از 30 میلیون جوان ایرانی در کشور، تازه در ابتدای مسیر پیشرفت قرار داریم و مطمئنا جوانان کشور با همت و اراده بلند خود ایران را بر بام قله‌ها خواهند نشاند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در پنجمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با بیان اینکه انسان عزیزترین موجود هستی است و خداوند انسان را در بالاترین مرتبه خلق کرده و به او استعدادی داده تا بتواند آیینه همه زیبایی‌های عالم باشد، گفت: خداوند به انسان اجازه داده تا با انتخابی آزاد و تلاش و مجاهدت به بالاترین قله‌های کمال برسد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نقش زندگی دنیوی انسان در حیات جاوید او بی بدیل تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است تصریح کرد: دوران زندگی دنیوی انسان می‌تواند دوران تلاش و حرکت برای رسیدن به زندگی ابدی باشد.

دکتر احمدی‌نژاد دوران جوانی را بهترین دوران زندگی دنیوی انسان دانست و تصریح کرد: دوره جوانی دوره نشاط، عشق به زیبایی‌ها و آرمانها و آرزوهای بزرگ انسان است.

رییس‌جمهور ادامه داد: جوانی دوره خودباوری ، توانستن، اتخاذ تصمیمات بزرگ و خواستن است که به زندگی انسان معنا می‌دهد؛ در حقیقت جوانی به معنای پاکی، نشاط، خودباوری، عشق به همه خوبی‌ها و آرزوهای بزرگ و پاک است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه هر کس از دوران جوانی خود به خوبی استفاده کند در حقیقت به همه دوران زندگی خود معنا بخشیده است، اظهار داشت: همه خوبی ها از جمله وقار، حیا، شجاعت، خدمتگزاری، افتخارآفرینی و پاکی هنگامی که در دوره جوانی متجلی شود زیباتر و ماندگارتر خواهد بود و در واقع شیرینی اتفاقات دوران جوانی تا ابد در کام انسان و جامعه باقی خواهد ماند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در جوامع گوناگون افتخارات بسیاری توسط دانشمندان و متخصصان به وجود می‌آید اما هنگامی که این افتخارات در کشوری توسط جوانان آن کشور به وقوع بپیوندد تفاوت داشته و شادی مردم از این پیروزی‌ها متفاوت است، گفت: همه موفقیت‌ها زیبا، انگیزاننده و امید بخش است همانگونه که در کشور ما با وجود انجام کارهای علمی بسیار اما حرکت و تصمیم جوانان برای هسته‌ای و فضایی شدن دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد و این خاصیت جوانی است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه انسانها خلق شده اند تا به قله‌ها برسند و باید به دنبال بهترین‌ها و نمره 20 در این مسیر باشیم، تصریح کرد: انسان برای رسیدن به قله، نیازمند الگو و کسی است که نمونه و راهنما باشد و در غیر اینصورت در هیجانات دنیای مادی و سلایق و انواع تمایلات قدرت، سیاست و ثروت دچار مشکل خواهد شد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به موفقیت و بالاترین مراتب کمال و پیشرفت نیازمند این است که مسیر حرکت خود را بشناسد و در این مسیر نیز به ناصحی مشفق که انسان را عاشقانه دوست داشته باشد نیازمند است، گفت: خدای متعال چنین حقیقت و راهنمای بزرگی را برای انسانها قرار داده که امروز زنده است و به عشق انسانها می‌سوزد؛ او مظهر لطف ، علم و عشق خدا و به همه انسانها تعلق داشته و متعلق به گروه ، دسته ، جغرافیا و دوران خاصی نیست.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر(عج) گفت: امام عصر(عج) نزدیک به 1270 سال است که در انتظار ما قرار دارد و همانگونه که خداوند فرموده همه آرزوهای خوب انسانها در سایه حضور، راهبری و حاکمیت آن یگانه هستی تحقق خواهد یافت.

رییس‌جمهور افزود: تا زمانی که انسانهایی که اسیر خودخواهی ، زیاده خواهی و خودپرستی‌های خود هستند حاکم باشند، شهادت حقیقی محقق نخواهد شد بلکه باید امام عصر(عج) که مظهر همه آمال و آرزوهای تاریخی بشر است، بیاید و زیباترین و عاشقانه‌ترین زندگی را برای بشر ایجاد کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز افتخار کرده و با صدای بلند به همه جهان اعلام می کنم که ملت ایران به خصوص جوانان عزیز کشور بهترین، پاک ترین، با اراده‌ترین و شجاع‌ترین جوانان جغرافیا و تاریخ جهان هستند، اظهار داشت: جوانان ایران زمین در هر عرصه و صحنه‌ای که وارد شدند، درخشیده و با افتخار آفرینی و ملت ایران و جامعه بشری را سربلند کرده‌اند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله‌ها مشکلات و موانع گوناگونی وجود دارد، تصریح کرد: ایمان دارم جوانان ایران با عشق به خدا و امام عصر(عج) همه موانع از پیش پا برداشته و قطار ایران را به مقصد می‌رسانند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایمان دارم جوانان ایران از اولین‌ها ، بهترین‌ها و بزرگترین یاران امام زمان(عج) هستند و پرچم او را در جهان به اهتزاز درخواهند آورد.

رییس‌جمهور همچنین اظهار امیدواری کرد تا خبر پیروزی‌های جوانان کشور روزانه به گوش ملت ایران برسد.