حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز از ماه مبارك رمضان در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران، كار و تلاش شبانه روزی و بسیار پرحجم، و برجسته كردن شعارهای انقلاب در عرصه های داخل و خارج را از ویژگیهای تحسین برانگیز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهای آقای احمدی نژاد و همكاران وی صمیمانه قدردانی كردند.

دانلود فایل صوتی و با کیفیت سخنرانی امام خامنه ای در این دیدار با حجم 20 مگابایت

دانلود فایل فشرده 69 عکس با کیفیت و دیدنی این دیدار با حجم 28 مگابایت

ایشان گزارشهای اعضای دولت در این جلسه را، نمایی از كارها و خدمات انجام شده خواندند و افزودند: لازم است این گزارشها به اطلاع مردم برسد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش برخی مخالفین، رسانه های خارجی و برخی ها در داخل برای نادیده گرفتن تلاشهای دولت افزودند: بعضی حتی كارهای ملموس دولت را نیز انكار می كنند اما مهم این است كه تلاشها و زحمات انجام شده در فضای عمومی كشور بیان و ثبت شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری كارهای خوب و تلاشهای شبانه روزی دولت خاطرنشان كردند: در ۸ سال اخیر همه احساس و درك كردند كه رئیس جمهور محترم و همكاران ایشان، با تحمل سختی ها، نسبت به همه دولتها و دوره های دیگر، كارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می دهند كه این واقعیت، نكته برجسته و قابل تقدیری است.


رهبر معظم انقلاب با اشاره به خودداری دولت از استفاده از امتیازات «مسئولان دیگر كشورها» تأكید كردند: بی اعتنایی به امتیازات، كار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه كسانی كه در صدد قضاوت هستند باید به این نكات با ارزش توجه كنند.
رهبر معظم انقلاب، طرح و تقویت شعارهای انقلاب را كاری ضروری برشمردند و افزودند: جبهه ضد انقلاب سعی فراوان كرده كه این شعارها را كمرنگ و محو نماید و آنها را به تدریج به ضدارزش تبدیل كند اما موفق نشده است كه علت اصلی آن، هوشیاری امام بزرگوار در طرح و تثبیت این شعارهاست.
ایشان وصیتنامه امام را لُبِ ارزشهای مورد نظر آن عزیز به عرش سفر كرده خواندند و با توصیه به مسئولان برای مراجعه مستمر به این وصیتنامه تأكید كردند: اظهارات و نوشته های امام بینات و محكمات انقلاب است نه متشابهاتی كه بتوان تحریف كرد یا تغییر دارد.
رهبر انقلاب با تجلیل از اقدام دولت در برجسته كردن شعارهای انقلاب در داخل و خارج افزودند: احساس شرم نكردن در بیان «اهداف، انگیزه ها و شیوه های انقلابی در مجامع جهانی»، از جمله كارهای بزرگ دولت است.
حضرت آیت الله خامنه ای با توصیه به اعضای هیأت دولت برای جهت گیری انقلابی در تمام فعالیتهای آینده افزودند: امثال شما مدیران شایسته و كارآمد لازم است تلاش كنید تا رویكرد انقلابی را در فعالیتهای خود حفظ كنید.


حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قرائت فرازهایی از وصیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به فرزند بزرگوارشان امام حسن (ع) در نهج البلاغه، گفتند: حضرت علی (ع) در این فرازها دو سفارش ارزشمند برای عبور از مسیر سخت، طولانی و پرتلاطم دنیا به سوی قیامت بیان می كنند: ۱- اندازه گیری و فراهم كردن توشه لازم برای این مسیر ۲- سبك كردن بار خود در این مسیر
ایشان انجام واجبات و ترك محرمات را حداقل توشه لازم برای عبور به سلامت از مسیر دنیا بسوی قیامت خواندند و افزودند: البته این حداقل ها زمینه جذب انوار الهی را فراهم خواهند كرد.

در پایان این دیدار كه آخرین جلسه آقای احمدی نژاد و اعضای هیأت وزیران با رهبر انقلاب بود، رئیس جمهور و اعضای كابینه وی یك جلد قرآن از دست حضرت آیت الله خامنه ای هدیه گرفتند.
اقامه نماز مغرب و عشا، عكس یادگاری و افطار به این دیدار معنویت و صمیمت خاص بخشیده بود.
در آغاز این جلسه، آقای احمدی نژاد از حمایتها و ارشادات و لطف و عنایت حضرت آیت الله خامنه ای در طول فعالیت دولتهای نهم و دهم تشكر و خطاب به مقام معظم رهبری تأكید كرد: همه ما در هر شرایطی در خدمت انقلاب، كشور و حضرتعالی خواهیم بود.
رئیس جمهور پایبندی بر اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی، خدمت بی منت به مردم و پركاری را از ویژگیهای برجسته دولتهای نهم و دهم برشمرد و تأكید كرد: در طول ۸ سال گذشته نسل جدیدی از مدیران متعهد، مردمی و متخصص به جامعه عرضه شدند.
آقای احمدی نژاد افزود: در این دوره سعی كردیم نهادی از مدیران انقلابی و اسلامی را كه برجسته ترین وجهه آنها خدمت به مردم و احترام به آنها و حمایت از حقوق مردم بود، به نمایش بگذاریم.
رئیس جمهور خاطرنشان كرد: دولتهای نهم و دهم با تمام توان وارد عرصه خدمتگزاری به مردم شدند و بسیاری از كارهای مانده بر زمین و یا مانده در آرزوها را اجرایی كردند.
آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز در این دیدار گزارش كوتاهی از عملكرد این معاونت در زمینه های كنترل بازار، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید، هدفمند كردن یارانه ها، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با قاچاق كالا و ارز، توسعه صادرات و تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم ها بیان كرد.
آقای حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در این جلسه با اشاره به بحران اقتصادی جهانی چشم انداز اقتصاد ایران را به رغم اعمال تحریم های شدید و فراگیر روشن و امیدوار كننده ارزیابی كرد.
وزیر اقتصاد با یادآوری تكانه های ارزی در سال گذشته، از «اولویت بندی مصارف ارزی»، «راه اندازی مركز مبادلات ارزی» و «كنترل ورود و خروج ارز به كشور» به عنوان اهم تدابیر دولت یاد كرد و درخصوص اقدامات دولت درخصوص كنترل نقدینگی و مهار تورم نیز گزارشی داد.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: بخش كشاورزی، حوزه صادرات و بخش های گردشگری و بیمه از افزایش نرخ ارز منتفع شدند و كالاهای وابسته به ارز و واردات تحت فشار قرار گرفتند.
وزیر اقتصاد از افزایش شاخص توسعه انسانی كشور خبر داد و تأكید كرد: تولید ناخالص داخلی به مرز یك هزار میلیارد تومان و رتبه ایران به رتبه هفدهمی اقتصاد دنیا رسید، ذخایر خارجی كشور فراتر از ۱۰۰ میلیارد دلار شد و مجموعه تعهدات خارجی كشور به ۳/۱۴ میلیارد دلار رسید كه معادل یك سوم میزان بدهی خارجی كشور در سال ۸۴ است.
آقای نامجو وزیر نیرو در گزارشی از صنعت آب و برق و اقدامات انجام شده در این حوزه ها گفت: ظرفیت برق كشور در آغاز دولت نهم ۳۸۱۰۰ مگاوات بود كه اكنون به بیش از ۶۹۵۰۰ مگاوات رسیده است.
وی با اشاره به ساخت ۶۹ سد ملی در ۸ سال گذشته، افزود: ظرفیت حجم ذخایر سدها اكنون به پنجاه و دو و نیم میلیارد متر مكعب رسیده است.
وزیر نیرو به كاهش پنج درصد از اوج مصرف برق و دو درصد از مصرف انرژی به واسطه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز اشاره كرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار گزارشی از رشد شاخصهای مختلف در دولتهای نهم و دهم بیان كرد.
رشد ۲/۷ درصدی سرمایه گذاری، افزایش صد درصدی تولید خودرو، افزایش تولید فولاد به ۲۴ میلیون تن در سال ۹۱ و افزایش تولید سیمان از ۳۳ میلیون به ۸۰ میلیون تن از جمله نكات گزارش آقای غضنفری بود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام كرد تولید محصولات پتروشیمی در ۸ سال اخیر به ۲۴۸ میلیون تن رسیده و استخراج مواد معدنی ۵/۲ برابر شده است.
براساس گزارش آقای غضنفری، صادرات غیرنفتی نیز با احتساب میعانات گازی در ۸ سال اخیر با رشد حدود ۶ برابری به ۲۱۵ میلیارد دلار رسید ضمن اینكه صادرات غیرنفتی در مجموع ۲۲ درصد رشد داشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ذخیره سازی اطمینان بخش كالای اساسی در كشور خبر داد.
آقای دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گزارش خود این آمارها را بیان كرد:
افزایش اساتید تمام از ۷۵۰ نفر به ۱۴۰۰ نفر، جذب هیجده هزار عضو هیأت علمی، افزایش تعداد دانشجویان از دو میلیون و سیصد هزار نفر به چهار میلیون و چهارصد هزار نفر، افزایش دانشجویان مقطع كارشناسی ارشد از نود و دو هزار نفر به چهار صد و شصت هزار نفر و رشد دانشجویان مقطع دكترا از نوزده هزار نفر به پنجاه و شش هزار نفر.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: تاكنون ۴۵ طرح كلان ملی با همكاری صنعت تعریف شده كه در ۵۵ دانشگاه در حال اجرا است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نيز با ارائه آمار ميزان افزايش تعداد پزشكان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دارو ساز، دندانپزشك و پيرا پزشك از ارتقای شاخص نيروی انسانی متخصص خبر داد.
آقای طريقت منفرد تجهيز و بهره برداری از هزار تخت بيمارستانی، افزايش ناوگان اورژانس بيمارستانی، اجرای طرح پزشك خانواده و سرمايه گذاری برای تقويت توليد دارو در داخل را جزو نقاط برجسته بخش سلامت كشور برشمرد.
معاون علمی و فناوری رئيس جمهور نيز در گزارش خود، قانون حمايت از شركتها و موسسات دانش بنيان و ايجاد صندوق ملی نوآوری را از نكات بارز عملكرد اين معاونت خواند.
خانم سلطانخواه گفت در حوزه فناوری نانو در منطقه اول و در جهان هشتم هستيم ضمن اينكه در فناوری زيستی نيز در توليد مقاله در منطقه اول و در جهان سيزدهم هستيم و در حال حاضر ۲۰۷ مركز در حوزه پيشرفته سلولهای بنيادی مشغول فعاليتند.
وزیر جهاد كشاورزی نیز در گزارش خود با اشاره به اجرای طرحهای آبیاری در ۸۳۰ هزار هكتار از اراضی كشور و انجام عملیات آبخیزداری در ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار هكتار از اراضی خاطرنشان كرد: از سال ۸۴ تاكنون، ظرفیت صنایع فرآوری به ۲۴ میلیون و ششصد هزار تن رسیده كه با پایان طرحهای مصوب، این ظرفیت و همچنین ظرفیت دامی و شیلات كشور افزایش خواهد یافت.
آقای خلیلیان گفت: در سال گذشته صادرات محصولات كشاورزی، ۲۳ درصد افزایش یافته است.


وزير راه و شهرسازی ساخت ۶۳ هزار و ۳۵۱ كيلومتر انواع راه در هشت سال اخير را تحول در حوزه زير ساخت دانست.
آقای نيكزاد همچنين از اتمام مقاوم سازی يك ميليون و ۶۰۰ هزار مسكن روستايی و اجرای هشت هزار و ۸۷۸ طرح هادی در روستاها خبر داد و خاطر نشان كرد: اجرای مسكن مهر، آثار مثبتی در رفع مشكل مسكن در شهرهای مختلف به همراه داشته است.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این جلسه با استناد به گزارشهای مجامع اقتصادی جهانی، اجرای قانون هدفمندی در ایران را الگویی موفق برای دیگر كشورها خواند.
آقای فرزین مدیریت مصرف انرژی را از جمله اهداف تحقق یافته هدفمندی خواند و گفت: تا پایان سال ۹۱، بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار در مصرف حاملهای انرژی صرفه جویی شده است.تأثیر مثبت پرداخت یارانه ها در اوضاع اقتصادی خانوارها بویژه در روستاها و كنترل قاچاق حاملهای انرژی از دیگر مسائلی بود كه آقای فرزین به آنها اشاره كرد.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: در عرض ۲ سال موجودیت این صندوق، با ۵۲ میلیارد دلار ذخیره به رتبه بیستم در میان صندوقهای توسعه ملی در جهان رسیده ایم.
آقای بهمنی رئیس كل بانك مركزی در گزارش خود با اشاره به مجموعه ای از محدودیت های خارجی و تحریم ها گفت: با وجود همه این فشارها، ذخایر ارزی كشور در سالهای اخیر به بیش از یكصد میلیارد دلار افزایش یافته، ضمن آنكه توانسته ایم ۵/۲۷ میلیارد دلار از بدهی های خود را كاهش دهیم.
وی مهار تورم در عدد ۵/۳۰ درصد با وجود افزایش سه برابری نرخ ارز و كاهش نقدینگی به عدد ۸/۳۰ درصد را از جمله اقدامات بانك مركزی برشمرد.
آقای بهمنی همچنین به پیشرفتهای سیستم بانكی در نظام پرداخت و بانكداری الكترونیك اشاره كرد.
وزير نفت نيز ظرفيت گاز قابل استحصال كشور را ۳/۳ تريليون متر مكعب اعلام كرد و افزود: ۲۲۰۰ جايگاه CNG هم اكنون در حال بهره برداری است.
آقای قاسمی با اشاره به افزايش صادرات محصولات پتروشيمی و ۶۰ واحد پتروشيمی در حال ساخت در كشور، خط لوله اتيلن غرب از عسلويه تا تبريز را طولانی ترين خط اتيلن دنيا خواند.
وزير نفت توجه به ميادين مشترك نفت و گاز را جزو اولويت های دولت بيان كرد و افزود: برغم تحريم صادرات نفت و پتروشيمی به ۳۰ كشور در حال انجام است و ايران تا سال آينده به صادر كننده بنزين تبديل ميشود.
آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارش خود به تأسیس معاونت قرآن و عترت و افزایش مؤسسات قرآنی به دو هزار مؤسسه و برپایی جشنواره های قرآنی و همچنین حمایت از فعالیتهای فرهنگی مساجد اشاره كرد.
تأسیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، تأسیس بنیاد ادبیات داستانی و بنیاد ملی مد و لباس از جمله اقداماتی بود كه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها اشاره كرد و افزود: در حوزه مطبوعات اكنون بیش از ۵ هزار نشریه منتشر می شود.

دانلود فایل صوتی و با کیفیت سخنرانی امام خامنه ای در این دیدار با حجم 20 مگابایت

دانلود فایل فشرده 69 عکس با کیفیت و دیدنی این دیدار با حجم 28 مگابایت