این چگونه منطقی است كه اگر كودكان و زنان در افغانستان و پاكستان بوسیله آمریكاییها كشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست های مورد حمایت آمریكا، غرب و صهیونیست ها، فاجعه آفرینی كنند، اشكالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریكا یا یك كشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه آن را بپردازند.
ایشان تأكید كردند: این روحیه و تفكر آمریكا و غرب كه خود را تافته جدا بافته از دیگران میدانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در آستانه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، كاركنان منتخب و اعضاء پایگاههای بسیج شهركهای سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتكارات گوناگون و آزموده شده خواندند و با اشاره به غیر منطقی بودن جبهه استكبار به سركردگی امریكا، تأكید كردند: امروز، تمدن غرب بواسطه تناقض ها، بی منطقی ها، زورگویی ها و بی اعتنایی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
فرمانده كل قوا در این دیدار در تشریح ویژگیهای منحصر بفرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مردمی بودن ارتش اشاره كردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش به دلیل فداكاری و مجاهدت و نه به دلیل زورگویی و قدرت، مورد تكریم مردم و دارای پشتوانه مردمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص علمی بودن ارتش خاطرنشان كردند: پیشرفتها و گستره كارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در زمینه صنایع دفاعی و الكترونیكی حیرت آور و غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است.
ایشان تأكید كردند: همه این پیشرفتها در شرایطی به دست آمده است كه بدخواهان ملت ایران، در دادن كمترین امكانات بخل ورزیدند اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت، شگفتی آفرید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی بودن ارتش، افزودند: انجام كار براساس احساس تكلیف و تعمیق روحیه دینی و انقلابی موجب شده است كه ارتش جمهوری اسلامی ایران به یك ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزشها تبدیل شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: چنین ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بیرون خواهد آمد.
فرمانده كل قوا، آزموده بودن ارتش به دلیل حضور سرافرازانه در 8 سال دفاع مقدس را یكی دیگر از امتیازات ارتش برشمردند و خاطرنشان كردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و كارهای بزرگی انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشیان گفتند: به ارتشی بودن خود افتخار كنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگیهای ممتاز قرار دهید.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به رویكرد متفاوت نیروهای مسلح ایران در مقایسه با ارتش های دنیا، افزودند: ارتش، سپاه و بسیج یك فرهنگ و جهت گیری جدیدی را به دنیا عرضه كرده اند كه الگوی بدیعی در مقابل جهت گیری استعماری و سلطه گرانه بیشتر ارتشهای دنیا است.
ایشان در خصوص روحیه سلطه گری مجموعه های نظامیِ جبهه استكبار بویژه آمریكا، خاطر نشان كردند: این مجموعه های نظامی در هر جایی كه حضور پیدا میكنند مایه فساد اخلاقی و فشار بر مردم و كشتار آنان هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریكاییها مبنی بر مخالفت با وسائل كشتار جمعی افزودند: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا، كودكان و زنان و مردم بیگناه افغانستان و پاكستان را قتل عام میكنند و تروریستهای مورد حمایتِ آشكار و پنهان آمریكا نیز در عراق و سوریه، مردم را می كشند.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین تناقض گویی های آمریكا خاطر نشان كردند: آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بیگناه پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه سكوت میكنند اما بعد از چند انفجار در آمریكا ، همه دنیا را پر از جنجال میكنند.
ایشان تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و كشتار مردم بیگناه چه در بوستون آمریكا و چه در پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آنرا محكوم میكند.
ایشان افزودند: رفتار آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بیگناه ، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم كه آمریكا و جبهه مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: به دلیل این تناقض ها، بی منطقی ها، زورگویی ها و بی اعتنایی ها به اصول انسانی تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این چگونه منطقی است كه اگر كودكان و زنان در افغانستان و پاكستان بوسیله آمریكاییها كشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست های مورد حمایت آمریكا، غرب و صهیونیست ها، فاجعه آفرینی كنند، اشكالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریكا یا یك كشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه آن را بپردازند.
ایشان تأكید كردند: این روحیه و تفكر آمریكا و غرب كه خود را تافته جدا بافته از دیگران میدانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنهاست.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اندیشه های منطقی حاكم در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان كردند: این اندیشه های منطقی، پایه های یك تمدن عمیق و ماندگار است.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از فداكاریها، همدلی ها و همراهی های همسران، خانواده ها و فرزندان ارتشیان تجلیل كردند و افزودند: خانواده های محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار بكنند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ، امیر سرلشكر صالحی فرمانده كل ارتش گزارشی از توانایی ها و آمادگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان كرد.
در ابتدای این دیدار تعدادی از جانبازان ارتش جمهوری اسلامی از نزدیك با رهبر معظم انقلاب دیدار كردند.