نظر قاطع امام خمینی(ره) درباره رفراندوم

کلیپی کوتاه از سخنان جدید و نسنجیده حسن روحانی که در نخستین همایش اقتصاد ایران ایراد شده است ، پیرامون لزوم برگزاری رفراندوم برای مسائل مهم کشور که این سخن نسنجیده به نوعی جایگاه مجلس را متزلزل خواهد کرد و این برخلاف اصول قانون اساسی می باشد/روحانی در حالی این سخنان را بر زبان خود جاری کرده است که حضرت امام(ره) در روز 24 خرداد 1360 پاسخی قاطع به امثال این اظهارات داده بود.

نظریه اسلام‌ ناب محمدی-اسلام آمریکایی، از امام خمینی تا امام خامنه‌ای/ قسمت دوم

از آنجا که این گروه به ظواهر اسلام اهمیت زیادی می‌دهند، شناخت آنها از مسلمانان واقعی، کاری بس دشوار است و به همان اندازه خطرناک نیز هستند، چرا که آنها در عمق جامعه اسلامی نفوذ کرده‌اند و جدا ساختن آنها از مسلمانان واقعی نیاز به درایت و تیزهوشی و یا به عبارت درست‌تر نیاز به موهبت الهی دارد.

نظریه اسلام‌ ناب محمدی-اسلام آمریکایی، از امام خمینی تا امام خامنه‌ای/ قسمت اول

یادداشت زیر تلاش می‌کند تا تکوین «نظریه‌ی اسلام ناب-اسلام آمریکایی» و ادوار تاریخی آن را در کلام امام خمینی رحمه‌الله و رهبر انقلاب، مورد بررسی قرار دهد.

ننگ بر اعراب و ننگ بر ما اگر سکوت کنیم !

امام خمینی امروز طی سخنانی به شدت طرح سازش با اسرائیل را مورد حمله قرار دادند/ننگ بر آن اعرابی که برای خاطر سلطه کمی که به کشوری پیدا کنند و برای خاطر استفاده‌هایی که پیدا کنند تن به یک همچو ذلتی بدهند! و ننگ بر همه ما چنانچه ساکت بنشینیم!/حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور:هر کسی که به فکر سازش با اسرائیل باشد او را خائن به آرمان فلسطین می دانیم هرچند که خود شخص فلسطینی باشد ما شیوه مقدسمان نسبت به اشغالگران قدس عزیز و فلسطین عزیز را فدای سازش با این و آن نمی کنیم.

مهم: تسخیر لانه جاسوسی از استقامت امام تا سازش خواص

داوری عادل‌تر از تاریخ در تاریخ نیست، نگاه به گذشته و حال برخی خواص و مقایسه آن با گفتار آنان نشان از این واقعیت بسیار تلخ دارد که این خواص با وجودی که مسیر عوض کرده‌اند ولی همچنان پرچم گذشته را در دست داشته و با سوء استفاده از «مقتضیات زمان» به اجتهاد در اصول می‌پردازند در حالی که اصول یک دین، مذهب، مکتب و در این مقال نهضت و انقلاب همواره ثابت بوده و فروع برای رسیدن به آن اصول با مقتضیات زمان تغییر می‌کنند.

اقتدار و انتظار

نگاهی به آسیب شناسی « انتظار » از دیدگاه امام خمینی،برداشت هایی که از گذشته در مورد « انتظار» وجود داشته است , متفاوت می باشد. این برداشت ها را به تعبیر شهید مطهری به طور کلی به دو دسته می توان تقسیم کرد : اول , برداشت های سازنده ای که به اصلاح و پیشرفت معنوی و مادی انسان و جامعه کمک می کند. دوم , برداشت های ویران گری که موجب تشدید فساد و سقوط و عقب گرد انسان و جامعه می شود(دین و دوران , اثر شهید مطهری , ص ۲۹۶ و ۲۹۷ ) .

کارگزاران تراز جمهوری اسلامی ایران در مکتب امام کدام‌اند؟

مسئولین و افراد صاحب‌منصب در حکومت، یکی از ارکان مهم هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند که تعالی و پویایی جامعه منوط به نقش‌آفرینی و عملکرد مثبت آن‌ها در جامعه است. لذا مسئولین می‌بایست برای نقش‌آفرینی مفید و مؤثر دارای برخی شاخص‌هایی باشند که نوشتار پیش‌رو به بررسی این شاخص‌ها در مکتب امام خمینی (ره) پرداخته است.

گزیده ای از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی(ره) در باب انتظار

از مجموع سخنان امام خمینی به دست می‌آید که فرهنگ مهدویت، باید در جهت حفظ، تقویت و زنده نگه داشتن معارف و احکام وحیانی، از طریق اعتقاد به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی قرار بگیرد. لذا «هر که اظهار کند که تشکیل حکومت اسلامی ضرورت ندارد، منکر ضرورت اجرای احکام اسلام شده و جامعیت احکام و جاودانگی دین مبین اسلام را انکار کرده است.»(صحیفه امام،ج2، ص461 و 462) و این یعنی اعتقاد به منسوخ بودن اسلام و عدم کارایی آن.

مهم: مفهوم انتظار در اندیشه امام خمینی(ره)

بنیانگذار جمهوری اسلامی : همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاء الله تهیه شود.

امام به کار تشکیلاتی چگونه می‌نگریست؟

نیروهای انقلابی و اسلامی اگرچه با دست خالی در کنار امام ایستادند، اما مهم‌ترین ویژگی آن‌ها کار تشکیلاتی و منسجم در مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی بود. این رویه پس از انقلاب نیز دنبال شد. مطلب حاضر، ضمن مروری کوتاه به اندیشه‌ی امام در این زمینه، به طور مختصر به دو حزب انقلابی ایران و بسترهای تأسیسشان می‌پردازد