برخی که عمق اتفاقات بعد از دولت دکتر احمدی نژاد را درست تحلیل نمی کنند، از دغدغه ی رهبری معظم انقلاب اسلامی در روزهای اخیر در ضرورت تسلیح مردم فلسطین هم درک درستی ندارند، ولی باتوجه به نگرانی هایی که از کاهش کمک های ایران به مقاومت در یک سال اخیر پیش آمده می توان عمق این نگرانی را بیشتر درک کرد.

«به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حجت الاسلام مسعود شفیعی کیا طی یادداشتی به تحلیل دیدگاه دولت های نهم و دهم و مخالفین آن پیرامون سیاست کمک به جبهه مقاومت در منطقه پرداخته که متن آن ذیلاً تقدیم می گردد:

پس از جنگ ۳۳ روزه لبنان و شکست رژیم صهیونیستی ، در منزل توفیق ملاقات فرزند یکی از مسئولان ارشد حزب الله لبنان که در ایران تحصیل می کند را داشتم .

وی از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی ویرانی های زیرساخت های مناطق شیعه نشین بعد از آن جنگ می گفت و به اهدای مبلغ ۱۰ هزار دلار برای بازسازی هر خانه به هر خانوار اشاره کرد ، وی از نوار دسته اسکناس های اهدایی که به نشان یک بانک ایرانی منقش بود گفت که سوژه ی بلوای دولت غرب گرای « سینیوره » و جریان آمریکایی ۱۴ مارس شد ، و به خوراک تبلیغی گروههای خائن برای غیر لبنانی نشان دادن حزب الله تبدیل شد ، البته تحریم این بانک توسط غرب به عنوان نخستین بانک ایرانی از عواقب همین اقدام بود .

رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با بمبارانی هوشمند تمام زیرساخت های مناطق شیعه نشین را منهدم کرد و دولت سینیوره نیز قصد داشت با حصر مناطق شیعه نشین آنجا را ویران نگهدارد که این اقدام جمهوری اسلامی ایران مناطق شیعه نشین را از حصر نجات داد

جریان فتنه : کمک به مقاومت حیف و میل در دولت دکتر احمدی نژاد

این کمک ها در دولت دکتر احمدی نژاد اتفاق افتاد ، ولی دیگر عوامل آمریکا در داخل کشور نیز می خواهند انجام این وظیفه ی دینی و انسانی و کمک استراتژیک به عقبه ی جمهوری اسلامی در منطقه را نقطه ی ضعف دولت گذشته تلقی کنند .

این روزها در کنار دروغ های شاخدار و تهمت هایی که فعلاً در حد شارلاتانیزم مطبوعاتی و متینگ های حزبی است ، تکته کلامی را از پیاده نظام فتنه ۸۸ بیشتر می شنویم . این پیاده نظام که با شعار « نه غزه نه لبنان » ماهیت همگرای خود با رژیم کودک کش را فاش کرده ، اکنون از هدر اموال عمومی در دولت دکتر احمدی نژاد می گویند .

و وقتی به محافل خصوصی این جریان با سرانشان دقت می کنیم متوجه می شویم که ایشان کمک های قانونی دولت نهم و دهم به مقاومت اسلامی منطقه به خصوص غزه و لبنان را در آن سال های عزّت از مصادیق حیف و میل بیت المال به شمار می آورند ! و این در صورتی است که در یک سال گذشته که به بهانه ی درون گرایی ارسال این کمک ها با مشکل مواجه شده است سخت تر شدن وضع معیشت و اقتصاد و نارضایتی بیشتر مردم را شاهدیم .

ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت در دولت گذشته گفتند :

« ما آنجائی که دخالت کنیم، صریح میگوئیم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است. »

۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۰

لازم به یادآوری است که کشورهای غربی و آمریکا و حتّی کشورهای وابسته منطقه سال ها به رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی کمک می کنند و بنابر قرائنی حملات سال های اخیر رژیم سفاک تلاویو به لبنان و غزه با کمک مالی کشورهایی مثل عربستان صورت گرفته .

سال ها بودجه ی ثابت ۳ میلیارد دلاری در کنگره آمریکا به رژیم کودک کش اختصاص می یابد که این به غیر از کمک های فوق العاده چندین هزار میلیارد دلاری مالی و تسلیحاتی کاخ سفید می باشد.

حذف رابط های مقاومت درجنجال علیه جریان موهوم انحرافی

ولی در اینجا متأسفانه دشمنان با پنهان شدن در پشت بلوای عمارپنداران که رئیس جمهور سابق و یارانش را منحرف نشان می دادند و موجبات غفلت دیدبانان نظام را فراهم کردند، سر شاخه های کمک رسانی نظامی و غیر نظامی ما به مقاومت را به این ترتیب حذف کردند :

۱- انفجار منطقه حفاظت شده ی موشکی و شهادت مهندس موشکی کردن غزه و لبنان « شهید تهرانی مقدم »

۲- شهادت « شهید شاطری ( خوش نویس ) » مسئول بازسازی لبنان و رابط با دولت دکتر احمدی نژاد در کمینی حساب شده توسط رژیم صهیونیستی و منحرف و دشمن انگاردن رابطان دولت گذشته با ایشان از همان داستان های غم انگیز نزدیک شدن دشمن به محور مقاومت است .

برخی که عمق اتفاقات بعد از دولت دکتر احمدی نژاد را درست تحلیل نمی کنند ، از دغدغه ی رهبری معظم انقلاب اسلامی در روزهای اخیر در ضرورت تسلیح مردم فلسطین هم درک درستی ندارند ، ولی باتوجه به نگرانی هایی که از کاهش کمک های ایران به مقاومت در یک سال اخیر پیش آمده می توان عمق این نگرانی را بیشتر درک کرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی چندی پیش خبری را با خوشحالی منتشر کردند که پیام خوبی نداشت ، مثلا « جروزالم پست » نوشت :

« حزب الله به خاطر قطع کمک های روحانی ، با بحران مالی روبه رو است ، دولت ایران ۵ ماه پیش کمک به حزب الله را قطع کرد . » ۹۳/۱/۲۰

البته مبنای تحلیل ما فقط این خبر رژیم صهیونیستی نیست بلکه بنابر خبرهایی که قابل بازتاب نیست این خبر رسانه های صهیونیستی خیلی دور از واقعیت هم نمی باشد .

« توافق جامع » از نگاه آمریکا به رسمیت شناختن رژِیم صهیونیستی :

باید توجه داشت که هدف آمریکا و شریکانش در مذاکرات ۵+۱ با دولت جدید بر خلاف آنچه که طرف های ایرانی اظهار می کنند فقط هسته ای نیست .

رسانه ی آژانس اطلاعاتی آمریکا در تحلیلی چشم انداز مذاکرات را چنین برشمرد :

«خواسته نهایی غرب از ایران در پایان مذاکرات اتمی این است که نظم جهانی را بپذیرد ؛ یعنی به جای یک کنش گر مزاحم به کنش گر همراه تبدیل شود و با اسرائیل کنار بیاید. »

( صدای آمریکا ۹۲/۱۰/۲۶ )

بنابراین آنچه که غرب این روزها از « توافق جامع » می گوید به گفته خودشان « تضمین امنیّت اسرائیل » است .

بیانیه ی اخیر ۳۰۰ نماینده کنگره آمریکا از ۴۳۰ نماینده ی آن یعنی سه چهارم نمایندگان دارای رأی ، گویای نیمه ی پنهان توافق ایران با غرب است :

« ۳۰۰ عضو کنگره با امضای نامه ای اعلام کردند : در صورتی تحریم های ایران لغو خواهد شد که ایران برنامه موشکی خود را کنار بگذارد و حمایت از حماس و دیگر گروههای تروریستی ( حزب الله ) را متوقف کند . » ( نیویورک تایمز ۹۳/۴/۲۹ )

وقتی اوباما پایان تجاوز رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی به غزه را منوط به خلع سلاح « حماس » و « جهاد اسلامی » کرده است تعجبی ندارد چون وی در مذاکرات با ایران خلع سلاح ایران را هم گنجانده است .

بخش قابل توجه ۳۰۰ نماینده کنگره هم حزبی های خود اوباما هستند که این گویای عزم آمریکا در خلع سلاح ایران و جلوگیری از حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت اسلامی است . و از طرف دیگر ابراز خرسندی آمریکای ها و غربی ها از «همکاری غیر قابل باور مذاکره کنندگان » نشان دهنده ی نزدیک شدن شیطان بزرگ به آن خواسته ی نهایی است.

«هوشنگ امیراحمدی» که تجربه ی زیادی درباره روابط ایران و آمریکا دارد درباره چشم انداز این مذاکرات به واقع ماجرا نزدیک شده است و می گوید :

« مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران بر سر هسته ای نیست بلکه بر سر ” انقلاب اسلامی ” است که حمایت از محرومان جهان را بر عهده دارد . » ( صدای آمریکا – ۹۳/۲/۲۲ )

سامانه ی مقاومت مستقل طراحی شده است :

اگر چه همانطور که مجاهد نستوه « سید حسن نصرالله » گوشزد کرد :« سامانه مقاومت به صورتی طراحی شده که مستقل عمل کرده و اگر تمام ارتباطات با ایران هم قطع شود خود روی پای خود می ایستد. »

و این هم از تیزبینی رهبری عزیز انقلاب اسلامی است که سرنوشت مقاومت را به تلاطم سیاسی پر فراز و نشیب کشور گره نزدند ، چنانچه رسانه های رژیم صهیونیستی هم گفته اند مقاومت در دستیابی به تجهیزات خود راه های دیگری پیداکرده است .

«جروزالم پست» :
« حماس در حال مذاکره با کره شمالی برای خرید موشک از این کشور است . » ( ۹۳/۵/۶ )

بنابراین تنها نگرانی این است که ایرانی که تا سال گذشته پایه تحولات منطقه بود به کشوری همراه و ساکت مانند آنچه در زمان خاتمی و یا دولت به اصطلاح سازندگی شاهد بودیم یا بدتر از آن تبدیل شود و توفیق حمایت عملی از مظلوم از کشور سلب شود و فقط در منابر و سخنرانی ها حمایت از مظلوم را تظاهر کنند و ما هم مانند اقوام کفران نعمت شده از حمایت کارساز مظلومان محروم بمانیم .

منبع : میدان 72