مردم وفادار و فهیم و متدّین جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۴ خرداد ماه به دنیا ثابت کردند که به‌هیچ وجه تحت‌تأثیر تبلیغات سوء داخلی و خارجی قرار نگرفتند و براساس درک و فهم بالا، به تکلیف خود عمل کردند.

آیا هاشمی عذرخواهی خواهد کرد!؟/ دموکراسی "به شرط چاقو"
به گزارش جهان، اگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای انصاف داشته باشند، باید بپذیرند که ایران دموکرات‌ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد و هیچ شبهه‌ای نمی‌توانند به آن وارد کنند." اين اولين اظهارات اكبر هاشمي رفسنجاني بعد از پيروزي حسن روحاني در انتخابات است.

در حالي كه تنها ۴ سال از برگزاري انتخابات دهم رياست جمهوري مي گذرد و همچنان افكار عمومي ميزان "شبهه آفريني" هاي هاشمي رفسنجاني در سلامت انتخابات ۸۸ و نقش فرزندانش در آشوب‎هاي خياباني را فراموش نكرده است، وي بدون هيچ توضيحي درباره اينكه به چه علت در آن برهه در برابر راي مردم و رييس جمهور منتخب تمكين نكرد، انتخابات اخير را دموكرات ترين انتخابات دنيا توصيف كرده است.

البته موضع اخير آقاي هاشمي نه تنها محل خدشه نيست بلكه اعتراف به حقيقتي ديرينه است كه در سال ۸۸ توسط وي و همفكرانش زير سوال قرار گرفت. به عبارت ديگر هاشمي، همسرش، فرزندانش و ديگر حاميان وي بايد به اين سوال اساسي پاسخ دهند كه آيا روند برگزاري يا دولت برگزار كننده انتخابات سال ۸۸ تفاوتي با سال ۹۲ كرده است يا آنها دموكراسي را "به شرط چاقو" قبول دارند و زماني كه كانديداي مورد نظرشان توسط ملت انتخاب شود،‌ با ذوق زدگي هر چه تمام آن را "دموكرات ترين انتخابات دنيا" مي دانند و اگر فردي غير از آن كسي كه مورد نظر آنها باشد توسط مردم انتخاب شود، در آن انتخابات تقلب شده و بايد با حضور در كف خيابان ها به آشوب و كودتا عليه اراده ملت دست زد؟

از طرف ديگر بايد توجه داشت كه همان شوراي نگهبان و وزرات كشوري كه ۴ سال قبل در معرض اتهام تقلب ۱۱ ميليوني قرار داشت، امروز حتي حاضر نيست يك درصد آراي حسن روحاني ( تقريبا ۳۷۰ هزار راي) را جا به جا كند تا بواسطه آن، انتخابات را به دور دوم بكشاند و در نهايت با استفاده از اين ظرفيت، فرصتي براي ناکامی او در انتخابات فراهم سازد؛ نكته اي كه تامل در آن، اوج ميزان سلامت برگزاري انتخابات در ساز و كار جمهوري اسلامي را به خوبي به رخ جهانيان و تمامي كشورهاي مدعي دموكراسي و انتخابات آزاد مي كشاند.

گفتني است با آشكار شدن بيش از پيش ماهيت واقعي مدعيان دروغ تقلب در انتخابات، به نظر مي رسد بايد نسبت به محاکمه سران فتنه ۸۸ بصورت جدی مبادرت شود. چرا كه اين روزها خيانت بزرگ آنها به مردم و نظام در سال ۸۸ حتي بر دشمنان و رسانه هاي بيگانه نيز آشكار شده و دقيقا از همان ساز و كار انتخاباتي كه ۴ سال قبل آنها مدعي تقلب ۱۱ ميليوني در انتخابات شدند، حاميان آنها امروز توانسته اند بار ديگر در يك ساز و كار دموكراتيك و قانونمدارانه، قدرت را به دست گيرند.