24 خرداد اما فقط به همین دلایل عزیز و دوست داشتنی نیست، بلکه این روز مبارک،‌ سر آغازی است بر تحول عظیم سیاسی و اجتماعی و آغاز فصل حاکم شدن قانون و اخلاق در بدنه حکومت و اقشار مختلف مردم. هیچ کس نمی تواند حوادث و وقایع 8 سال گذشته را به راحتی از یاد ببرد،‌ سال های خفقان و سکوت اجباری رسانه ها،‌سال هایی که هیچ کس جرات حرف زدن و انتقاد کردن از سیاست های پوپولیستی احمدی نژاد را نداشت

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در آستانه ۲۴ خرداد هستیم، ۲۴ خرداد روزی است که جناب آقای شیخ حسن روحانی طی یک رقابت تنگ و نفس گیر با رای قاطع مردم سکان کشتی ان قریب به گل نشسته اجرایی کشور را در دست گرفتند تا با تدبیر و امید و صد البته به مدد کلید، طی ۱۰۰ روز اوضاع وخیم اقتصاد و سیاست و فرهنگ ایران را کن فیکون کرده و قطار منحرف و از ریل خارج شده انقلاب را به ریل اصلیش بازگرداند.

حالا یک سال از آن واقعه دل انگیز و آن انتخاب حماسی می گذرد، همه پرسی که در آن ۷۵ میلیون نفر از مردم ایران به سیاست پرداخت نقدی یارانه دولت قبل … خیلی ببخشید اشتباه شد اون برای یه چیز دیگه بود!.. همه پرسی که در آن ۱۸ میلیون نفر از مردم به شعارها و وعده های سیاسی و اقتصادی جناب دکتر حسن روحانی رای مثبت دادند و از آن مهمتر اینکه به تنها نماینده دولت احمدی نژاد حتی یک رای هم ندادند و این به خوبی نشان می دهد که مردم چقدر از دولت قبل و سیاست ها و عوام فریبی هایش خسته شده بودند و دیگر حتی یک نفر هم حاضر نبود سیاست های تنش زا و تورم افزایی مثل مسکن مهر،‌پرداخت نقدی یارانه و … ادامه پیدا کند.

۲۴ خرداد اما فقط به همین دلایل عزیز و دوست داشتنی نیست، بلکه این روز مبارک،‌ سر آغازی است بر تحول عظیم سیاسی و اجتماعی و آغاز فصل حاکم شدن قانون و اخلاق در بدنه حکومت و اقشار مختلف مردم. هیچ کس نمی تواند حوادث و وقایع ۸ سال گذشته را به راحتی از یاد ببرد،‌ سال های خفقان و سکوت اجباری رسانه ها،‌سال هایی که هیچ کس جرات حرف زدن و انتقاد کردن از سیاست های پوپولیستی احمدی نژاد را نداشت و هر روزنامه و سایت و نشریه ای که اندکی به مذاق این فرد خودشیفته خوش نمی آمد به راحتی و بعضا حتی بدون دادن یک اخطار به یک باره توسط وزیر ارشادش توقیف یا فیلتر می شد.

اما امروز هر ایرانی می تواند به راحتی و فقط با تهیه یک جلد شناسنامه و ارائه گواهی عدم بی سوادی از نهضت سواد آموزی و قدری تحصیل و تحقیق در رشته حقوق و دادن تعهد کتبی که به خدا قسم من لبو فروش یا راننده تاکسی نیستم به نقد دولت پرداخته و از فضای آزاد اندیشی و عقلانیت دینی فراهم آمده کمال استفاده را ببرد.

حتی جناب آقای ضرغامی، رئیس محترم و بزرگوار صدا و سیما، در یک اقدام قابل تقدیر با ارسال نامه سرگشاده به جمعی از طلاب و کارشناسان از آنها برای نقد سیاست های دولت در زمینه انرژی هسته ای و توافق ژنو دعوت به عمل آورده اند که البته از آنجایی که در طی این یک سال هرچه نقد بوده انجام داده اند و دیگر نقد و بررسی باقی نمانده که بخواهند در صدا و سیما به آن بپردازند ضمن تشکر از ایشان اعلام کردند فعلا از بس که نقد کردند نفسشان بند آمده و احتیاج به قدری تنفس دارند و لذا بعدا اگر چیز قابل نقدی بود حتما تشریف فرما خواهند شد.

موج تغییر در رفتار و اخلاق و منش سیاسیون که از ۲۴ خرداد سال پیش آغاز شد به همین جا ختم نمی شود بلکه در تمام سطوح و سازمان ها و ارگان ها نفوذ کرده و نمایان شده است،‌برای مثال همین آقای دکتر توکلی ،‌نماینده محترم مجلس را در نظر بگیرید و به یاد آورید روزهای پس از انتصاب مشائی به سمت معاون اولی را، یادتان هست در آن زمان ایشان و دیگر بزرگواران برای عزل آقای مشائی چقدر بی تاب بوده و عجله داشتند؟

اما حالا به مدد تدبیر و امید و دمیدن روح اخلاق در کالبد جامعه شاهد آن هستیم که رانتی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد آن هم در سطح وزیران دولت توسط آقای دکتر توکلی کشف می شود اما ایشان با صعه صدری بس بزرگ و ایوب گونه نه چند روز و چند هفته بلکه ماه ها دندان به جگر می گذارند تا مسئولین مربوطه به کارها رسیدگی کنند و ار افشا و رسانه ای کردن آن خود داری می نمایند که این تغییر بزرگ و شرح صدری که طی این یک سال بدان دست یافته اند بسیار ارزشمند است.

در دولت قبل مدام شاهد عدم همکاری بین اعضای دولت بودیم، اما الان تیمی کاملا حرفه ای و هماهنگ در راس امور قرار گرفتند و وزیران و سازمان های مختلف در اوج همکاری با هم هستند، برای نمونه همین قرارداد ۶۵۰ میلیون یورویی رو در نظر بگیرید، این یک قراردادی بوده که به گفته دیوان محاسبات ماحصل همکاری نزدیک وزیر محترم صنعت،‌ معاون بزرگوارشان و رئیس بانک مرکزی عزیز بوده و تازه همه این هماهنگی ها هم در همان ماه های اولیه تشکیل دولت انجام شده! می بینید تو رو خدا چقدر با هم هماهنگ هستند؟ اگر تیم ملی فوتبال هم اینقدر منسجم و هماهنگ عمل کنند قطعا اثر و نتیجه این تدبیر و امیدها در بازی های تیم ملی هم نمایان خواهد شد.

واقعا جادارد به خاطر این همه خوبی، این همه اخلاق و این همه تغییر خوب و مثبتی که در کشور ایجاد شده برای ۲۴ خرداد جشنی مفصل و با شکوه برگزار کرد و از همه کسانی که به نوعی در این تحول عظیم نقش داشتند تقدیر و تشکر به عمل آورد،‌من به نوبه خودم از همه دوستان و بزرگواران صمیمانه تشکر می کنم


میدان ۷۲/ مهدی محب المرتضی